Проект
від «___» ______________2011р. №___
Про затвердження порядків формування державного замовлення
Ф на випуск видавничої продукції та розповсюдження
видавничої продукції, випущеної за державним замовленням
Відповідно до статті 26-1 Закону України «Про видавничу справу» Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити такі, що додаються:
Порядок формування державного замовлення на випуск видавничої продукції;
Порядок розповсюдження видавничої продукції, випущеної за державним замовленням.
Прем’єр-міністр України М.АЗАРОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від «___» ______ 2011р. № _____
ПОРЯДОК
формування державного замовлення на випуск видавничої продукції
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм формування державного замовлення на випуск видавничої продукції (далі – державне замовлення).
2. Метою цього Порядку є визначення основних організаційних, правових та економічних засад формування державного замовлення на випуск видавничої продукції, регулювання взаємовідносин між замовниками та виконавцями, забезпечення прозорого механізму формування якісного та змістовного наповнення асортименту вітчизняної видавничої продукції для задоволення інформаційних, освітніх, культурних потреб українського суспільства, сприяння формуванню позитивного міжнародного іміджу держави.
3. Завдання державного замовлення:
сприяння розвитку вітчизняного книговидання для підвищення його рівня за кількісними та якісними показниками до рівня провідних країн світу;
сприяння у виданні творів класиків української літератури та сучасних авторів;
поповнення бібліотечних фондів України видавничою продукцією;
сприяння перекладу творів українських авторів іноземними мовами для забезпечення представлення вітчизняної видавничої продукції та її популяризації за кордоном;
сприяння максимальному задоволенню культурно-освітніх потреб населення України та українців за кордоном у вітчизняній видавничій продукції;
підвищення інтересу до читання, виховання культури читання та любові до друкованого слова;
забезпечення доступу до надбань світової культури шляхом перекладу та видання державною мовою творів видатних зарубіжних авторів.
Формування державного замовлення
4. Державне замовлення на випуск видавничої продукції формується центральним органом виконавчої влади, іншими органами державної влади, установами, яким на відповідний рік передбачені кошти на випуск видавничої продукції (далі – державні замовники) за відповідними бюджетними програмами.
5. На підставі аналізу потреб книжкового ринку та читацького попиту державний замовник визначає тематику видань, які передбачаються до випуску за державним замовленням.
6. Для формування державного замовлення державний замовник оголошує про прийом від видавців, видавництв та видавничих організацій пропозицій та терміни їх подання.
У пропозиції мають бути зазначені:
відомості про авторів та інших осіб, які братимуть участь у створенні видання;
назва видання з короткою анотацією;
мови, якими пропонується випускати видання;
обсяг видання (зазначається в обліково-видавничих та умовно-друкарських аркушах);
тираж видання;
стан підготовки видання до випуску;
орієнтовна вартість тиражу видання.
7. До пропозицій додаються:
технічні параметри;
кошторис витрат;
нотаріально завірена копія авторського договору, що підтверджує наявність у виконавця виключного майнового права інтелектуальної власності на видання;
документи, що підтверджують внесення до Державного реєстру України видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції;
документи, що підтверджують платоспроможність;
гарантійний лист, що підтверджує зобов’язання видавців, видавництв, видавничих організацій виготовити за власні кошти для наповнення потреб книжкового ринку додатковий тираж, відповідний кількості примірників видання, передбачених до випуску за державним замовленням (зазначена вимога не поширюється на державне замовлення на випуск підручників, навчальних посібників, довідкових, енциклопедичних видань, а також видавничої продукції, випуск якої передбачено рішеннями Верховної Ради України, Президента України або Кабінету Міністрів України).
8. На підставі прийнятих пропозицій державний замовник здійснює попередній відбір видавничих проектів.
9. Тематичну та змістовну оцінку запропонованих видань здійснюють експертні ради державних замовників.
З урахуванням висновків експертних рад державний замовник формує перелік видань, передбачених до випуску за державним замовленням (далі – перелік), та визначає виконавців державного замовлення (далі – виконавці).
10. До переліку включаються видання, що висвітлюють актуальні теми в контексті сучасних проблем державотворення та історії України, сприяють культурному, освітньому і науковому розвитку особистості, вихованню дітей та молоді, зміцненню науково-технічного та інвестиційного потенціалу держави, інтеграції України до європейського та світового співтовариства, а також видання, присвячені пам'ятним датам.
11. Для кожного видання відповідно до обсягів бюджетного фінансування державні замовники визначають загальний обсяг, тираж та вартість.
12. Після затвердження Державного бюджету України на відповідний рік, визначення обсягу коштів на випуск видавничої продукції за відповідною бюджетною програмою, проведення економічних розрахунків, державні замовники затверджують перелік, який оприлюднюється на їх офіційному веб-сайті.
Розміщення державного замовлення
і укладання державних контрактів (договорів)
13. Розміщення державного замовлення і укладання державних контрактів (договорів) на випуск видавничої продукції здійснюється у порядку та формах, визначених законодавством України.
14. Державні замовники з урахуванням особливостей видавничої продукції, яка виготовляється на умовах державного замовлення відповідно до типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, затвердженого у встановленому порядку, укладають державні контракти (договори) з видавцями, видавництвами та видавничими організаціями, видання яких включені до переліку.
З метою забезпечення прозорості витрачання коштів державного бюджету, що спрямовуються на виконання державного замовлення, на офіційному веб-сайті державного замовника оприлюднюється кошторисна вартість видавничої продукції.
15. Норматив рентабельності усіх етапів виробництва, пов’язаного з випуском видавничої продукції, не повинен перевищувати 15 відсотків, доставки – 5 відсотків.
16. Розміщення державного замовлення із забезпечення підручниками та навчальними посібниками студентів вищих навчальних закладів, учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів та вихованців дошкільних навчальних закладів здійснюється у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 781 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2294).
17. По завершенню виконання державного замовлення державний замовник підписує акт приймання-передачі у разі, якщо видавнича продукція відповідає вимогам, встановленим чинним законодавством України, національним стандартам та державному контракту (договору).
18. У місячний термін після виконання державного замовлення виконавець інформує державного замовника про виконання зобов’язання виготовити за власні кошти для наповнення потреб книжкового ринку додатковий тираж, відповідний кількості примірників видання, передбачених до випуску за державним замовленням (зазначене зобов’язання не поширюється на державне замовлення: із забезпечення підручниками та навчальними посібниками студентів вищих навчальних закладів, учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів та вихованців дошкільних навчальних закладів; на випуск довідкових, енциклопедичних видань; на випуск видавничої продукції відповідно до рішень Верховної Ради України, Президента України або Кабінету Міністрів України).
Після виконання державного замовлення за погодженням із державним замовником виконавець має право на виготовлення за власні кошти на умовах, визначених авторським договором, додаткового тиражу видання поліграфічними чи іншими технічними засобами.
Фінансування державного замовлення
19. Оплата виконавцям здійснюється відповідно до умов укладених державних контрактів (договорів).
20. Державні замовники на підставі державних контрактів (договорів) можуть здійснювати попередню оплату товарів, робіт і послуг, пов’язаних з випуском видавничої продукції.
Контроль за виконанням державного замовлення
21. Контроль за виконанням державного замовлення покладається на державних замовників.
22. Виконавці несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання державного замовлення.
23. Державні замовники подають звіт про виконання державного замовлення та стан його фінансування Держстату, Мінекономрозвитку в установленому порядку.
___________________
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від «___» ______ 2011р. № _____
ПОРЯДОК
розповсюдження видавничої продукції,
випущеної за державним замовленням
1. Розповсюдження видавничої продукції, випущеної за державним замовленням, здійснюється відповідно до затверджених державними замовниками розподілів тиражів видань.
2. Державний замовник при розподілі тиражів видань враховує задоволення читацького попиту, сформованого пропозиціями центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій.
3. Тиражі видавничої продукції, випущеної за державним замовленням, безоплатно передаються відповідно до розподілу, який здійснюється державним замовником, для поповнення фондів публічних бібліотек (загальнодоступних), спеціальних бібліотек (академій наук, науково-дослідних інститутів, навчальних закладів, музеїв, підприємств, установ, організацій), спеціалізованих бібліотек (для дітей, юнацтва, осіб з фізичними вадами), для посольств та українських громад за кордоном через МЗС, культурно-просвітницьким товариствам національних меншин України та використовуються для забезпечення загальнодержавних потреб тощо.
Доставляння видань, випущених за державним замовленням, здійснюється виконавцями на підставі укладених угод, за рахунок коштів, передбачених кошторисами витрат на виготовлення тиражу видання у межах, встановлених нормативом витрат у розмірі, що не повинен перевищувати 5 відсотків від загальної вартості кожного видання.
Доставляння підручників та навчальних посібників, виданих за державним замовленням, здійснюється за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України на їх видання, придбання, зберігання й доставку підприємствами, з якими укладено угоди, до обласних центрів, міст Києва, Севастополя та Сімферополя. У межах Автономної Республіки Крим, областей міст Києва та Севастополя доставляння здійснюється відповідно Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій за рахунок коштів місцевих бюджетів.
___________________