![endif]>![if>
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я К О Л Е Г І Ї
24 лютого 2015 р. м. Київ № 2/4
Про хід створення Суспільного
телебачення і радіомовлення
Заслухавши інформацію доповідача, колегія зазначає, що Держкомтелерадіо, Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України, разом з представниками обласних (регіональних) державних телерадіокомпаній та громадянського суспільства продовжено законопроектну та організаційну роботу щодо створення Національної суспільної телерадіокомпанії України (далі – НСТУ).
11 лютого 2015 року в Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики (далі – Комітет) розглянуто законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» (далі – Законопроект), який має усунути проблемні питання, що виникають у зв’язку з прийняттям Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення». Законопроектом передбачається врахувати слушні зауваження і пропозиції народних депутатів України, міжнародних та українських експертів, громадськості, місцевих, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Так, враховано принципові пропозиції, згідно з якими НСТУ здійснює мовлення не менш ніж на двох загальнонаціональних каналах мовлення багатоканальної ефірної телемережі: суспільно-політичному та культурно-освітньому та не менш ніж на трьох загальнонаціональних радіоканалах: суспільно-політичному, культурно-освітньому, молодіжному. Зберігається також регіональне мовлення згідно з ліцензіями, виданими обласним (регіональним) державним телерадіокомпаніям.
Конкретизовано положення щодо Статуту НСТУ, а саме: визначення повноважень акціонера, органів управління НСТУ та їх компетенцію, з урахуванням особливостей, визначених цим Законопроектом. Статут НСТУ має містити:
1) гарантії незалежності суспільного мовника;
2) заборону на втручання з боку акціонера, інших суб’єктів владних повноважень в його редакційну політику;
3) положення щодо повноважень Наглядової ради НСТУ;
4) положення щодо повноважень членів Правління НСТУ;
5) структуру НСТУ, у т.ч. положення щодо структурних підрозділів НСТУ, відповідальних за телевізійне та радіомовлення, регіональне телерадіомовлення;
6) положення щодо заборони відчуження, передачі, приватизації нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва, земельних ділянок, на яких вони розташовані, а також акцій, що належать державі у статутному капіталі НСТУ.
Законопроектом також визначено джерела фінансування НСТУ, а саме, за рахунок:
1) продажу власної теле- і радіопродукції, плати за користування авторськими та суміжними правами;
2) державного і місцевих бюджетів;
3) абонентської плати, що сплачується за послуги НСТУ в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
4) інших надходжень, не заборонених законодавством.
Враховано інші поправки, які сприятимуть фінансовій незалежності та творчій свободі НСТУ.
Продовжено роботу Робочої групи з розробки стратегії створення НСТУ, на яких розглядалися звіти тематичних робочих підгруп щодо актуальних питань спільної діяльності суб’єктів, які мають увійти в НСТУ, а саме:
оперативне управління майном з метою прийняття оптимальних управлінських рішень;
організаційна структура НСТУ;
проект угоди про співпрацю між Національною телекомпанією України (далі – НТКУ) та обласними (регіональними) державними телерадіокомпаніями (далі – ОДТРК);
створення проектів спільного виробництва НТКУ та ОДТРК;
проекти технічних рішень щодо реалізації єдиної системи News Room, обміну матеріалами, спільного архіву програм, ліній зв’язку тощо;
стан із забезпеченням другого культурно-освітнього телевізійного каналу необхідним радіочастотним ресурсом в одному із цифрових мультиплексів стандарту DVB-T2.
Враховуючи викладене, колегія
УХВАЛИЛА:
1. Інформацію доповідача взяти до відома.
2. Департаменту телебачення і радіомовлення (Абрамов С.О.), департаменту інформаційної політики (Радзієвський І.А.), управлінню внутрішнього аудиту (Степанова Н.В.), юридичному відділу (Мировець Т.І.), НТКУ (Аласанія З.Г.), НРКУ (Табаченко А.Д.), генеральним директорам ОДТРК в межах своєї компетенції продовжити роботу щодо практичної реалізації створення НСТУ.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Голови Держкомтелерадіо Кравченка Д.В.
Голова колегії О.І. Наливайко