ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про видавничу справу"
опубліковано 25 березня 2019 року о 12:01

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України

«Про внесення змін до Закону України «Про видавничу справу»

 

Мета: вдосконалення механізму обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту.

1. Підстави розроблення проекту акта

Проект Закону України розроблено Держкомтелерадіо на підставі пункту 2 протоколу наради від 11.10.2018 під головуванням Віце-прем’єр-міністра України Кириленка В.А. (доручення Кабінету Міністрів України від 12.10.2018 № 40904/0/1-18).

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

08.12.2016 Верховною Радою України прийнято Закон України № 1780-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту» (далі – Закон), яким внесено зміни до законів України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про видавничу справу», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» в частині:

1) заборони використання друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції для:

закликів до захоплення влади, насильницької зміни конституційного ладу або територіальної цілісності України;

пропаганди війни, насильства та жорстокості;

розпалювання расової, національної, релігійної ворожнечі;

пропаганди комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки;

популяризації або пропаганди органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що створюють позитивний образ працівників держави-агресора, працівників радянських органів державної безпеки, виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України;

2) надання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в інформаційній сфері, повноважень щодо прийняття рішення на підставі висновків експертної ради про віднесення видавничої продукції, що має походження (виготовлена) та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України, до такої, яка заборонена до розповсюдження на території України, та накладення адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу до розповсюджувачів такої продукції з подальшим її вилученням з обігу;

3) запровадження процедури видачі дозвільного документу на ввезення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України, на митну територію України.

Так, в результаті запровадження дозвільної системи у сфері імпорту видавничої продукції походженням з території держави-агресора з полиць українських книгарень повністю зникла література антиукраїнського змісту.

Крім того, реалізація Закону призвела до значного скорочення легального імпорту, що сприяє утворенню нових ніш на ринку і відкриває нові перспективи для українських видавців та поліграфістів.

Однак, досвід реалізації Закону свідчить, що механізм обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту потребує вдосконалення.

У зв’язку з цим та з метою вдосконалення механізму обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту 11 жовтня п.р. під головуванням Віце-прем’єр-міністра України Кириленка В.А. за участю органів державної влади, представників громадськості проведено нараду з порушеного питання.

За результатами такої наради прийнято рішення щодо опрацювання вдосконалення механізму обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту шляхом внесення змін до Закону України «Про видавничу справу».

Враховуючи зазначене та з огляду на важливість порушеного питання, виникла необхідність у розробці проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про видавничу справу».

3. Суть проекту акта

Основною метою законопроекту є вдосконалення механізму обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту, а також приведення його положень у відповідність до вимог законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», «Про стандартизацію».

З цією метою законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про видавничу справу».

4. Правові аспекти

У дані сфері суспільних відносин діють Конституція України, закони України «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про видавничу справу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 № 235 «Про затвердження Порядку вилучення з обігу видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України та розповсюджується на території України без відповідного дозволу», від 05.04.2017 № 262 «Деякі питання видачі (відмови у видачі, анулювання) дозволу на ввезення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України», від 13.08.2014 № 341 «Про затвердження Положення про Державний комітет телебачення і радіомовлення України» та інші нормативно-правові акти.

Прикінцевими положеннями законопроекту пропонується Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття та реалізація Закону не потребуватиме додаткових матеріальних та інших витрат.

6. Прогноз впливу

Проект акта за предметом правового регулювання матиме вплив на забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави.

Прогноз впливу додається.

Проектом акта не затверджується документ державного планування, підготовлений з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку».

6-1. Стратегічна екологічна оцінка

Проектом акта не затверджується документ державного планування, підготовлений з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку».

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект Закону України не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.

Проект Закону України не стосується соціально-трудової сфери.

Проект Закону України не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

8. Громадське обговорення

Проект Закону України для громадського обговорення оприлюднено у підрубриці «Проекти Законів України» рубрики «Законопроектна діяльність» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо.

9. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону України потребує погодженню із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною фіскальною службою України, Державною регуляторною службою України, Національною поліцією України, Адміністрацією Державної прикордонної служби України, Службою безпеки України.

10. Правова експертиза

Позиція Міністерства юстиції України буде відома після опрацювання ним проекту Закону України.

11. Запобігання дискримінації

У проекті Закону України відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

12. Запобігання корупції

У проекті Закону України відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

13. Прогноз результатів

Прийняття Закону України дасть можливість вдосконалити механізм обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту, а також привести його положення у відповідність до чинного законодавства України.

 

В.о. Голови Держкомтелерадіо Богдан Червак

«22» березня 2019 р.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux