| «Суспільне телебачення і радіо має бути створено відповідно до закону. Їх мовлення повинно розпочатись 1 січня», - наголосив на засіданні колегії Держкомтелерадіо Олег Наливайко. Голова Держкомтелерадіо ще раз нагадав, що розмови про суспільне мовлення точилися довгих 15 років. |
І лише після ухвалення Закону України «Про суспільне телебачення і радіомовлення України» настав час дій.
Члени колегії зазначили, що за п’ять місяців після прийняття Закону Держкомтелерадіо, НТКУ, НРКУ проведено відповідну законопроектну та організаційну роботу для створення Суспільного мовника.
Держкомтелерадіо підготовлено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», яким передбачається приведення чинного законодавства у відповідність до прийнятого Закону. Також Держкомтелерадіо підготував проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Суспільного телебачення і радіомовлення України», яким затверджується Статут Національної суспільної телерадіокомпанії України. Розроблений проект Статуту направлено Мін’юсту для отримання юридичного висновку.
Узгоджена з вимогами Закону і визначена в проекті Статуту організаційно-правова форма «Державна організація» дозволяє пряме фінансування із державного бюджету України, що передбачено прийнятим Законом. Проте цей статус значно обмежує можливості керівництва організації ефективно виконувати статутні завдання. З метою вирішення цієї проблеми НТКУ розробив альтернативний проект Статуту, згідно з яким НСТУ є юридичною особою публічного права - Публічне акціонерне товариство «Національна суспільна телерадіокомпанія України». Запропонована форма акціонерного товариства дає більшу економічну свободу підприємству, натомість не дозволяє здійснювати пряме фінансування компанії із державного бюджету, як це визначено Законом.
Також НТКУ підготовив документ «Стратегія НСТУ. Подальші кроки та завдання», який має стати керівництвом на шляху трансформації та подальшої роботи Суспільного мовника. Цей документ пропонується презентувати представникам Європейської мовної спілки в рамках їх робочого візиту до НТКУ в жовтні 2014 року.
НРКУ вжито заходів щодо вдосконалення редакційної політики компанії та наближення мовлення до європейських стандартів суспільного радіо.
Водночас члени колегії зазначили, що в Законі існують прогалини та певні невідповідності світовій практиці функціонування та розвитку суспільного телебачення і радіомовлення. Поряд з невизначеністю організаційно-правової форми телерадіоорганізації в Законі відсутні положення про наявність регіональних телевізійних і радіоканалів у складі Суспільного телебачення і радіомовлення.
Колегія доручила Міжвідомчій робочій групі, створеній Держкомтелерадіо для реалізації закону про суспільне мовлення, опрацювати питання реорганізації державних телерадіоорганізацій в Суспільне телебачення і радіомовлення з урахуванням інтересів територіальних громад та у разі необхідності внести пропозиції щодо змін та доповнень в існуючу нормативно-правову базу. Держкомтелерадіо, за рішенням колегії, має забезпечити супровід у Верховній Раді України законопроектів, спрямованих на уточнення окремих положень Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», в тому числі переліку юридичних осіб, на базі яких створюватиметься Національна суспільна телерадіокомпанія України.