Порядок денний засідання колегії:
1. Про підсумки роботи Держкомтелерадіо України у 2005 році та основні завдання на 2006 рік.
2. Різне.
Засідання колегії
Впродовж останнього часу в інформаційній сфері відбулись позитивні зрушення. Створені належні умови для утвердження відкритого, прозорого та конкурентного інформаційного простору, вільного та безперешкодного функціонування засобів масової інформації усіх форм власності. Спостерігається позитивна динаміка розвитку і структуризації сегментів вітчизняного медіаринку. Зроблено суттєві кроки на шляху інтеграції України у світовий інформаційний простір.
Триває робота з удосконалення законодавства, що унормовує інформаційну сферу, та приведення його у відповідність до вимог міжнародного права. Здійснюються заходи з реформування структури вітчизняного телебачення і радіомовлення, створення системи суспільного мовлення.
На базі Державної телерадіокомпанії „Всесвітня служба „Українське телебачення і радіомовлення” (УТР) формується громадський канал “Вісник територіальних громад”.
Для наповнення телеефіру змістовними передачами високого мистецького ґатунку здійснюються заходи з перетворення державної телерадіокомпанії „Культура” у повноцінний культурологічний канал.
На формування нового іміджу України спрямована діяльність УТР, що здійснює мовлення обсягом 18 годин на добу українською мовою (2250 телепередач і фільмів щомісяця) та поширює свій сигнал на 86 країн світу. З початку 2005 р. УТР спільно з Державним підприємством "Укркосмос" здійснюється повноцінне Інтернет-мовлення в реальному часі, що стало першим позитивним досвідом вирішення подібних техніко-технологічних проблем в Україні.
Середньодобові обсяги державного телевізійного мовлення порівняно з 2001 роком зросли на 5%, радіомовлення – на 4,6%. Впродовж 2003-2005 років майже удвічі збільшився обсяг супутникового мовлення.
Державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм на 2005 рік виконано повністю.
З метою удосконалення творчо-виробничого процесу, підвищення якісного рівня телерадіомовлення, зміцнення професійних зв’язків постійна увага приділяється розвиткові фестивальної діяльності в сфері телебачення і радіомовлення. Організовано та проведено 9 фестивальних заходів.
Станом на 1 січня 2005 р. в Україні зареєстровано та перереєстровано 10823 періодичних видань загальнодержавної сфери розповсюдження проти 5961 видань у 2002 році та 136 інформаційних агентств проти 60 у 2002 році.
Сформовано Медіакарту комунальних друкованих засобів масової інформації. Медіакарта включає інформацію про 734 комунальні періодичні видання з місцевою сферою розповсюдження.
Здійснюються заходи з виконання завдань Державної програми "Журналіст" на 2004-2010 роки та галузевої програми розвитку ЗМІ, засновниками (співзасновниками) яких є місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування “Мала преса”.
Комітет сприяє здійсненню правової, економічної, організаційної та фінансової підтримки ЗМІ та соціальному захисту журналістів.
Впроваджуються заходи щодо реформування та розвитку Укрінформу на 2005-2007 роки. Визначено головні напрямки цієї роботи. Відбувається структурна перебудова агентства з урахуванням європейського досвіду, насамперед, щодо широкого застосування новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій.
Продовжується робота з реформування Укртелерадіопресінституту, спрямована на покращення підготовки та підвищення кваліфікації журналістів електронних і друкованих ЗМІ усіх форм власності.
Станом на 01.01.2006 р. до Державного реєстру видавців, виготівників та розповсюджувачів видавничої продукції внесено 3134 суб’єкти видавничої справи; з них: 2652 – юридичні особи, 482 – фізичні особи.
Серед яких – 996 суб’єктів, які займаються лише видавничою діяльністю; 471 – виготовленням видавничої продукції; 189 – розповсюдженням видавничої продукції. Решта суб’єктів видавничої справи поєднують 2-3 види діяльності у видавничій справі.
Станом на 30.12.2005 р. (оперативні дані) до Державної наукової установи “Книжкова палата України імені Івана Федорова” надійшло 12728 назв книжок і брошур загальним тиражем 32516,1 тис. прим., що порівняно з минулим роком становить: за назвами – 107,4%, за тиражами – 102,6%.
За програмою “Українська книга” 2005 року випущено 46 назв загальним тиражем 272,6 тис. прим. на суму 5 млн. 321 тис. грн.
З метою популяризації української книги та враховуючи те, що національна книга є одним із чинників формування позитивного іміджу України на міжнародній арені, Комітет забезпечив участь вітчизняних видавців єдиним Національним стендом України у 7 міжнародних виставкових заходах. Найголовніші – у Франкфурті, Москві, Мінську.
За договорами з Комітетом у 2005 році науково-дослідними інститутами виконувалось 11 прикладних розробок на суму 179,9 тис. грн., з них 7 тем завершено і здано приймальним комісіям.
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2005 року № 349-р “Про заходи щодо забезпечення подальшого функціонування державних (національних) акціонерних товариств та холдингових компаній” Комітетом створена міжвідомча робоча група з аналізу фінансово-господарської діяльності ДАК “Укрвидавполіграфія”.
Робоча група дійшла висновку щодо неспроможності Компанії ефективно виконувати покладені на неї завдання і функції та відзначено, що загальна сума збитків від її основної діяльності за перше півріччя 2005 року становила 3 млн. 868 тис. грн.
Підготовлено проекти постанов Кабінету Міністрів України про затвердження Спостережної ради ДАК “Укрвидавполіграфія”, про передачу Держкомтелерадіо України повноважень з управління державними корпоративними правами ДАК “Укрвидавполіграфія”.
Комітет впроваджує механізми захисту суспільної моралі в інформаційному просторі. При Комітеті створено Громадську експертну раду з питань захисту суспільної моралі. Відбулось 11 засідань експертної ради, підготовлено 274 експертних висновків щодо відповідності друкованої продукції вимогам законодавства, більшість з них – на запити правоохоронних органів. Поряд з експертизою періодичних видань, на запити правоохоронних органів підготовлено 88 експертних висновків щодо відповідності відеопродукції вимогам чинного законодавства. Станом на 1 січня 2005 року в Україні зареєстровано 95 еротичних видань, з них: 46 газет, 46 журналів, 1 бюлетень, 2 дайджести.
10-11 березня 2005 року у Києві відбулась 7-а Європейська Міністерська конференція з питань політики у сфері ЗМІ. Учасники Конференції прийняли Політичну декларацію, План дій та 4 резолюції.
Резолюція № 4 стосується активізації співробітництва між Україною та Радою Європи у галузі ЗМІ та позитивно оцінили останні кроки нашої держави в інформаційній сфері як свідчення формування нової національної інформаційної політики в контексті єдиного європейського інформаційного простору.
Координувалась робота щодо інформування громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України.
Фінансування здійснювалось за 23 бюджетними програмами з обсягом фінансування з державного бюджету – 397753,9 тис.грн.
Здійснювався постійний контроль за цільовим та своєчасним використанням бюджетних коштів. Завдяки низці заходів, що проводились Комітетом протягом року, суму кредиторської та дебіторської заборгованості загального та спеціального фондів скорочено. Тенденцій зростання кредиторської заборгованості не спостерігалось.
За звітний період проведено 14 засідань колегії Комітету, з них чотири розширених, розглянуто 70 питань. Головою Комітету видано 352 накази та 38 розпоряджень , які стосуються усіх сфер діяльності Комітету.
Оформлено матеріали на здобуття стипендії видатних діячів інформаційної галузі - 11 осіб, в тому числі: довічної - 3; дворічної – 3; дітям загиблих журналістів – 5.
Основні завдання на 2006 рік: ініціювати питання щодо розгляду на найближчому засіданні Ради національної безпеки і оборони України питання про стан інформаційної безпеки країни, визначення шляхів удосконалення механізмів формування та реалізації національної інформаційної політики; активізувати роботу щодо створення передумов для впровадження вітчизняної моделі суспільного телерадіомовлення; сприяти подальшому розвитку Українського національного інформаційного агентства „Укрінформ” та державної телерадіокомпанії ”Всесвітня служба „Українське телебачення і радіомовлення” як ефективних механізмів формування нового іміджу України; вжити заходів з перетворення державної телерадіокомпанії „Український канал „Культура” у повноформатний культурологічний телерадіоканал; опрацювати питання щодо започаткування нових інформаційних проектів, зокрема спеціалізованого освітнього, науково-пізнавального, дитячого каналу; розробити проект Закону України „Про засоби масової інформації”; організувати та провести у листопаді 2006 року Міжнародний медіафорум “Україна на інформаційній мапі світу”.
На державному рівні вибудовано п’ять основних векторів взаємодії в трикутнику „людина – влада – преса” та принципи: партнерські засади, довіра і взаємна відповідальність.
Окреслені основні вектори взаємодії залишаються стратегічними завданнями і сьогодні, і на майбутнє. Це:
Перший - Людина, її права, соціальне самопочуття. Як проголошує Конституція України, саме Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Другий важливий вектор - духовність, моральність і культура. Комітет розглядає захист суспільної моралі як один із пріоритетних напрямів своєї діяльності.
Третій – забезпечення позитивного іміджу України. Провідну роль у цьому мають відіграти державні і комунальні ЗМІ.
Четвертий вектор взаємодії - досягнення випереджаючого інформаційного ефекту у формуванні суспільної думки.
П’ятий - захист інформаційної безпеки та інформаційного суверенітету України, її національних інтересів.
Таким чином, Комітет буде й в подальшому вживати невідкладних і перспективних заходів щодо розвитку ЗМІ, розв'язання актуальних проблем журналістики, поліпшення соціального захисту журналістів.