ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" щодо удосконалення механізму реформування друкованих засобів масової інформації"
опубліковано 19 травня 2017 року о 12:18

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» щодо удосконалення механізму реформування друкованих засобів масової інформації»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

24.12.2015 Верховною Радою України прийнято Закон України № 917-VIII «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» (далі – Закон).

Закон визначає механізм реформування друкованих засобів масової інформації, заснованих органами державної влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 2 Закону реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший - протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом та другий - протягом наступних двох років.

На першому етапі здійснюється реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 848) за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах (Держкомтелерадіо), організовується підвищення кваліфікації працівників таких редакцій, а також складається Зведений перелік об’єктів реформування.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Держкомтелерадіо здійснює моніторинг процесу реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій з метою забезпечення їх функціонування, збереження назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості.

Так, на сьогодні результати моніторингу свідчать про те, що з 244-ох учасників першого етапу лише 37 друкованих ЗМІ та редакцій здійснили перереєстрацію друкованих ЗМІ із збереженням назви, цільового призначення, мови видання, тематичної спрямованості. Однією з причин повільного руху реформи є зволікання співзасновників з ухваленням відповідних рішень та підписанням документів, необхідних для перетворення редакції в суб’єкт господарювання відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а також перереєстрації друкованого ЗМІ відповідно до вимог Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні».

Крім того, більшість органів влади та органів місцевого самоврядування не виконували вимогу Закону, відповідно до якої трудовий колектив редакції має пріоритетне право у визначенні способу реформування.

Засновники державних і комунальних видань ігнорують вимогу Закону, якою передбачається у місячний строк після надходження пропозиції трудового колективу редакції ухвалити рішення про реформування. Вже практикою стали звільнення редакторів комунальних ЗМІ без згоди трудового колективу, незаконне відчуження майна редакцій, скорочення штату працівників редакції.

Процес реформування супроводжується оскарженням в судах бездіяльності або неправомірних дій органів влади та органів самоврядування.

З огляду на зазначене та у зв’язку з тим, що відповідно до частини четвертої статті 2 Закону Держкомтелерадіо узагальнює результати першого етапу реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій і у разі потреби готує пропозиції про внесення змін до відповідних нормативно-правових актів виникла необхідність у внесенні змін до Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації».

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту Закону України є удосконалення норм Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» шляхом внесення змін до статей 4-6, 8-11 та 13.

3. Правові аспекти

Правовою підставою розроблення проекту Закону України є частина четверта статті 2 Закону та пункт 1 § 32 глави 2 розділу 4 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950.

У дані сфері суспільних відносин діють Конституція України, закони України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації», «Про друковані засоби масової інформації
(пресу) в Україні», постанова Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 341 «Про затвердження Положення про Державний комітет телебачення і радіомовлення України» та інші нормативно-правові акти.

Прикінцевими положеннями проекту Закону України передбачено Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття та реалізація Закону України не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Позиція заінтересованих органів буде відома після опрацювання ними проекту Закону України.

6. Регіональний аспект

Проект Закону України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6-1. Запобігання дискримінації

У проекті Закону України відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону України відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Закону України для громадського обговорення розміщено у підрубриці «Проекти Законів України» рубрики «Законопроектна діяльність» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону України стосується соціально-трудової сфери та потребує погодженню із Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону України є регуляторним актом та відповідає принципам державної регуляторної політики.

10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація Закону України не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття Закону України дасть можливість вдосконалити норми Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації», що в свою чергу сприятиме створенню економічно незалежних друкованих засобів масової інформації, належних умов їх діяльності та покращенню інформаційного забезпечення громадян України.

 

 

Голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко

«12» травня 2017 р.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux