| 7 травня Уряд схвалив підготовлений Держкомтелерадіо України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інформацію» (у новій редакції) та Закону України «Про доступ до публічної інформації». Законопроектом пропонується привести законодавчі акти України у відповідність до нової редакції Закону України «Про інформацію» та Закону України «Про доступ до публічної інформації», а саме: внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Цивільного кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та до 53 законів України. |
Документ пройшов широке громадське обговорення, зокрема під час засідання круглих столів, громадських презентацій, на засіданні колегії та громадської ради Держкомтелерадіо.
Законопроект, окрім іншого, передбачає відповідальність за неоприлюднення інформації, неправомірне обмеження доступу до неї, незаконну відмову у прийнятті та розгляді звернення громадян.
Також документом унормовано питання оприлюднення та надання інформації правоохоронними структурами, зокрема міліцією, прокуратурою, державними органами приватизації тощо.
Законопроектом розширено і перелік випадків, коли журналісти не несуть відповідальності за оприлюднені відомості, у тому числі якщо вони є дослівним відтворенням публічних виступів або повідомлень суб’єктів владних повноважень, фізичних та юридичних осіб.
Положення законопроекту узгоджуються із Стратегією державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затвердженою Указом Президента України від 24 березня 2012 року № 212.
Нагадаємо, що на необхідності внесення відповідних змін до законодавства наголошувалося 30 березня під час засідання Національного круглого столу з обговорення Плану дій на виконання Ініціативи «Відкритий Уряд» під головуванням Прем’єр-міністра України Азарова М.Я.
Без внесення запропонованих законопроектом змін не можна вести мову про повну імплементацію положень Закону України «Про доступ до публічної інформації» на практиці, оскільки існуватимуть певні неузгодженості та колізії окремих положень законодавства.
Оскільки законопроекти, не прийняті Верховною Радою попереднього скликання в першому читанні за основу, вважаються знятими з розгляду і не розглядаються Верховною Радою нового скликання (стаття 95 Регламенту Верховної Ради України), запропоновані законопроектом зміни потребують невідкладної реєстрації у Верховній Раді України та розгляду на її пленарному засіданні.
Держкомтелерадіо України забезпечить супровід цього законопроекту у Верховній Раді України.