Річним планом діяльності АТ «НСТУ» визначено, що ключовими напрямами діяльності компанії були розвиток інформаційного мовлення й виробництва контенту для задоволення культурних та освітніх потреб, а також початок побудови національної інформаційної мережі. Головні інвестиції зроблено в новини. Їх кількість збільшилася на всіх платформах: на телебаченні новинні блоки виходять з 7:00 до 22:00, випуски новин на «Українському радіо» – протягом дня щопівгодини та щогодини вночі, а новини на «Радіо «Промінь» – щогодини з 8:00 до 20:00.
Основні показники (споживання та довіра)
Рівень довіри споживачів до новин Суспільного вищий за 80%. Понад 20% українців вважають Суспільне улюбленим джерелом новин. Більше третини українців постійно звертаються до новин Суспільного на різних платформах, і їх кількість стабільно зростає, попри зниження обсягів споживання новин у цілому. Такими були результати дослідження споживання та довіри до новин, проведеного компанією «Gradus» у листопаді 2024-го.
Рівень споживання новин на платформах Суспільного мовлення у 2024 році зріс порівняно з рівнем 2023 року – про це свідчать результати щорічного всеукраїнського опитування Internews / InMind «Українські медіа, ставлення та довіра у 2024 році», яке оприлюднила міжнародна організація «Internews Network».
Торік у листопаді Інститут масової інформації (ІМІ) оновив білий список медіа за друге півріччя 2024 року (перелік медіа, що не порушують професійних стандартів), у якому незмінно залишаються «Суспільне Новини».
«Українське радіо» посідає 1-ше місце серед радіостанцій України за споживанням та довірою до новин (дослідження «Барометр довіри до новин», листопад 2024 року) Зокрема, зросло споживання новин на YouTube-каналі «Суспільне Новини» – з 1% до 5%, а новинний Telegram-канал, як і минулого року, увійшов до десятки каналів, де найчастіше читають новини. Серед новинних вебресурсів білого списку сайт «Суспільне Новини» посідає 3‑тє місце (Gemius, 2024). Щомісячна аудиторія сайту – 3,3 млн користувачів. Це в середньому принесло 14,6 млн переглядів щомісяця.
У 2024 році розширилася мережа кореспондентів Суспільного в громадах. Станом на зараз у громадах 8 регіонів України працює 20 гіперлокальних кореспондентів Суспільного. До кінця 2025-го мережа охопить ще 12 регіонів, а в 3 (Чернігівщина, Сумщина та Харківщина) – буде підсилена. Так, Суспільне отримає ще 50 журналістів у громадах.
Сайт мовника suspilne.media став доступний на тимчасово окупованих територіях. Він заблокований Росією, як і багато інших незалежних медіа, отже, обійти блокування можна через браузер «Ceno», який працює на пристроях з операційною системою «Android». Його особливість – кешування сайтів, які заборонені в країнах з авторитарними режимами, та доставка кешу за допомогою альтернативних технологій у такі країни.
Європейська Комісія презентувала звіт у межах Пакета розширення Європейського Союзу 2024 року, де констатувала політичну незаангажованість Суспільного і необхідність належного фінансування мовника на 2025 рік. У звіті зазначили, що Суспільне мовлення «працює на політично нейтральній основі», а Наглядова рада АТ «НСТУ» «є незалежним органом, до складу якого входять представники громадянського суспільства та медіаексперти».
Ключові проєкти, трансляції та показники
«Суспільне Новини» транслюють події світового значення наживо, зокрема «Ніч виборів у США: Трамп чи Гарріс?» подивилися майже 228 тис. телеглядачів. Стрим спецефіру «Суспільне. Студія» на YouTube-каналі «Суспільне Новини» зібрав 411 тис. переглядів, а плейлист «Вибори у США – 2024» отримав 2,3 млн переглядів.
У 2024 році констатується зростання зацікавленості Олімпіадою та Паралімпіадою. Порівняно з Олімпіадою 2016 року середня частка аудиторії зросла на 26%, а з Олімпіадою 2020-го – на 58%. Залученість телеглядачів до перегляду XXXIII Літніх Олімпійських ігор у Парижі на Суспільному відчутно зросла порівняно з попередніми двома Літніми Олімпіадами у 2016 та 2020 роках. Цьогорічні трансляції змагань охопили понад 2,3 млн унікальних телеглядачів, а 1,6 млн глядачів подивилися змагання Паралімпіади.
Однією з найрезонансніших подій стало 100-річчя «Українського радіо» – першого ефірного медіа України, ювілей якого відзначався на державному рівні. Національний банк України видав ювілейну монету, а АТ «Укрпошта» – ювілейну марку «Нове сторіччя Українського Радіо». Сквер на вулиці Прорізній у столиці, що розташований впритул до історичної адреси легендарного медіа, отримав назву «Сквер Українського радіо». Один із флагманських проєктів – Радіодиктант національної єдності – 2024 – слухали та дивилися понад 700 тис. людей, а в день трансляції він посідав 1-ше місце в трендах YouTube та Google-запитах.
Серед найбільших викликів Суспільного у 2024 році було розширення інформаційного мовлення. З 21 травня в межах телемарафону «Єдині новини #UАразом» Суспільне почало виробляти власну частину інформаційного марафону 24/7, що транслюється на загальнонаціональному телеканалі «ПЕРШИЙ». Відповідні зміни в Меморандумі про діяльність телемарафону підписали всі його виробники.
У 2024 році компанія розробила, а в січні 2025-го затвердила Концепцію освітнього мовлення АТ «НСТУ». Документ окреслює головні напрями виробництва освітнього контенту та його роль у подоланні освітніх прогалин, популяризації науки й культури, а також у формуванні критичного мислення та медіаграмотності.
YouTube-канал для дітей «Бробакс» протягом 2024 року показав зростання у понад 100%. Кількість підписників перевищила показник у 100 тис., а кількість переглядів сумарно зросла до понад 39 млн (24 млн протягом року). Розпочато роботу над MVP сайту та застосунком дитячого активу «Бробакс».
Уперше підписано ліцензійні договори щодо прав на іноземний дитячий контент для YouTube-каналу. Зокрема, французький мультсеріал «Сімон» зібрав понад 2 млн переглядів.
У співпраці з видавництвом «АССА» було реалізовано другий наклад книги «Хоробрі казки», а одну з історій – «Диво в темряві» – англійською мовою в подкасті BBC «Ukrainecast» озвучив британський актор та телеведучий Стівен Фрай. Отримано фінансування від EBU Funds на розроблення пілотного епізоду анімації однієї із серій «Хоробрих казок» з використанням штучного інтелекту. Проведено презентації книги «Хоробрі казки» для української діаспори в Лондоні.
Подкаст «Суспільне Казки» отримав близько 1 млн прослуховувань протягом 2024 року та потрапив до переліку найкращих за версією MEGOGO AUDIO.
Ще одним пріоритетом стало виробництво документального контенту. За 2024 рік відбулося понад 40 прем’єр документальних проєктів.
Найбільшого резонансу набули кінострічки: «Будапешт. Бомба під незалежність» власного виробництва, автор – Юрій Макаров; нові серії циклу «Остання війна» власного виробництва, авторка – Мирослава Барчук; цикл «Велика російська брехня» виробництва «Суспільне Культура», англомовну версію однієї із серій якого влітку 2024 року було показано в Страсбурзі; «Якби Чорновіл. Кращий сценарій для України?» власного виробництва, автор – Олександр Зінченко; «Довженко. Великий компроміс», який до 130-річчя Олександра Довженка виготовило творче об’єднання «Babylon’13» на замовлення Суспільного; 12-серійний цикл «Лицарі правозахисту», створений компанією «Fresh Production Group» на замовлення Суспільного.
Уперше фільм Суспільного представлено в конкурсній програмі фестивалю А-списку. На 40-му Варшавському міжнародному кінофестивалі відбулася світова прем’єра фільму «Сентиментальна подорож до планети Параджанова» режисера Тараса Томенка, створеного ТОВ «Іллєнко Фільм Продакшенс» на замовлення Суспільного. Стрічку показали також на 28му міжнародному кінофестивалі «Темні ночі» в Таллінні (Tallinn Black Nights Film Festival). Ця престижна кіноподія – одна з головних для регіону Центральної та Східної Європи та з 2014 року входить до А-списку світових фестивалів за класифікацією FIAPF.
У листопаді 2024 року фільм-розслідування «Ізоляція» Ігоря Мінаєва став найкращим документальним фільмом на фестивалі історичного кіно у Франції. Це кінострічка про радянський завод у Донецьку, який з початком російсько-української війни перетворився на катівню. Кінострічку показували на закритих заходах для дипломатів, міжнародних організацій, української діаспори в межах протидії російській пропаганді.
У 2024 році стрімко зріс проєкт «Суспільне Медіатека». Унікальні архіви мовника – сотні тисяч годин записів історії України з описами українською та англійською мовами. Уже понад рік мовник ділиться оцифрованими знахідками на цій відкритій платформі архівних аудіо- та відеоматеріалів. За 12 місяців платформу відвідали 80 тис. користувачів. На цифрових платформах Суспільного архівні кадри набирали майже 4 млн переглядів. На кінець листопада 2024 року опубліковано понад 1 350 годин відео- та аудіоконтенту. На платформі «Суспільне Медіатека» є окремий розділ «Війна», де зібрано матеріали, здебільшого чорнові відео, які можуть стати доказовою базою для розслідування воєнних злочинів. Закупівля обладнання для оцифрування та розбудови сайту відбувалася за кошти Європейського Союзу. Технічну допомогу в оцифруванні матеріалів також надавав суспільний мовник Японії «NHK». Закупівля обладнання відбувалася коштом уряду Японії через співпрацю з Японським агентством міжнародного співробітництва (JICA).
У серпні 2024 року та в січні 2025-го Суспільне також отримало через JICA 2 пересувні телевізійні станції (ПТС). Натепер це обладнання є унікальним для України та відкриває нові можливості для власного виробництва. Зокрема, одна з ПТС – на 14 камер – забезпечила виробництво Суспільним трансляції чемпіонату України з біатлону, який відбувся наприкінці грудня 2024 року в селі Сянках Львівської області. У ПТС облаштовано 13 місць для продакшн-команди та 2 виносних місця для коментаторів.
Крім ПТС, JICA передало Суспільному сучасне технічне обладнання для роботи редакцій, зокрема 80 знімальних комплектів на базі смартфонів Apple і понад 50 комплектів на базі камер Sony Alpha для зйомок.
Цитованість у світових медіа та протидія
російській пропаганді за кордоном
У 2024 році зросла цитованість Суспільного у світі, воно опинилося серед лідерів з обміну матеріалами в Європейській мовній спілці. У 2024 році Суспільне мовлення розмістило майже 1 700 відеоматеріалів для обміну з європейськими мовниками – це один із найвищих показників серед членів Європейської мовної спілки.
Загалом ЄМС опублікувала майже 1 700 новинних матеріалів і трансляцій Суспільного, які отримали понад 120 тис. показів у телевізійному ефірі, а також понад 3 тис. публікацій на диджитал-платформах, що втричі більше, ніж 2022 року. Найбільше завантажень отримали матеріали про обстріл лікарні «Охматдит», атаку на військове училище в Полтаві, а також обстріли Харкова 10 травня минулого року – цей матеріал показали на 76 каналах понад 930 разів. Документальні кінострічки та розслідування Суспільного демонструвалися за кордоном (переважно в Європі) 14 разів – на закритих показах для дипломатів, представників політичних і владних кіл тощо.
У грудні 2024 року на 93-й Генеральній асамблеї Європейської мовної спілки в Лозанні (Швейцарія) голову правління Суспільного Миколу Чернотицького втретє обрали членом Виконавчої ради ЄМС. Ще кілька колег є членами комітетів ЄМС, що є визнанням роботи Суспільного.
Гуманітарні ініціативи Суспільного
У 2024 році Суспільне ініціювало створення, очолило робочу групу, розробило та впровадило комплексний професійний стандарт «Журналіст» за групою професій: журналіст, кореспондент, фотокореспондент, оглядач, редактор випусковий, редактор. 29 січня 2025 року Національне агентство кваліфікацій України оприлюднило затверджений професійний стандарт. Це безпосередньо впливає на всю медійну галузь, відкриває шлях до створення актуального освітнього стандарту, забезпечує певний рівень професіоналізму в масштабах всієї країни.
Документальні проєкти та розслідування Суспільного протягом 2024 року демонструються в закладах шкільної та позашкільної освіти, у ВНЗ, зокрема військових, завдяки меморандумам, підписаним мовником з Міністерством освіти і науки України та Міністерством оборони України. Це сприяє підвищенню патріотичного виховання молодіжної аудиторії.
Суспільне ввійшло до складу оргкомітету з підготовки відзначення 80х роковин депортації кримськотатарського народу. Контент Суспільного про корінні народи демонструється під час офіційних державних заходів.
У 2024 році компанія розпочала розроблення концепції розмаїття, рівності та інклюзії (DEI – Diversity, Equity, and Inclusion), за що відповідає департамент з питань розмаїття, інклюзії та рівних можливостей. Документ стане основою для впровадження інклюзивних підходів на всіх рівнях діяльності компанії. Також у жовтні 2024-го Суспільне долучилося до глобального списку підписантів The Women’s Empowerment Principles (WEPs) – принципів розширення прав і можливостей жінок, чим взяло на себе зобов’язання сприяти досягненню гендерної рівності та розширенню прав і можливостей жінок на робочому місці, у професійній спільноті та в громаді.
Фінансування
Фінансування Суспільного мовлення на 2025 рік збільшується на 325 015 млн грн (на 17% більше порівняно з 2024 роком). Державна фінансова підтримка АТ «НСТУ» становить 2 175 000 млн грн. Це дасть мовнику змогу встояти інституційно та не скорочувати активи. Додаткові кошти державної фінансової підтримки буде спрямовано на збільшення зарплат працівникам, насамперед у регіональних філіях: на основі дослідження ринку праці встановлено, що заробітні плати працівників Суспільного відстають від ринкових у середньому на 50%. Низький рівень заробітної плати роками призводив до втрати талановитих працівників та ускладнював процес пошуку кваліфікованих кандидатів на відкриті позиції, особливо в регіонах, як-от Одеса та Львів, де вартість життя майже така сама, як у столиці. Це негативно впливало на загальну ефективність і конкурентоспроможність.
Інвестиція в людей дасть компанії можливість зберегти колектив і залучити нові професійні кадри, що зі свого боку посилить якість контенту, який, зокрема, використовується міжнародними партнерами для протидії російській інформаційній агресії за кордоном.
Значна частка освітнього та документального контенту й надалі вироблятиметься коштами грантодавців.
Працівники Суспільного
Станом на кінець 2024 року загальна кількість працівників, які перебувають у трудових відносинах з АТ «НСТУ», становила 3 835 працівників, з яких: 2 603 – у центральній дирекції, 1 232 – у філіях; 12 із них – ветерани та ветеранки.
Серед працівників центральної дирекції: чоловіків – 44%, жінок – 56%. У філіях: чоловіків – 41%, жінок – 59%. Середній вік працівників у центральній дирекції становить 44 роки, у філіях – 43 роки. Водночас у всій компанії: 6% –працівники віком до 25 років, 23% – віком 25–35 років, 38% – віком 36–50 років, 19% – віком 51–60 років, і 14% – віком понад 60 років.
122 працівники та працівниці Суспільного станом на кінець 2024 року служать у Силах оборони України. Олексій Ольховик, Дмитро Сірик, Ірина Цибух загинули на російсько-українській війні. Василь Філімон, призваний до лав ЗСУ у 2022 році, перебуває в російському полоні вже третій рік.
За 2024 рік на Суспільному пройшли практику 96 студентів і студенток. Для 9 з них після проходження практики Суспільне стало першим місцем роботи.