15 жовтня в Українському інституті підвищення кваліфікації працівників телебачення, радіомовлення і преси відбувся семінар «Особливості впливу ЗМІ та реклами на суспільну мораль».
Організатори семінару – Державний комітет телебачення та радіомовлення України і Український інститут підвищення кваліфікації працівників телебачення, радіомовлення і преси.
Участь у семінарі взяли заступник Голови Державного комітету телебачення та радіомовлення Володимир Горобцов, Голова Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі Василь Костицький, ректор Українського інституту підвищення кваліфікації працівників телебачення, радіомовлення і преси Сергій Правденко, Голова Національної ради з питань охорони здоров’я населення при Президентові України Микола Поліщук, начальники управлінь у справах преси та інформації облдержадміністрацій, заступники генеральних директорів обласних (регіональних) державних телерадіокомпаній, працівники структурних підрозділів Держкомтелерадіо.
На відкритті семінару з вступним словом виступив ректор Українського інституту підвищення кваліфікації працівників телебачення, радіомовлення і преси Сергій Правденко.
Заступник Голови Держкомтелерадіо Володимир Горобцов у своєму виступі розповів про шляхи удосконалення інформаційного законодавства.
- Сучасне суспільство переживає якісні зміни і знаходиться на порозі серйозних інформаційних перетворень, - зазначив Володимир Горобцов. - Інформація стає стратегічним національним ресурсом, одним з основних багатств держави. Останнім часом вітчизняне інформаційне законодавство являє собою галузь законодавства, яка інтенсивно модернізується. В Україні розроблено багато нормативно-правових документів, які регулюють відносини в інформаційній сфері. Президентом затверджено Доктрину інформаційної безпеки, Держкомтелерадіо розроблено проект Концепції національної інформаційної політики, є проекти нової редакції Закону про інформацію, про доступ до публічної інформації тощо. Сьогодні в роботі нормативно-правові документі щодо роздержавлення ЗМІ, заборони виселення видавництв, захисту професійної діяльності журналістів. Але сукупність правових норм у сфері суспільних відносин, визначених у законах і підзаконних актах, досягли за кількістю критичного стану, що зумовлює необхідність їх кодифікації.
За словами доповідача, Держкомтелерадіо постійно проводиться певна робота по кодифікації інформаційного законодавства. Сьогодні Комітет накопичує матеріали, відслідковує новини теоретичних розробок в інформаційній сфері і готовий взяти на себе роль координаційного центру по розробці проекту Інформаційного кодексу.
Кодифікація інформаційного законодавства повинна забезпечити системний комплексний підхід до розробки інформаційного законодавства; удосконалення цього законодавства, а не лише об’єднання нормативних документів; втілення норм, які регулюють інформаційні відносини; визначення місця інформаційного права в системі права України ( окрема галузь, підгалузь адміністративного права, підгалузь цивільного права).
Політично-правові питання врахування моральних норм в організації рекламної діяльності висвітив у своєму виступу Голова Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі Василь Костицький.
Учасники семінару обговорили також правові основи захисту суспільства від розповсюдження продукції, що негативно впливає на суспільну мораль, дієвість норм Закону України «Про захист суспільної моралі», необхідність внесення змін до законодавчих актів України ( Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, законів України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності, «Про інформацію», «Про рекламу», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні, «Про телебачення і радіомовлення» тощо.