Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Державного комітету телебачення і радіомовлення України "Про внесення змін до Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації"
опубліковано 27 липня 2012 року о 15:27

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу

Державного комітету телебачення і радіомовлення України

«Про внесення змін

до Порядку надання державної фінансової підтримки

друкованим засобам масової інформації»

 

 

1. Визначення та аналіз проблем

Відповідно до чинного законодавства, на сьогоднішній день основним нормативно-правовим актом яким встановлено Порядок надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації є наказ Держкомтелерадіо України від 17.07.2009 № 254 «Про затвердження Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за № 734/16750.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.04.2011 № 292 «Питання оптимізації кількості бюджетних програм» передбачено, що за відповідальним виконавцем закріплюються, як правило, не більше п’яти бюджетних програм, крім програм, закріплених за апаратом головного розпорядника, за яким може бути закріплено 15 бюджетних програм без урахування тих, що розробляються протягом року за рахунок бюджетних призначень, які підлягають розподілу згідно із законодавством.

22.12.2011 прийнято Закон України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», у якому оптимізовано бюджетні програми, а отже, змінено назву бюджетної програми, за якою Держкомтелерадіо України забезпечуватиметься фінансова підтримка преси.

Зазначене здійснюватиметься відповідно до бюджетної програми 1701050 «Фінансова підтримка творчих спілок у сфері засобів масової інформації, преси, державних музичних колективів, здійснення інформаційно-культурної діяльності».

У зв’язку з цим, виникла необхідність у внесенні змін до Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації, затвердженого наказом Держкомтелерадіо України від 17.07.2009 № 254 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за № 734/16750, а саме:

пункту 1.3. Порядку викласти у такій редакції:

«Джерелом державної фінансової підтримки друкованих ЗМІ є асигнування, передбачені Держкомтелерадіо України у державному бюджеті України на відповідний рік»;

у тексті Порядку слово «Держкомтелерадіо» замінити словами «Держкомтелерадіо України».

 

2. Визначення цілей державного регулювання

Головною метою проекту наказу Держкомтелерадіо України є запровадження основних організаційних, правових та економічних засад реалізації державної підтримки друкованих засобів масової інформації, передбаченої статтею 3 3акону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів».

До основних цілей, які покладені в основу проекту наказу Держкомтелерадіо слід віднести:

- приведення Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації, затвердженого наказом Держкомтелерадіо України від 17.07.2009 № 254 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за № 734/16750, у відповідність до бюджетного законодавства;

- отримання державної фінансової підтримки друкованими ЗМІ виключно на закупівлю редакціями друкованих засобів масової інформації поліграфічних послуг і паперу для забезпечення досягнення цілей надання фінансової підтримки;

- запровадження державного протекціонізму у національній видавничій справі з метою захисту вітчизняного ринку з дотриманням положень міжнародного права.

 

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

Перша альтернатива – залишити ситуацію без змін.

Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною, оскільки без прийняття наказу Держкомтелерадіо України не буде внесено змін до Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації, а отже, Порядок міститиме не вірну назву бюджетної програми. Таким чином не буде визначено чіткого механізму реалізації статті 3 3акону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів».

Друга альтернатива – прийняти запропоноване рішення. Прийняття наказу Держкомтелерадіо України «Про внесення змін до Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації» допоможе вирішити одне з питань щодо запровадження основних організаційних, правових та економічних засад реалізації програми, забезпечення прозорого механізму отримання державної фінансової підтримки друкованими ЗМІ загальнодержавної сфери розповсюдження для досягнення відповідного інформаційного, освітнього, культурного рівня українського суспільства, створення позитивного міжнародного іміджу держави.

За бюджетною програмою 1701050 будуть використовуватися кошти, передбачені у державному бюджеті для фінансової підтримки преси, а саме: друкованим засобам масової інформації для дітей та юнацтва, для інвалідів, спеціалізованим науковим виданням, що видаються науковими установами та навчальними закладами не нижче третього рівня акредитації, і засобам масової інформації, які цілеспрямовано сприяють розвитку мов та культур національних меншин України, а також періодичним виданням літературно-художнього напряму.

 

4. Механізм та заходи, які пропонуються для розвязання проблем

Для досягнення вище вказаних цілей проектом регуляторного акта передбачається внесення змін до Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації, затвердженого наказом Держкомтелерадіо України від 17.07.2009 № 254 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за № 734/16750.

Для розв’язання проблеми необхідним є погодження даного проекту наказу Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва відповідно до статті 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та здійснення його державної реєстрації Міністерством юстиції України.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акту

У разі прийняття даного регуляторного акту, для досягнення цілей негативних зовнішніх факторів не може бути.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акту та виконання його вимог субєктами ринку висока.

Прийняття даного регуляторного акту забезпечить удосконалення основних організаційних, правових та економічних засад надання державної фінансової підтримки друкованим ЗМІ, забезпечення прозорого механізму надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації, дозволить реалізувати норми Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів».

Бюджетні кошти перераховуватимуться на підставі їх розподілу між редакціями періодичних друкованих видань з урахуванням їх тематичної спрямованості та економічного становища.

Контроль за дотриманням вимог регуляторного акту буде здійснювати Державний комітет телебачення і радіомовлення України.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України. Для реалізації бюджетної програми 1701050 «Фінансова підтримка творчих спілок у сфері засобів масової інформації, преси, державних музичних колективів, здійснення інформаційно-культурної діяльності» необхідним є її щорічне фінансування, передбачене Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.

Запровадження зазначеного нормативно-правового акту забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

 

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

 

Субєкти

Вигоди

Витрати

Держава

- запровадження основних організаційних, правових та економічних засад надання державної фінансової підтримки друкованим ЗМІ;

- запровадження державного протекціонізму у національній видавничій справі з метою захисту вітчизняного ринку з дотриманням положень міжнародного права.

Додаткові витрати відсутні

Суб’єкти господарювання

- створення сприятливих умов для розвитку і популяризації друкованих засобів масової інформації для дітей та юнацтва, для інвалідів, спеціалізованих наукових видань, що видаються науковими установами та навчальними закладами не нижче третього рівня акредитації, друкованих засобів масової інформації, які сприяють розвитку мов і культур національних меншин України, періодичних видань літературно-художнього напряму;

- отримання державної фінансової підтримки друкованими ЗМІ виключно на закупівлю редакціями друкованих засобів масової інформації поліграфічних послуг і паперу для забезпечення досягнення цілей надання фінансової підтримки;

- бюджетні кошти перераховуватимуться на підставі їх розподілу між редакціями періодичних друкованих видань з урахуванням їх тематичної спрямованості та економічного становища.

Державна фінансова підтримка, визначена цим Порядком, не може бути надана друкованим ЗМІ рекламного характеру; еротичного характеру; заснованих за участю юридичних або фізичних осіб, до сфери діяльності яких входять виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення; заснованих в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних і фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства та у яких понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали ЗМІ.

Громадяни

Прозорість. Доступність.

 

Додаткові витрати відсутні

Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, втрати є меншими від вигод, що підтверджує необхідність прийняття даного регуляторного акту.

 

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акту

Термін дії наказу Держкомтелерадіо України є необмеженим у часі.

 

8. Визначеність показників результативності регуляторного акту

Основними показниками результативності регуляторного акту є:

- наділення правом на отримання державної фінансової підтримки друкованих ЗМІ загальнодержавної та регіональної сфер розповсюдження, які зазначені в статті 3 3акону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів»;

- суб’єкти господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акту, зможуть здійснювати свою діяльність на законних підставах і у прозорому правовому полі;

- витрачання коштів і часу суб’єктами господарювання при виконанні вимог акта – в межах встановлених чинним законодавством;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки наказ було оприлюднено на сайті Держкомтелерадіо України (www.comin.gov.ua) у розділі «Регуляторна діяльність» підрозділ «Проекти регуляторних актів»;

- кількість опрацьованих документів.

 

9. Визначення заходів з відстеження результативності регуляторного акту

Аналіз результативності запровадження регуляторного акта буде проводитись шляхом моніторингу рівня дотримання вимог вищезазначеного Порядку.

Базове відстеження здійснюватиметься після набрання чинності цим актом статистичним методом шляхом аналізу статистичних даних застосування цього регуляторного акта.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності наказу Держкомтелерадіо України, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового і повторного відстеження.

У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення вищезазначеного регуляторного акта.

 

 

В.о. Голови

Держкомтелерадіо України А.Л. Мураховський

«___» ______________ 2012 р.

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux