1. За обсягами прямої політичної реклами «опозиційні» сили представлені в 1,4 рази більше ніж Партія регіонів (25 год., 41 хв., 46 сек. до 18 год., 05 хв., 37 сек). Комуністична партія представлена в обсязі 5 год., 51 хв., 31сек.
2. Висвітлення діяльності «опозиційних» політичних сил у новинах переважає Партію регіонів: за хронометражем - у 7,59 рази (3 год., 57 хв., 44 сек. проти 47 хв., 31 сек.), за кількістю сюжетів – у 4,7 рази (151 проти 32). Комуністична партія представлена в обсязі 23 хв., 49 сек.
3. Час, виділений на виступи представників «опозиційних» сил в ефірах найпопулярніших ток-шоу та програм, у 2,23 рази більший за час, який був наданий спікерам Партії регіонів (4 год., 49 хв., 15 сек. проти 2 год., 01 хв., 20 сек). Комуністична партія представлена в обсязі 34 хв., 55 сек.
4. Загальна кількість сюжетів, що висвітлюють діяльність органів державної влади - 163, їхній загальний хронометраж – 4 год., 08 хв., 04 сек.
Таким чином, враховуючи загальні хронометражі присутності Партії регіонів та «опозиційних» політичних сил – суб’єктів виборчого процесу в ефірах провідних телеканалів, «опозиція» представлена у 1,7 рази більше (34 год., 28 хв., 45 сек. проти 20 год., 54 хв., 28 сек).
Загальний хронометраж присутності в ефірах телеканалів Комуністичної партії складає 6 год., 54 хв., 15 сек.
У разі додавання хронометражів присутності Комуністичної партії та Партії регіонів в ефірах телеканалів, «опозиційні» політичні сили матимуть перевагу у 1,25 рази (34 год., 28 хв., 45 сек. проти 27 год., 48 хв., 43 сек).
Додавання часу висвітлення діяльності органів державної влади до часу присутності Партії регіонів у ефірах не є коректним, проте навіть за цією умовою перевага присутності «опозиційних» сил буде близько 37% (34 год., 28 хв. 45 сек. проти 25 год., 02 хв., 32 сек).
При проведенні дослідження аналізувалися ефіри телеканалів ІНТЕР, 1+1, ICTV, Новий канал, СТБ, ТРК «Україна», Перший національний, 5-й канал.
Напрями дослідження:
1. Обсяги прямої політичної реклами (хронометраж).
2. Кількість сюжетів та тривалість (хронометраж) ефірів суб’єктів виборчого процесу у вечірніх новинах.
3. Обсяги присутності (хронометраж) представників суб’єктів виборчого процесу в ефірах найпопулярніших ток-шоу (“Велика політика з Євгеном Кисельовим”, «Позаочі», “Шустер Live”, “Республіка з Ганною Безулик”, “Свобода слова на ICTV”, “Один на один”, «Про головне»);
4. Кількість сюжетів та тривалість (хронометраж) ефірів висвітлення діяльності органів державної влади у новинах.
Показники розраховано як cпіввідношення загальних хронометражів прямої політичної реклами, інформаційних матеріалів у новинах, часу виступів у ток-шоу між «опозиційними» силами (ОО “Батьківщина”, УДАР, “Україна вперед!”, ВО “Свобода”, “Наша Україна”, Радикальна партія) та Партією регіонів.
Детальніше з результатами моніторингу за минулий тиждень можна ознайомитись http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/archive/system?cat_id=92973