| Держкомтелерадіо України продовжує аналізувати звернення, які надходять від громадян щодо дотримання мас-медіа принципів виборчого права та забезпечення рівного доступу всіх суб’єктів виборчого процесу до засобів масової інформації. Так, до Держкомтелерадіо надійшла заява одного з кандидатів в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №78 з проханням провести перевірку діяльності ТОВ «Телерадокомпанія» «ЮГ» (м. Бердянськ Запорізької області) під час виборчого процесу. |
На думку народного депутата, телерадіокомпанія системно порушує вимоги Закону України «Про вибори народних депутатів України», що, зокрема, підтверджується фактами, встановленими у судовому порядку.
Як з’ясувалося, позовні вимоги народного депутата України розглянув Бердянський міськрайонний суд Запорізької області, задовольнивши їх частково. Зокрема, одна інформація, яка пролунала в ефірі телекомпанії визнана такою, що носить наклепницький характер. Також судом визнано дії телерадіокомпанії з поширення політичної реклами в ранковому випуску новин від 28.09.2012 р. такими, що порушують вимоги Закону України «Про вибори народних депутатів України».
Водночас, відповідно до Постанови Верховної Ради України від 09.02.2012 року № 4387-VI «Про забезпечення безперешкодної діяльності засобів масової інформації у передвиборний період 2012 року» органи виконавчої влади і державні установи не мають права втручатися або перевіряти засоби масової інформації на період проведення виборчої кампанії. Отже, подібне звернення кандидата в депутати щодо перевірки ТРК «ЮГ» не може бути задоволено.
Втім, заборона перевірок у передвиборний період не є дозволом для ЗМІ порушувати Закон України «Про вибори народних депутатів України». Держкомтелерадіо проводить моніторинг телеканалів та інших медіа на предмет дотримання ними принципу рівного доступу кандидатів до ЗМІ та звертає їх увагу на необхідності неупередженого висвітлення діяльності та програмних позицій суб’єктів виборчого процесу, дотримування балансу різних поглядів та відокремлення політичної реклами від новинних сюжетів.