• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Аналіз регуляторного впливу до проєкту постанови КМУ про затвердження Порядку вилучення з обігу видавничої продукції
опубліковано 25 квітня 2025 року о 14:00


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку вилучення з обігу видавничої продукції,  що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту, а також видавничої продукції, що випущена у світ державною мовою держави-агресора, яка розповсюджується без відповідного дозволу»

I. Визначення проблеми

19 червня 2023 року Верховною Радою України за № 2309-IX прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення обмежень на ввезення та розповсюдження видавничої продукції, що стосується держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України», яким внесено зміни до Закону України «Про видавничу справу» (далі – Закон).

15 листопада 2024 року набрав чинності Закон України від 10 жовтня 2024 р. № 4017-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру», яким, зокрема внесено зміни до статті 28Закону України «Про видавничу справу».

Так, відповідно до статті 28¹ Закону забороняється ввезення на митну територію України та/або розповсюдження на її території видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввозиться з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України (крім розповсюдження видавничої продукції, що має походження або виготовлена та випущена у світ на тимчасово окупованій території України до її тимчасової окупації), а також книжкових видань, що містять твори, автори яких є або були у будь-який період після 1991 року громадянами держави-агресора, за винятком колишніх громадян держави-агресора, які є (або на момент смерті були) громадянами України і не мають (на момент смерті не мали) громадянства держави-агресора.

Видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що не підпадає під обмеження, визначені частиною першою цієї статті, та інші обмеження, визначені законодавством, може бути ввезена на митну територію України та розповсюджена на її території за умови наявності відповідного дозволу, передбаченого цією статтею.

Уповноважений орган (Держкомтелерадіо) забезпечує реалізацію цього Закону шляхом надання (відмови у видачі, припинення дії) дозволу на ввезення та розповсюдження видавничої продукції, випущеної у світ державною мовою держави-агресора (далі - дозвіл).

Згідно з частинами двадцять четвертою – двадцять шостою статті 28¹ Закону розповсюдження на території України видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту, а також розповсюдження видавничої продукції, випущеної у світ державною мовою держави-агресора, без наявності відповідного дозволу, передбаченого цією статтею, тягне за собою застосування до розповсюджувачів такої продукції адміністративно-господарських санкцій у формі накладення адміністративно-господарського штрафу в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен випадок такого розповсюдження, вчиненого вперше, та у розмірі десяти мінімальних заробітних плат за кожен наступний випадок такого розповсюдження.

Рішення про накладення штрафу, передбаченого частиною двадцять третьою цієї статті, приймає уповноважений орган на підставі звернень правоохоронних органів, юридичних та фізичних осіб або після самостійного виявлення його посадовими особами з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про незаконне розповсюдження видавничої продукції. Адміністративне провадження здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про адміністративну процедуру».

Видавнича продукція, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу, передбаченого цією статтею, вилучається з обігу уповноваженим органом у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З огляду на зазначене, існує необхідність щодо реалізації положень статті 28Закону України «Про видавничу справу» (із змінами, внесеними Законами України від 19 червня 2023 р. № 2309-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення обмежень на ввезення та розповсюдження видавничої продукції, що стосується держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України» та від 10 жовтня  2024 р. № 4017-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру») шляхом затвердження Порядку вилучення з обігу видавничої продукції,  що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту, а також видавничої продукції, що випущена у світ державною мовою держави-агресора, яка розповсюджується без відповідного дозволу.




Визначення основних груп (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Так

-

Держава

Так

-

Суб’єкти господарювання,

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

Так

-





ІІ. Цілі державного регулювання

Метою проекту постанови є затвердження Порядку вилучення з обігу видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавничої продукції,  випущеної у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.


III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Збереження чинного регулювання

Частиною двадцять шостою статті 281 Закону України «Про видавничу справу» передбачено, що видавнича продукція, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу, передбаченого цією статтею, вилучається з обігу уповноваженим органом у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відсутність нормативно-правового акту, який би визначав порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу, є неприйнятним.

Обраний спосіб

Розробка проекту нормативно-правового акту, який би визначив порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей


Оцінка впливу на сферу інтересів держави


Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Обраний спосіб

захист національного інформаційного простору;

дотримання вимог законодавства України щодо заборони пропаганди ксенофобії, тероризму, сепаратизму, тощо;

захист інформаційного простору від умисного зовнішнього впливу на суспільну свідомість та поширення антиукраїнських поглядів;

обмеження доступу на український ринок видавничої продукції антиукраїнського змісту;

захист сфери українського книговидання і книгорозповсюдження від руйнівного впливу «русского міра»;

сприяння зміцненню національної безпеки, утвердженню і поширенню української мови, розвитку національних культурних індустрій;

державна підтримка книговидавничої справи в Україні.

Прийняття та реалізація постанови Кабінету Міністрів України не потребує додаткових матеріальних та інших витрат

 


Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Обраний спосіб

забезпечення інформаційних прав та свобод громадян;

захист від видавничої продукції антиукраїнського змісту, що загрожує моралі громадян, порушує їх права і свободи або закликають до порушення громадського порядку;

сприяння національно-культурному розвитку українського народу, громадян України всіх національностей, утвердженню їх духовності та моралі, доступу членів суспільства до загальнолюдських цінностей, захисту прав та інтересів авторів.

Відсутні


Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання


Станом на 01.04.2025 до Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції внесено 8585 суб’єктів видавничої справи (6319 – юридичних осіб, 2266 – фізичних осіб-підприємців).

2326 суб’єктів видавничої справи займаються лише видавничою діяльністю, 683 – виготовленням видавничої продукції; 557 – розповсюдженням видавничої продукції.

Решта суб’єктів видавничої справи поєднують 2-3 види діяльності у видавничій справі, а саме:

1111 (936 – юридичні особи, 175 – фізичні особи-підприємці) суб’єктів видавничої справи займаються видавничою діяльністю і виготовленням видавничої продукції,

1381 (928 – юридичні особи, 453 – фізичні особи-підприємці) – видавничою діяльністю і розповсюдженням видавничої продукції,

44 (34 – юридичні особи, 10 – фізичні особи-підприємці) – виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції,

2483 (1806 – юридичні особи, 677 – фізичні особи-підприємці) – видавничою діяльністю, виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції.

Кількість суб’єктів видавничої справи по областях (регіонах):

Харківська область - 1006, Дніпропетровська - 458, Київська - 487, Львівська – 446, Донецька – 388, Одеська - 247, Запорізька - 174, Вінницька – 165, Полтавська - 157, Черкаська - 154, Тернопільська - 139, Автономна Республіка Крим – 136, Хмельницька - 132, Волинська - 124, Сумська - 117, Чернігівська - 116, Житомирська - 114, Луганська - 110, Івано-Франківська – 107, Херсонська - 104, Кіровоградська - 101, Миколаївська - 98, Рівненська - 95, Закарпатська – 90, Чернівецька область – 75; м. Київ – 3206 , Севастополь - 39.

За весь період ведення Державного реєстру анульовано 1240 свідоцтв (1149 – у зв’язку з внесенням змін до Державного реєстру; 91 – у зв’язку із припиненням діяльності суб’єктів видавничої справи).

Таким чином, загальна кількість суб’єктів господарювання, які займаються розповсюдженням видавничої продукції, становить 4465 од.


Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

Х

Х

Х

4465

4465

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

Х

Х

Х

100 %

100 %


Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Обраний спосіб

забезпечення динамічного розвитку ринку української літератури;

підтримка книжкової торгівлі та забезпечення розвитку українського книговидання;

захист прав та інтересів видавців, виготовлювачів, розповсюджувачів і споживачів видавничої продукції,

стимулювання розвитку українського книгорозповсюдження.

Відсутні


Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Збереження чинного регулювання. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

Х

Альтернатива 2. Обраний спосіб. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

Х


IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

   

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Збереження чинного регулювання

1

На сьогодні в Україні відсутній нормативно-правовий акт, який би визначав порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.

Обраний спосіб

4

Прийняття нормативно-правового акту, який би визначив порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Частиною двадцять шостою статті 281 Закону України «Про видавничу справу» передбачено, що видавнича продукція, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу, передбаченого цією статтею, вилучається з обігу уповноваженим органом у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відсутність нормативно-правового акту, який би визначав порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу, є неприйнятним.

Обраний спосіб

захист національного інформаційного простору;

дотримання вимог законодавства України щодо заборони пропаганди ксенофобії, тероризму, сепаратизму, тощо;

захист інформаційного простору від умисного зовнішнього впливу на суспільну свідомість та поширення антиукраїнських поглядів;

обмеження доступу на український ринок видавничої продукції антиукраїнського змісту;

захист сфери українського книговидання і книгорозповсюдження від руйнівного впливу «русского міра»;

сприяння зміцненню національної безпеки, утвердженню і поширенню української мови, розвитку національних культурних індустрій;

державна підтримка книговидавничої справи в Україні.

Відсутні

Прийняття нормативно-правового акту  дасть можливість визначити порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.








Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Обраний спосіб

Причини для відмови відсутні, оскільки обрана альтернатива дасть можливість запровадити порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.

Відсутні


V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується затвердити порядок вилучення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування додаткових витрат не зазнають.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків. Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії постанови Кабінету Міністрів України є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно-правового акту або втрати ним чинності.

Термін набрання чинності регуляторним актом – з дня, наступного за днем його опублікування.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

1. Розмір надходжень до державного бюджету.

2. Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта.

3. Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.

4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки проект постанови оприлюднено у підрозділі «Консультації з громадськістю» розділу «Громадянам» та у підрозділі «Регуляторна діяльність» розділу «Діяльність» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо.

5. Статистичні показники:

загальна кількість виявлених випадків порушень вимог статті 281 Закону України «Про видавничу справу»;

кількість оформлених Держкомтелерадіо документів щодо застосування адміністративно-господарських санкцій;

обсяги вилученої видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавнича продукція, випущена у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстежень статистичних показників результативності акта, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності цім регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження буде проводитись через рік з дня набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних порівняно з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.


Голова Держкомтелерадіо                                         Олег НАЛИВАЙКО

  

ТЕСТ 
малого підприємництва (М-Тест)


1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання


Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, буде проведено розробником за результатами отриманих пропозицій та зауважень до проекту регуляторного акту. За результатами опрацювання пропозицій та зауважень буде опублікований звіт про результати проведення електронних консультацій з громадськістю щодо проекту регуляторного акту.


2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 4465 (одиниць), у тому числі мікропідприємництва 4465 (одиниць). Подальші розрахунки здійсненні на підставі припущення, що така загальна кількість одиниць суб’єктів малого підприємництва буде здійснювати розповсюдження видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або випущена у світ, та/або ввезена з території держави-агресора, Республіки Білорусь, тимчасово окупованої території України, та/або внесена до Реєстру видавничої продукції антиукраїнського змісту і розповсюджується на території України, а також видавничої продукції,  випущеної у світ державною мовою держави-агресора, що розповсюджується на території України без відповідного дозволу;

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 % (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання


Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні

 (за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) Формула: кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

0,00

 (витрати відсутні)

0,00

 (витрати відсутні)

0,00

 (витрати відсутні)

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула: прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

0,00

 (витрати відсутні)

0,00

 (витрати відсутні)

0,00

 (витрати відсутні)

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула: оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

 Формула: оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

5

Інші процедури

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

0,00

(витрати відсутні)

          6

Разом, гривень

 Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

0,00

0,00

0,00

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 

4465

4465

4465

8

Сумарно, гривень

Формула: відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

0,00

0,00

0,00

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

0,5 год. (час, який витрачається суб’єктом господарювання на пошук нормативно-правового акта в мережі Інтернет та ознайомлення з ним) Х 48 грн.* = 24 грн.

0,00 грн. (припускається, що суб’єкти господарювання ознайомлюються з вимогами регулювання лише в перший рік)

0,00

(припускається, що суб’єкти господарювання ознайомлюються з вимогами регулювання лише в перший рік)

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

0,00 грн.

0,00 грн.

0,00 грн.

11

Процедури офіційного звітування  Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

0,00 грн.

0,00 грн.

0,00 грн.

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

 Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

2 год. (середній час, який витрачається відповідним органом влади для здійснення перевірки) Х 48 грн.* = 96,00 грн.

2 год. (середній час, який витрачається відповідним органом влади для здійснення перевірки) Х 48 грн.* = 96,00 грн.

480 грн.

13

Інші процедури (уточнити)

0,00 грн.

0,00 грн.

0,00 грн.

14

Разом, гривень

 Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

120,00 грн.

96,00 грн.

2400,00 грн.

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

4465

4465

4465

16

Сумарно, гривень

535800,00 грн.

428640,00 грн.

10716000,00 грн.

* У розрахунку вартості 1 години роботи (48 грн.) використано мінімальну заробітну плату – 8000 грн., визначену Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік».


Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва


Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державний комітет телебачення і радіомовлення України
(назва державного органу)

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)**

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання


Х


Х


Х


Х


Х

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:


Х


Х


Х


Х


Х

камеральні

Х

Х

Х

Х

Х

виїзні

 8 год.

166,00 грн.

1

4465

5929520,00 грн.

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання


2 год.


166,00 грн.


1


4465


1482380,00 грн.


4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання


2 год.


166,00 грн.


1


4465


1482380,00 грн.

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання


X


X


X


X


X

6. Підготовка звітності за результатами регулювання


X


X


X


X


X

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
__________________
__________________


Х


Х


Х


Х


Х

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

8894280,00 грн.

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

44471400,00 грн.

__________
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

** Відповідно до штатного розпису Держкомтелерадіо на 2025 рік заробітна плата спеціаліста відповідної кваліфікації становить 29186,00 грн. (1 година роботи ≈ 166,00 грн.)


Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Реалізація положень регуляторного акта буде здійснюватися державними службовцями відповідно до посадових обов’язків та не потребує додаткових витрат з державного бюджету.


Порядковий номер

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати на адміністрування регулювання за п’ять років, гривень













Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний комітет телебачення і радіомовлення України

8894280,00 грн.

44471400,00 грн.

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

X

X

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Х

Х

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

535800,00 грн.

10716000,00 грн.

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

8894280,00 грн.

44471400,00 грн.

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

9430080,00 грн.

55187400,00 грн.


5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачається.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux