З 22 квітня в Україні запрацював Державний реєстр видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції (далі - Державний реєстр) з використанням програмного забезпечення. До 1 листопада 2025 року Державний реєстр функціонує в режимі дослідної експлуатації.
За три місяці експлуатації було подано 272 заяви на внесення до Державного реєстру. З них: 147 суб'єктів господарювання отримали свідоцтва про внесення, 20 – переоформили, а 41 суб'єкту господарювання припинено дію свідоцтва про внесення до Державного реєстру.
Нагадаємо, що Державний реєстр видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції створений відповідно до Закону України від 10 жовтня 2024 року № 4017-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру» та постанови Кабінету Міністрів України від 18 липня 2024 року № 824, яка затверджує новий порядок ведення Державного реєстру. Процес включення до Державного реєстру здійснюється повністю в електронному форматі. Заявки формуються та подаються онлайн — без паперових документів і без особистого звернення до установ.
Згідно із законодавством, ведення Державного реєстру здійснюється в електронній формі уповноваженим органом — Державним комітетом телебачення і радіомовлення України, який є його адміністратором. Міністерство культури та стратегічних комунікацій України є його держателем.
Для подачі заяви на отримання (переоформлення, припинення дії) свідоцтва про внесення суб’єкта господарювання до Державного реєстру суб’єкту господарювання потрібно подати відповідну заяву за посиланням: https://publisher.mcsc.gov.ua/.