АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження платної адміністративної послуги, яка
надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення,
та розміру плати за її надання»
Проблема – потреба у вдосконаленні законодавчого врегулювання питання надання платної адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Відповідно до статті 12 Закону України «Про видавничу справу» з метою ведення обліку суб’єктів видавничої справи Держкомтелерадіо ведеться Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
Згідно із статтею 14 вказаного Закону України за внесення до Державного реєстру суб’єкта видавничої справи встановлюється реєстраційний збір у розмірі, рівному покриттю витрат, понесених у зв’язку з внесенням до Державного реєстру. Розмір і порядок сплати реєстраційного збору встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абзацу першого пункту 2 Положення про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.09.1998 р. № 1540, реєстраційний збір за внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції становить 25 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05.01.2011 р. № 33 «Деякі питання надання платних адміністративних послуг» передбачено внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів актів стосовно затвердження» переліків платних адміністративних послуг із зазначенням бюджетних установ, а також підприємств, установ та організацій і розмірів плати за надання зазначених послуг.
За результатами зустрічі, що відбулася 05.04.2011 р. у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі, представниками Мінекономіки було надано роз’яснення, відповідно до якого у разі надання центральним органом виконавчої влади однієї платної послуги, її необхідно затвердити рішенням Уряду.
Суть проблеми, на розв’язання якої спрямовується проект, полягає у відсутності рішення Уряду щодо затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення, та розміру плати за її надання.
Вирішення порушеного питання вбачається можливим шляхом підготовки проекту постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення, та розміру плати за її надання».
2. Цілі державного регулювання
Ціллю державного регулювання є удосконалення законодавчого врегулювання питання надання платної адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
Механізмом досягнення вказаної мети є затвердження рішенням Уряду платної адміністративної послуги, яка надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення, та розміру плати за її надання.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час підготовки проекту було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначених вище цілей.
Перший варіант передбачає залишення ситуації без змін.
Дана альтернатива є неефективною та неприйнятною, оскільки відсутність рішення Уряду щодо затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення, та розміру плати за її надання призводить до недосконалості законодавчого врегулювання питання надання платної адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
Другий варіант ― знайшов своє відображення у положеннях проекту.
Так, проектом пропонується затвердити платну адміністративну послугу, яка надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення, та розмір плати за її надання, а також внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.1998 р. № 1540 «Про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції».
Крім того, запропоновано узгодити положення постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.1998 р. № 1540 «Про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції» та Закону України «Про видавничу справу» в частині внесення плати за видачу Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв'язання проблеми
Проектом запропоновано затвердити платну адміністративну послугу, яка надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення - внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції з видачею Свідоцтва та розмір плати за її надання – двадцять п’ять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зазначаємо, що ці зміни є обґрунтованими та сприятимуть удосконаленню законодавчого врегулювання питання надання платної адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
У зв’язку з цим, проектом запропоновано затвердити рішенням Уряду платну адміністративну послугу, яка надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення, розмір плати за її надання та внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.1998 р. № 1540 «Про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції» (пункти 3 і 4 постанови Кабінету Міністрів України та пункти 2, 3, 7 і 11 Положення, затвердженого зазначеною постановою Кабінету Міністрів України).
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Прийняття постанови Кабінету Міністрів України надасть можливість удосконалити законодавче врегулювання питання надання платної адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
Прийняття постанови Кабінету Міністрів України у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | – посилення державного регулювання та контролю шляхом удосконалення законодавчого врегулювання питання надання платної адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції; – сприяння розвитку вітчизняної книговидавничої галузі; – захист інформаційного простору держави. | Додаткові витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання | – удосконалення законодавчого врегулювання питання надання платної адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції. | Додаткові витрати відсутні |
Громадяни | – реалізація конституційного права на інформацію, задоволення освітніх, духовних і соціальних потреб громадян; – доступність і якість вітчизняної книги; – примноження інтелектуального потенціалу нації. | Додаткові витрати відсутні |
Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати відсутні, що підтверджує необхідність даного регулювання.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Термін дії постанови Кабінету Міністрів України є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно-правового акту або втрати ним чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Дія регуляторного акта поширюється на громадян України, іноземців та осіб без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, юридичних осіб України та інших держав.
Прийняття та реалізація постанови Кабінету Міністрів України сприятиме удосконаленню основних організаційних, правових та економічних засад реалізації Закону України «Про видавничу справу», створенню позитивного міжнародного іміджу держави.
Основними показниками результативності регуляторного акта є:
1) розмір надходжень до державного бюджету від запровадження регуляторного акта - не передбачається;
2) якість вітчизняної книжкової продукції та наявність її достатньої кількості за доступними цінами;
3) кількість суб’єктів видавничої справи на яких поширюється дія акта.
Станом на 01.01.2011 р. до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції внесено 4820 суб’єктів видавничої справи.
1516 суб’єктів видавничої справи займаються лише видавничою діяльністю, 621 – виготовленням видавничої продукції; 293 розповсюдженням видавничої продукції.
Решта суб’єктів видавничої справи поєднують 2-3 види діяльності у видавничій справі, а саме:
868 суб’єктів видавничої справи займаються видавничою діяльністю і виготовленням видавничої продукції;
653 – видавничою діяльністю і розповсюдженням видавничої продукції,
34 – виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції,
835 – видавничою діяльністю, виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції.
4) рівень поінформованості – високий, оскільки проект було оприлюднено на офіційному веб-сайті Державного комітету телебачення і радіомовлення України (www.comin.gov.ua) у підрубриці «Проекти регуляторних актів» рубрики «Регуляторна діяльність».
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України.
Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового і повторного відстеження.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься соціологічним методом шляхом опитування.
У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Держкомтелерадіо раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Голова Державного комітету
телебачення і радіомовлення Юрій Плаксюк
«__» квітня 2011 р.