Протягом І півріччя 2018 року до Держкомтелерадіо надійшло 811 звернень громадян, що на 292 звернення менше, ніж за аналогічний період 2017 року.
З них:
Колективних звернень надійшло 3 (близько 0, 4 % від загальної кількості звернень громадян), що на 1 звернення менше, ніж за аналогічний період 2017 року.
Кількість громадян, які звернулися до Держкомтелерадіо у І півріччі 2018 року з урахуванням колективних звернень, становить 822 особи.
Протягом звітного періоду надійшло 69 повторних звернень (майже 8,5 % від загальної кількості). З них від Урядового контактного центру одержано 60 звернень, безпосередньо від громадян – 9.
У повторних зверненнях громадяни здебільшого порушували питання незадовільної роботи провайдерів кабельного телебачення, налагодження якісної роботи цифрового телебачення, відновлення роботи Українського радіо та зменшення кількості реклами на радіо та телебаченні.
Результати аналізу змісту звернень свідчать про те, що більшість із них стосуються питань телебачення і радіомовлення.
Так, з питань телебачення і радіомовлення отримано 603 звернення (на 306 звернень менше, ніж за аналогічний період 2017 року), що становить близько 74 % від загальної кількості.
Зазначені звернення розподіляються за тематикою наступним чином:
З питань книговидання у І півріччі 2018 року отримано 17 звернень, що становить майже 2,1 % від загальної кількості (на 11 звернення менше, ніж протягом аналогічного періоду 2017 року).
З питань діяльності друкованих засобів масової інформації Держкомтелерадіо отримано 41 звернення (у І півріччі 2017 року – 51).
Крім того, отримано 34 звернення з питань доступу до публічної інформації (запити, скарги) та 14 звернень з питань розповсюдження на території України видавничої продукції, що походить з території держави-агресора.
Значна частина одержаних звернень містили питання, що не належать до компетенції Держкомтелерадіо. Особливо це стосується звернень з питань змістовного наповнення ефіру телерадіоорганізацій усіх форм власності та діяльності провайдерів кабельного телебачення. Такі звернення пересилалися за належністю до відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших підприємств, установ і організацій, з проханням сприяти у вирішенні порушених у них питань. Усього протягом І півріччя 2018 року за належністю було спрямовано 556 звернень, або майже 69 % від загальної кількості.
Усі звернення, одержані протягом І півріччя 2018 року, можна розділити за видами:
Аналіз кількісного складу звернень за регіонами свідчить, що найбільше їх надійшло з м. Києва – 161 (20 % від загальної кількості). Друге місце по кількості звернень, що надійшли, займає Дніпропетровська обл. – 115 (14,2 %), третє – Київська і Львівська обл. – по 49 (по 6 %). Далі йдуть: Харківська обл. – 46 (5,7 %), Івано-Франківська обл. – 30 (3,7 %), Одеська обл. – 27 (3,3 %), Кіровоградська обл. – 25 (3,1 %), Донецька та Херсонська обл. – по 23 (по 2,8 %), Вінницька обл. – 22 (2,7 %), Полтавська обл. – 21 (2,6 %), Черкаська обл. – 17 (2,1 %), Запорізька та Сумська обл. – по 16 (по 2 %), Миколаївська обл. – 15 (1,8 %), Волинська та Рівненська обл. – по 14 (по 1,7 %), Закарпатська та Хмельницька обл. – по 13 (по 1,6 %), Житомирська та Чернівецька обл. – по 12 (по 1,5 %), Луганська та Чернігівська обл. – по 10 (по 1,2 %), Тернопільська обл. – 6 (0,7 %). Крім того, отримано 52 електронних звернення (6,4 % від загальної кількості), у яких заявники не зазначили поштову адресу.
Звернення за соціальним статусом громадян можна розподілити на такі групи:
Решта звернень надійшли від громадян, соціальне становище яких ними не було зазначено – 250 (30,1 %).
Слід зазначити, що робота з розгляду звернень, отриманих від Урядового контактного центру, здійснюється згідно з Порядком взаємодії органів виконавчої влади, Секретаріату Кабінету Міністрів України та державної установи «Урядовий контактний центр» із забезпечення оперативного реагування на звернення, які надходять на урядову «гарячу лінію», Єдиний вебпортал органів виконавчої влади та Урядову телефонну довідку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 та відповідним наказом Держкомтелерадіо. На такі звернення відповіді надаються переважно у 15-денний термін та про результати їх розгляду вноситься інформація до бази даних Урядового контактного центру.
Протягом І півріччя 2018 року стан роботи із зверненнями громадян розглядався на щотижневих апаратних нарадах, які проводяться керівництвом Держкомтелерадіо.
Усі звернення, що надійшли до Держкомтелерадіо протягом І півріччя 2018 року, розглядалися керівництвом Комітету, згідно з дорученнями порушені у них питання опрацьовувалися профільними структурними підрозділами відповідно до функціональних обов’язків, вживалося необхідних заходів та надавалися відповіді.
Роботу із зверненнями громадян у Держкомтелерадіо організовано відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Держкомтелерадіо України, затвердженої наказом Держкомтелерадіо від 17 травня 2013 року № 92.
Крім того, з метою забезпечення виконання Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», наказом Держкомтелерадіо від 7 грудня 2015 року № 375 затверджено Форму для подання електронних звернень громадян до Держкомтелерадіо.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2012 року № 39541/0/1-12 встановлено щоквартальне інформування Кабінету Міністрів України про стан роботи із зверненнями громадян у Держкомтелерадіо.