Рішення колегії від 28.10.2014 № 6/23 "Про висвітлення державними телерадіоорганізаціями у 2014 році заходів, спрямованих на патріотичне виховання громадян"
опубліковано 03 листопада 2014 року о 09:54

 

фTryzub

 

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ

ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ

 

Р І Ш Е Н Н Я К О Л Е Г І Ї

 

28 жовтня 2014 р. м. Київ № 6/23

 

 

Про висвітлення державними

телерадіоорганізаціями у 2014 році

заходів, спрямованих на патріотичне

виховання громадян

 

Заслухавши інформацію доповідача, колегія зазначає, що Держкомтелерадіо, як генеральний державний замовник, посилив координаційну роботу з додержання державними телерадіокомпаніями критеріїв щодо основних тематичних напрямів мовлення під час підготовки і ведення теле- та радіопрограм для державних потреб в особливих умовах - умовах воєнної агресії проросійських бойовиків та жорсткого інформаційного протистояння. Враховуючи необхідність нейтралізації інформаційних впливів з боку Російської Федерації, Держкомтелерадіо запропоновано державним телерадіоорганізаціям (далі – ДТРО) скорегувати програмне наповнення державних теле- та радіокомпаній. Починаючи з березня 2014 року, основну увагу державними мовниками було приділено змістовому наповненню інформаційного, інформаційно-аналітичного та публіцистичного мовлення, зокрема висвітленню заходів, спрямованих на патріотичне виховання громадян, захист безпеки держави, реакції на зовнішньополітичні виклики. ДТРО було рекомендовано:

неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства стосовно неприпустимості поширення в ефірі закликів до насильницької зміни конституційного ладу України, розв’язування війни, інших агресивних дій;

на час загострення ситуації переглянути програмне наповнення каналів з метою збільшення частки ефіру для програм патріотичного спрямування, утриматись від показу розважальних, гумористичних програм, російських серіалів, неактуальної соціальної рекламної продукції тощо;

залучати до участі в передачах відомих експертів, лідерів громадської думки, представників громадських організацій державницького спрямування;

врахувати, що основним джерелом для отримання інформації про події в Україні є постійно діючий прес-центр Верховної Ради України, прес-центри міністерств та відомств;

долучитися до акції українських телевізійників «Єдина країна» (логотип прапору України у верхній частині екрану з відповідним написом).

З метою приведення мовлення у відповідність до реалій сьогодення державними мовниками було своєчасно подано до Держкомтелерадіо пропозиції стосовно внесення змін до тематичних планів та сіток мовлення на 2014 рік.

У другому кварталі 2014 року було активізовано практику створення і поширення роликів соціальної реклами, підготовку передач та матеріалів для спеціальних рубрик з метою популяризації Збройних Сил України та героїзації учасників антитерористичної операції.

За поточний рік у різних регіонах України відбувалися численні заходи патріотичного спрямування. ДТРО активно забезпечували інформаційний супровід патріотичних флеш-мобів, акцій, що проходили в містах, парадів вишиванок, присвячених Дню Державного Прапора, патріотичного велопробігу, організованому до Дня Конституції України. Значна увага приділялася українській символіці, історії виникнення та її значенню. Розповідалося про відомих українських громадських діячів, таких як Августин Волошин, Тарас Шевченко, Михайло Коцюбинський, Пантелеймон Куліш, Микола Кибальчич, які зробили значний внесок у розвиток української історії та культури, боролися за незалежність нашої держави. Акцентувалася увага на військово-патріотичному вихованню молоді, вивченні такого предмета як «Захист Вітчизни».

В рамках проекту «Єдина країна» державні мовники створили та транслювали в ефірі теле- та радіоканалів цикли патріотичних відеороликів, що закликають українців до єдності та недопущення розбрату.

НТКУ активно долучилася до висвітлення заходів патріотичного спрямування. Поряд із оперативним інформуванням глядачів Першого Національного телеканалу про перебіг подій на сході України та супровід різноманітних патріотичних заходів, чільне місце в ефірі Першого Національного займають спеціалізовані тематичні програми: «Народжені в Україні», «Надвечір’я», «Моя країна». Схвальної оцінки у спеціалістів заслужив цикл фільмів «Неоголошена війна. Записки документаліста», що складався із семи теленарисів. На цей час загальний обсяг соціальної реклами з формування позитивного іміджу воїнів АТО, обережного поводження з вибухонебезпечними предметами тощо складає понад 13 годин, тематичних програм патріотичного спрямування складає понад 1000 годин.

НРКУ значну частину свого ефірного часу присвячує патріотичній тематиці. Таким програмам як «Ми – українці», «Герої», «Наша армія», «Відкрита студія», «Українська хвиля» та багатьом іншим завжди притаманне патріотичне звучання. Зокрема, слід відзначити високу професійну якість та емоційну глибину міжпрограмних блоків «Україна – хвиля єдності». Кількість випусків радіороликів за період з березня до жовтня 2014 року, створених НРКУ, становить 1456 загальним обсягом 72,8 годин. Загальний обсяг тематичних радіопрограм патріотичного спрямування за поточний період, що містять аспекти патріотичного виховання складає 1011,9 годин.

ОДТРК було розгорнуто широкомасштабну роботу із збору коштів для учасників АТО. Зокрема, Волинською ОДТРК завдяки організації телерадіомарафонів «З Вами Бог і Україна», «Усе для Перемоги» за участю представників влади, громадськості, митців краю зібрано 170 тисяч гривень на підтримку захисників Вітчизни. В рамках громадського марафону «Місто-герой – героям» жителі Одеси також зібрали значну суму грошей, на яку були закуплені медикаменти, медичне та інше обладнання, необхідне бійцям в зоні АТО. До участі у зборі коштів для воїнів АТО широко залучалися й українські відомі музичні гурти та популярні виконавці. З великим успіхом на Полтавщині пройшов Рок-марафон «Благодійний прорив».

Постійну увагу ОДТРК приділяють висвітленню волонтерської діяльності. Зокрема, в Полтавській ОДТРК створено серію репортажів, присвячених полтавському «Батальйону небайдужих». У практику ДТРО увійшло відвідування зони АТО, інтерв’ю з воїнами-героями та репортажами з місць бойових дій. Зокрема, увагу глядачів прикули міжпрограмні блоки під загальною назвою «Неоголошена війна», створені творчою групою Львівської ОДТРК на основі зустрічей з українськими бійцями безпосередньо в зоні АТО.

Загальний обсяг програм патріотичного спрямування склав на регіональних телеканалах понад 2000 годин, у тому числі роликів соціальної реклами близько 120 годин, на регіональних радіоканалах 2388,1 годин, у тому числі роликів соціальної реклами 150 годин.

Загалом державними телерадіоорганізаціями за період з березня до жовтня поточного року патріотичній тематиці присвячено 3040,3 годин телевізійного ефіру та 3400 годин радіоефіру.

За програмою «Українська книга» видано фундаментальні видання «Грюнвальдська битва», «Хотинська битва», «Князі Острозькі», спрямовані на патріотичне виховання громадян.

Колегія зазначає, що патріотичному вихованню громадян сприятиме налагодження співпраці з організаціями та закладами історико-культурного спрямування: Всеукраїнським товариством (далі – ВУТ) «Просвіта» ім. Тараса Шевченка, Українським інститутом національної пам’яті, Інститутом історії та Інститутом літератури НАН України.

Водночас, слід зазначити, що через воєнні дії на сході України, захоплення Донецької та Луганської ОДТРК та більшості передавальних станцій цих регіонів проросійськими терористами, діяльність зазначених телерадіоорганізацій, а також трансляцію програм українських телеканалів та радіостанцій було фактично припинено. Можливості доставки українського теле- та радіопродукту на тимчасово окуповані території є вкрай обмеженими, а подекуди й зовсім відсутніми.

На сьогодні програми Українського радіо транслюються лише передавачем потужністю 40 кВт на частоті 711 кГц з м. Докучаєвськ та тринадцятьма малопотужними передавачами УКХ ЧМ, розташованими на РТПС в контрольованих українськими військами містах Луганської та Донецької областей, які не забезпечують стовідсоткового покриття захоплених регіонів. Водночас, саме на тимчасово окупованому сході моральна підтримка українських патріотів та патріотичне виховання населення є найнеобхіднішим.

 

Враховуючи вищевикладене, колегія

УХВАЛИЛА:

 

1. Інформацію директора департаменту телебачення і радіомовлення Абрамова С.О. взяти до відома.

2. Вважати роботу з висвітлення державними телерадіоорганізаціями у 2014 році заходів, спрямованих на патріотичне виховання громадян, задовільною.

3. НТКУ, НРКУ, обласним і регіональним ОДТРК продовжити роботу з висвітлення заходів патріотичного виховання громадян та створення відповідних тематичних теле- та радіопрограм із залученням представників наукових закладів, громадських організацій та об’єднань історико-культурного спрямування, зокрема, Інститутом історії, Інститутом літератури НАН України, ВУТ «Просвіта», Українським інститутом національної пам’яті тощо.

4. Департаменту телебачення і радіомовлення (Абрамов С.О.):

сприяти налагодженню співпраці ДТРО з науковими закладами та громадськими організаціями з метою створення програм патріотичного спрямування.

підготувати звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України щодо нагальної необхідності здійснення модернізації передавальної радіомережі в СХ діапазоні з метою забезпечення стовідсоткового охоплення населення України програмами Українського радіо.

5. Національній радіокомпанії України (Табаченко А.Д.) вжити заходів щодо збільшення охоплення населення, яке мешкає на окупованих територіях, програмами Українського радіо.

6. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника Голови Держкомтелерадіо Кравченка Д.В.

 

 

Голова колегії О.І. Наливайко

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux