1. За обсягами прямої політичної реклами «опозиційні» сили представлені в 1,8 рази більше за Партію регіонів (23 год., 25 хв., 58 сек. до 13 год., 20 хв., 09 сек). Комуністична партія представлена обсягом 2 год., 37 хв., 48 сек.
2. Висвітлення діяльності «опозиційних» політичних сил у новинах переважає Партію регіонів: за хронометражем – у 3,7 рази (2 год., 35 хв., 23 сек. проти 42 хв., 20 сек.), за кількістю сюжетів – у 4,8 рази (86 проти 18). Комуністична партія представлена обсягом 38 хв., 31 сек.
3. Час, виділений на виступи представникам «опозиційних» сил в ефірах найпопулярніших ток-шоу та програм в 1,1 рази більший за час, який був наданий спікерам Партії регіонів (2 год., 08 хв., 30 сек. проти 1 год., 56 хв., 20 сек). Комуністична партія представлена обсягом 48 хв, 35 сек.
4. Загальна кількість сюжетів, що висвітлювали діяльність органів державної влади -141, загальний хронометраж, приділений цьому – 3 год., 39 хв., 05 сек.
Таким чином, враховуючи загальні хронометражі присутності Партії регіонів та «опозиційних» політичних сил – суб’єктів виборчого процесу в ефірах провідних телеканалів, «опозиція» представлена в 1,8 рази більше (28 год., 09 хв., 51 сек. проти 15 год., 58 хв., 49 сек).
Загальний хронометраж присутності в ефірах телеканалів Комуністичної партії складає 3 год., 59 хв., 54 сек.
У разі додавання хронометражів присутності Комуністичної партії та Партії регіонів в ефірах телеканалів, «опозиційні» політичні сили все одно матимуть перевагу в 1,4 рази (28 год., 09 хв., 51 сек. проти 19 год., 58 хв., 43 сек).
Додавати час висвітлення діяльності органів державної влади до часу присутності Партії регіонів в ефірах не є коректним, проте навіть за цієї умови перевага присутності «опозиційних» сил буде близько 45% (28 год., 09 хв. 51 сек. проти 19 год., 37 хв., 54 сек).
При проведенні дослідження аналізуються ефіри 8 телеканалів - ІНТЕР, 1+1, ICTV, Новий канал, СТБ, ТРК «Україна», Перший національний, 5-й канал.
Напрями дослідження:
1. Обсяги прямої політичної реклами (хронометраж).
2. Кількість сюжетів та тривалість (хронометраж) ефірів суб’єктів виборчого процесу у вечірніх новинах.
3. Обсяги присутності (хронометраж) представників суб’єктів виборчого процесу в ефірах найпопулярніших ток-шоу («Велика політика з Євгеном Кисельовим», «Позаочі», «Шустер Live», «Республіка з Ганною Безулик», «Свобода слова на ICTV», «Один на один», «Про головне»).
4. Кількість сюжетів та тривалість (хронометраж) ефірів висвітлення діяльності органів державної влади у новинах.
Показники розраховано як cпіввідношення загальних хронометражів прямої політичної реклами, інформаційних матеріалів у новинах, часу виступів у ток-шоу між «опозиційними» (ОО «Батьківщина», УДАР, «Україна - вперед!», ВО «Свобода», «Наша Україна», Радикальна партія) та Партією регіонів.
Детальніше з результатом моніторингу можна ознайомитись на веб-сайті Держкомтелерадіо України http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/category/system?cat_id=92973