Протягом 2022 року до Держкомтелерадіо надійшло 707 звернень громадян, що на 751 звернення менше, ніж за 2021 рік.
З них:
- від Офісу Президента України – 3;
- від Верховної Ради України – 3;
- від Кабінету Міністрів України – 3;
- від Урядового контактного центру – 633;
- від інших органів державної влади та місцевого самоврядування, установ, підприємств і організацій – 16;
- безпосередньо від громадян – 49.
Протягом звітного періоду надійшло 3 колективних звернення. Вони стосувалися роботи видавничо-поліграфічного підприємства «Тясмин», підтримки періодичних видань для дітей та підлітків, а також відсутності супутникового телебачення у Закарпатській обл.
Кількість громадян, які звернулися до Держкомтелерадіо у 2022 році з урахуванням колективних звернень, становить 724 особи.
Протягом звітного періоду надійшло 61 повторне звернення (майже 9 % від загальної кількості). З них від Урядового контактного центру одержано 56 звернень, безпосередньо від громадян – 5.
У повторних зверненнях громадяни здебільшого порушували питання якості та змісту радіопрограм (16), тематики телепрограм (12), технічної якості трансляції телепрограм (9), налагодження якісної роботи цифрового телебачення (7), незадовільної роботи провайдерів кабельного телебачення (7), діяльності друкованих ЗМІ (3), реклами на радіо та телебаченні (1).
Результати аналізу змісту звернень свідчать, що більшість із них стосуються питань телебачення і радіомовлення.
Так, з питань телебачення і радіомовлення отримано 652 звернення, що становить 92 % від загальної кількості.
Зазначені звернення розподіляються за тематикою наступним чином:
- з питань діяльності провайдерів кабельного телебачення – 112;
- з питань якості та змісту радіопрограм – 109;
- з питань змісту передач на телеканалах усіх форм власності – 101;
- з питань налагодження якісної роботи цифрового телебачення – 86;
- з питань мовної політики – 45;
- з питань висвітлення воєнної тематики – 29;
- з питань реклами – 20;
- з питань якості трансляції супутникових телеканалів – 19;
- з інших питань, що стосуються телерадіомовлення - 131.
З питань діяльності друкованих засобів масової інформації у 2022 році Держкомтелерадіо отримано 15 звернень (близько 2,1 % від загальної кількості).
Крім того, отримано 17 звернень (приблизно 2,4 %) з питань доступу до публічної інформації (запити, скарги, прохання надати роз’яснення з питань застосування законодавства щодо доступу до публічної інформації).
З питань книговидання отримано 8 звернень (1 %), з питань розповсюдження на території України видавничої продукції, що походить з території держави-агресора - 5 (0,7% від загальної кількості).
Решта звернень стосувалися юридичних питань (3), фінансово-економічних питань (3), кадрових питань (2), питань видачі архівних довідок (1), питань запису на особистий прийом до Голови Держкомтелерадіо (1).
Аналіз звернень за тематикою свідчить, що громадяни найчастіше порушували питання діяльності провайдерів кабельного телебачення (майже 16 % від загальної кількості звернень). Оскільки вирішення проблемних питань цивільно-господарських відносин між заявником та оператором кабельного телебачення знаходиться виключно у компетенції організації, з якою у громадянина укладено договір про надання телекомунікаційних послуг, переважна більшість таких звернень спрямовувалась за належністю до таких організацій.
Усі звернення, одержані протягом 2022 року, можна розділити за видами:
- заяви (клопотання) – 695;
- пропозиції (зауваження) – 3;
- скарги – 4.
Аналіз кількісного складу звернень за регіонами свідчить, що найбільше їх надійшло з м. Києва – 148 (20,9 % від загальної кількості). Друге місце по кількості звернень, що надійшли, займає Дніпропетровська обл. – 128 (18,1 %), третє місце займає Київська обл. – 37 (5,2 %). Далі йдуть: Харківська обл. – 36 (5,1 %); Львівська обл. – 34 (4,8 %); Донецька обл. – 30 (4,2 %); Миколаївська обл. – 28 (4 %); Одеська обл. – 23 (3,3 %); Кіровоградська та Черкаська обл. – по 19 (по 2,7 %); Вінницька обл. – 18 (2,5 %); Запорізька, Полтавська та Хмельницька обл. – по 16 (по 2,3 %); Закарпатська, Рівненська та Чернігівська обл. – по 15 (по 2,1 %); Житомирська обл. – 14 (2 %); Івано-Франківська обл. – 12 (1,7 %); Волинська, Сумська та Чернівецька обл. – по 9 (по 1,3 %); Луганська обл. – 8 (1,1 %); Тернопільська обл. – 6 (0,8 %). Крім того, отримано 27 електронних звернень (3,7 % від загальної кількості), у яких заявники не зазначили регіон, у якому проживають.
Звернення за соціальним статусом громадян можна розподілити на такі групи:
- від пенсіонерів – 343 (48,5 % від загальної кількості звернень);
- від безробітних – 36 (5,1 %);
- від працівників бюджетної сфери – 14 (майже 2 %);
- пенсіонерів з числа військовослужбовців – 14 (майже 2 %);
- від робітників – 13 (1,8 %);
- від підприємців – 6 (0,8 %);
- від студентів (учнів) – 3 (0,4 %);
- від селян – 2 (0,3 %);
- від держслужбовців – 2 (0,3 %);
- від журналістів – 1 (0,1 %);
- від військовослужбовців – 1 (0,1 %);
Решта звернень (272 або 38,5 %) надійшли від громадян, які не зазначили своє соціальне становище.
Усі звернення, що надійшли до Держкомтелерадіо протягом 2022 року, розглядалися керівництвом Комітету, згідно з резолюціями порушені у них питання опрацьовувалися профільними структурними підрозділами відповідно до функціональних обов’язків, вживалися необхідні заходи та надавалися відповіді.