Аналіз регуляторного впливу до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України"
опубліковано 18 вересня 2014 року о 17:56

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

27.03.2014 Верховною Радою України прийнято Закон України № 1170-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інформацію» та Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон).

На виконання пункту 1 доручення Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від 26.05.2014 № 14488/1/1-14 Державний комітет телебачення і радіомовлення України узгодив пропозиції щодо приведення актів Кабінету Міністрів України у відповідність із Законом.

Після набрання чинності Законом потребують внесення змін такі акти Уряду, а саме: Типовий регламент місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.1999 № 2263; Регламент Кабінету Міністрів України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950; Положення про Секретаріат Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 850; Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996; Порядок проведення конкурсу на право оренди державного майна, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906.

Так, частиною п’ятою статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

Пунктом 28 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906, передбачено, що орендодавець протягом трьох робочих днів після затвердження результатів конкурсу письмово повідомляє про результати конкурсу всім учасникам і публікує їх у виданнях, в яких було надруковано оголошення про конкурс.

Внаслідок недостатньої урегульованості із Законом України «Про доступ до публічної інформації» в частині забезпечення доступу до інформації шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, Фонд державного майна України вважає за необхідне внести зміни до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906, в частині оприлюднення результатів проведення конкурсу на право оренди державного майна на веб-сайті орендодавця.

У зв’язку з цим, виникла необхідність у підготовці проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

 

2. Цілі державного регулювання

Ціллю проекту постанови Кабінету Міністрів України є приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до Закону України № 1170-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інформацію» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Під час підготовки проекту постанови Кабінету Міністрів України було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначеної вище цілі.

Перша альтернатива – залишити правове регулювання у визначеній сфері без змін. Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною.

Друга альтернатива – знайшла своє відображення у положеннях проекту постанови Кабінету Міністрів України, яким пропонується привести деякі постанови Кабінету Міністрів України у відповідність до Закону України № 1170-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інформацію» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».

 

4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

Проектом постанови Кабінету Міністрів України пропонується внести зміни до:

пункту 69 Типового регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.1999 № 2263;

§ 154 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950;

пункту 17 Положення про Секретаріат Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 850;

пункту 17 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996;

пункту 28 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906.

 

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оцінка можливості впровадження регуляторного акту та виконання його вимог суб’єктами ринку висока.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

Запровадження зазначеного проекту постанови Кабінету Міністрів України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

 

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

В результаті прийняття даного регуляторного акта будуть створені умови для забезпечення права кожного на інформацію, що сприятиме реалізації державній регуляторній політиці.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

 

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

ефективна реалізація державної регуляторної політики;

прозорість діяльності органів виконавчої влади

Додаткові

витрати відсутні

Суб’єкти господарювання

своєчасне одержання інформації про здійснення регуляторної діяльності;

створення сприятливих умов для провадження господарської діяльності

Додаткові

витрати відсутні

Громадяни

реалізація конституційного права на інформацію

 

Додаткові

витрати відсутні

 

Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати є меншими від вигод, що підтверджує необхідність прийняття даного регуляторного акту.

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Постанова Кабінету Міністрів України набирає чинності з дня опублікування.

Термін дії постанови Кабінету Міністрів України є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно-правового акту або втрати ним чинності.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

Прийняття та реалізація постанови Кабінету Міністрів України не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

Основними показниками результативності регуляторного акту є покращення є покращення інформаційного забезпечення суб’єктів господарювання та громадян Україні.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки проект постанови Кабінету Міністрів України оприлюднено у підрубриці «Проекти актів Кабінету Міністрів України» рубрики «Законопроектна діяльність» та у підрубриці «Проекти регуляторних актів» рубрики «Регуляторна політика» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності акта буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних показників, а саме: кількості оприлюднених розпоряджень голови держадміністрацій; кількості оприлюднених актів Кабінету Міністрів України за звітний період у порівнянні з попереднім періодом; кількості задоволених запитів на інформацію за звітний період у порівнянні з попереднім періодом; кількості оприлюднених на офіційних веб-сайтах орендодавців результатів конкурсу на право оренди державного майна.

Базове відстеження здійснюватиметься після набрання чинності цим актом шляхом аналізу статистичних даних отриманих від обласних державних адміністрацій, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Фонду державного майна України.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження.

У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення вищезазначеного регуляторного акта.

 

 

Голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко

 

«__» вересня 2014 р.

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux