Пояснювальна записка до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (нова редакція)
опубліковано 04 грудня 2015 року о 15:28

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (нова редакція)

 

1.  Обґрунтування необхідності прийняття акта

Згідно з Додатком XXXVIІ до глави 15 «Політика з питань аудіовізуальної галузі» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, протягом 2 років з дати набрання чинності Угодою Україна зобов’язується поступово наблизити своє законодавство до законодавства ЄС, а саме:

Європейської Конвенції про транскордонне телебачення 1989 року;

Директиви 2007/65/EC щодо аудіовізуальних медіа послуг.

У рамках спільного проекту Ради Європи та Європейського Союзу «Впровадження європейських стандартів в українському медійному середовищі» та в межах співпраці Держкомтелерадіо з Радою Європи проведено експертизу чинного Закону України «Про телебачення і радіомовлення» на предмет його відповідності європейським стандартам. Результати зазначеної експертизи свідчать про необхідність комплексного реформування законодавства у сфері телебачення і радіомовлення.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 № 847 «Про імплементацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» було затверджено план заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки.

Відповідно до пункту 353 вказаного Плану заходів Держкомтелерадіо за участю Національної ради з питань телебачення і радіомовлення та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації до липня 2016 року мають розробити проект Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (нова редакція).

02.10.2012 на засіданні Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформації (протокол № 72) затверджено склад робочої групи з підготовки нової редакції Закону України «Про телебачення і радіомовлення» з урахуванням європейських стандартів і рекомендацій експертів, до якої увійшли представники Держкомтелерадіо та Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення. Зазначеною робочою групою підготовлено нову редакцію Закону України «Про телебачення і радіомовлення» з урахуванням рекомендацій експертів Ради Європи та європейських стандартів.

Підготовка законопроекту здійснювалася за підтримки спільного проекту Ради Європи та Уряду Канади «Впровадження європейських стандартів в українському медійному середовищі», учасником та бенефіціаром якого був Держкомтелерадіо.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту Закону України є реалізація права на свободу вираження поглядів і на отримання різнобічної, достовірної та оперативної аудіовізуальної інформації, на забезпечення плюралізму та вільного поширення такої інформації, на захист прав споживачів аудіовізуальних послуг.

З цією метою, законопроектом пропонується викласти у новій редакції Закон України «Про телебачення і радіомовлення», назвавши його Закон України «Про аудіовізуальні послуги».

Крім того, законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Бюджетного кодексу України, законів України «Про основи соціальної захищеності інвалідів», «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про захист економічної конкуренції», «Про рекламу», «Про телекомунікації», «Про радіочастотний ресурс», «Про державну службу», «Про засади державної мовної політики».

3. Правові аспекти

У вказаній сфері правового регулювання діє: Конституція України, Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, закони України «Про телебачення і радіомовлення», «Про телекомунікації», «Про радіочастотний ресурс України», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», постанова Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 341 «Про затвердження Положення про Державний комітет телебачення і радіомовлення України» та інші нормативно-правові акти.

Прикінцеві положення проекту Закону України передбачають Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

1) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

2) забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;

3) забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними
органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у
відповідність із цим Законом;

4) внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції про приведення законодавчих актів у відповідність із цим Законом.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону не потребує додаткових бюджетних коштів, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону України потребує погодженню з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством інформаційної політики України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством культури України, Міністерством юстиції України, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, Державною регуляторною службою України, Національним агентством України з питань державної служби, Антимонопольним комітетом України.

6. Регіональний аспект

Положення проект Закону України не стосуються розвитку адміністративно-територіальних одиниць України.

61. Запобігання дискримінації

У проекті Закону України відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект Закону України не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Закону України для громадського обговорення з 17.06.2015 оприлюднено у підрубриці «Проекти законів» рубрики «Законопроектна діяльність» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо.

Положення законопроекту обговорювались на засіданні громадської ради при Держкомтелерадіо.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону України є регуляторним актом та відповідає принципам державної регуляторної політики.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект Закону не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття Закону України сприятиме реалізації права на свободу вираження поглядів і на отримання різнобічної, достовірної та оперативної аудіовізуальної інформації, на забезпечення плюралізму та вільного поширення такої інформації, на захист прав споживачів аудіовізуальних послуг.

 

 

Голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux