Протягом 2019 року до Держкомтелерадіо надійшло 1895 звернень громадян, що на 271 звернення менше, ніж за 2018 рік.
З них:
Колективних звернень надійшло 21 (близько 1 % від загальної кількості звернень громадян). З них 4 стосувалися питань діяльності ДП «УСТФ «Укртелефільм», 3 – питань відновлення роботи телепрограми «Фольк-music» та 3 – питань реклами на радіо та телебаченні.
Кількість громадян, які звернулися до Держкомтелерадіо у 2019 році з урахуванням колективних звернень, становить 2150 осіб.
Протягом звітного періоду надійшло 190 повторних звернень (10 % від загальної кількості). З них від Урядового контактного центру одержано 167 звернень, безпосередньо від громадян – 15, від Кабінету Міністрів України – 6, від Офісу Президента України – 2.
У повторних зверненнях громадяни здебільшого порушували питання налагодження якісної роботи цифрового телебачення (64), незадовільної роботи провайдерів кабельного телебачення (22), якості та змісту програм Українського радіо (19), діяльності ПАТ «НСТУ» (9), реклами на радіо та телебаченні (5), діяльності ДП «УСТФ «Укртелефільм» (4).
Результати аналізу змісту звернень свідчать про те, що більшість із них стосуються питань телебачення і радіомовлення.
Так, з питань телебачення і радіомовлення отримано 1687 звернень, що становить майже 89 % від загальної кількості.
Зазначені звернення розподіляються за тематикою наступним чином:
З питань діяльності друкованих засобів масової інформації у 2019 році Держкомтелерадіо отримано 76 звернень (близько 4 % від загальної кількості).
Крім того, отримано 65 звернень (приблизно 3,4 %) з питань доступу до публічної інформації (запити, скарги, прохання надати роз’яснення з питань застосування законодавства щодо доступу до публічної інформації) та 15 звернень (приблизно 0,8 %) з питань розповсюдження на території України видавничої продукції, що походить з території держави-агресора.
З питань книговидання отримано 16 звернень (0,8 %).
Решта звернень стосувалися майнових питань (7), питань видачі архівних довідок (5) та довідок про заробітну плату (3), фінансово-економічних питань (4), кадрових питань (3), питань взаємодії із ЗМІ (3), юридичних питань (3), господарських питань (2), питань запобігання корупції (2). Крім того, 4 звернення стосувалися запису на особистий прийом до Голови Держкомтелерадіо.
Аналіз звернень за тематикою свідчить, що близько 28 % із них стосуються відсутності або неналежної якості сигналу цифрового ефірного телебачення за місцем проживання громадян. Майже всі такі звернення надсилаються на розгляд за належністю до ТОВ «Зеонбуд» – провайдера і оператора телекомунікацій цифрових багатоканальних телемереж, діяльність якого контролюється Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі – НКРЗІ). ТОВ «Зеонбуд» надає заявникам стандартну відповідь про задовільну роботу передавальних засобів і рекомендує громадянам здійснити відповідні налаштування їх приймачів – антен і телетюнерів, що не завжди вирішує існуючу проблему.
Технічне обслуговування цифрових передавальних станцій здійснює оператор телекомунікацій Концерн РРТ за договором з ТОВ «Зеонбуд». Перевірити якість і параметри сигналу телевізійних передавачів, у тому числі їх потужність, у тих населених пунктах, звідки надходять скарги громадян, можуть лише спеціалізовані організації, зокрема державне підприємство «Український державний центр радіочастот», підпорядковане НКРЗІ.
Статтею 70 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» встановлено, що державний нагляд за користуванням радіочастотним ресурсом для потреб телерадіомовлення, діяльністю операторів телекомунікацій, контроль за технічними параметрами поширення аудіовізуальної інформації здійснює НКРЗІ.
Усі звернення, одержані протягом 2019 року, можна розділити за видами:
Аналіз кількісного складу звернень за регіонами свідчить, що найбільше їх надійшло з Дніпропетровської обл. – 295 (16 % від загальної кількості). Друге місце по кількості звернень, що надійшли, займає м. Київ – 280 (14,8 %), третє місце займає Одеська обл. – 108 (5,7 %). Далі йдуть: Полтавська обл. – 107 (5,6 %); Харківська обл. – 92 (4,9 %); Київська обл. – 87 (4,6 %); Львівська обл. – 83 (4,4 %); Запорізька обл. – 75 (4 %); Сумська обл. – 70 (3,7 %); Черкаська обл. – 67 (3,5 %); Миколаївська обл. – 63 (3,3 %); Івано-Франківська обл. – 57 (3 %); Кіровоградська обл. – 54 (2,8 %); Донецька обл. – 49 (2,6 %); Закарпатська обл. – 47 (2,5 %); Чернігівська обл. – 40 (2,1 %); Хмельницька обл. – 38 (2 %); Вінницька обл. – 36 (1,9 %); Херсонська обл. – 32 (1,7 %); Чернівецька обл. – 28 (1,5 %); Житомирська обл. – 25 (1,3 %); Тернопільська обл. – 17 (0,9 %); Рівненська обл. – 16 (0,8 %); Волинська обл. – 15 (0,8 %); Луганська обл. – 12 (0,6 %); АР Крим – 2 (0,1 %). Крім того, отримано 100 електронних звернень (5,3 % від загальної кількості), у яких заявники не зазначили регіон, у якому проживають.
Звернення за соціальним статусом громадян можна розподілити на такі групи:
Решта звернень (694 або 36,6 %) надійшли від громадян, соціальне становище яких ними не було зазначено.
Роботу зі зверненнями громадян у Держкомтелерадіо організовано відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Держкомтелерадіо, затвердженої наказом Держкомтелерадіо від 17 травня 2013 року № 92.
З метою забезпечення виконання Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», наказом Держкомтелерадіо від 7 грудня 2015 року № 375 затверджено Форму для подання електронних звернень громадян до Держкомтелерадіо.
Протягом 2019 року стан роботи зі зверненнями громадян розглядався на щотижневих апаратних нарадах, які проводяться керівництвом Держкомтелерадіо.
Усі звернення, що надійшли до Держкомтелерадіо протягом 2019 року, розглядалися керівництвом Комітету, згідно з резолюціями порушені у них питання опрацьовувалися профільними структурними підрозділами відповідно до функціональних обов’язків, вживалося необхідних заходів та надавалися відповіді.
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2012 року № 39541/0/1-12 встановлено щоквартальне інформування Кабінету Міністрів України про стан роботи із зверненнями громадян у Держкомтелерадіо.