АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких
законів України щодо удосконалення законодавства у сфері
телебачення і радіомовлення»
Проблема – відсутність законодавчого врегулювання питання трактування назв висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення.
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Законами України «Про телебачення і радіомовлення», «Про радіочастотний ресурс України» та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» по - різному трактуються назви висновків, які є підставою для оголошення Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення. Результатом таких розбіжностей є нереалізованість Національною радою протягом 2006-2008 років бюджетної програми «Розробка висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення, необхідних для створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж».
Суть проблеми, на розв’язання якої спрямовується проект, полягає у відсутності законодавчого врегулювання питання трактування назви висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення.
Вирішення порушеного питання вбачається можливим шляхом внесення змін до законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про радіочастотний ресурс України» та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» в частині трактування назв зазначених висновків.
2. Цілі державного регулювання
Ціллю державного регулювання є чітке трактування назв висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення.
Механізмом досягнення вказаної мети є передбачення у проекті положень змін до законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про радіочастотний ресурс України» та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» в частині трактування назв зазначених висновків.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час підготовки проекту було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначених вище цілей.
Перший варіант передбачає залишення ситуації без змін.
Дана альтернатива є неефективною та неприйнятною, оскільки відсутність чіткого трактування назв висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення, призводить до нереалізованості Національною радою бюджетної програми «Розробка висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення, необхідних для створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж».
Другий варіант ― знайшов своє відображення у положеннях проекту.
Так, проектом пропонується внести зміни до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (пропонується внести зміни до статей 22 та 25 Закону), «Про радіочастотний ресурс України» (пропонується внести зміни до статей 24, 41, 42 та 50 Закону) та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (пропонується внести зміни до статей 15 та 25 Закону) в частині трактування назв зазначених висновків.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв'язання проблеми
Проектом запропоновано запровадити єдину назву висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення (Висновки щодо можливості та умов користування радіочастотним ресурсом України для телерадіомовлення).
У зв’язку з цим, проектом запропоновано внести зміни до законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про радіочастотний ресурс України» та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».
Зазначаємо, що ці зміни є обґрунтованими та сприятимуть удосконаленню законодавчого регулювання питання трактування назв висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення; належній реалізації Порядку використання бюджетних коштів за програмою «Розробка висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення, необхідних для створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж».
У зв’язку з цим, проектом пропонується внести зміни до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (пропонується внести зміни до статей 22 та 25 Закону), «Про радіочастотний ресурс України» (пропонується внести зміни до статей 24, 41, 42 та 50 Закону) та «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (пропонується внести зміни до статей 15 та 25 Закону).
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
У разі прийняття Закону буде запроваджено чітке трактування назв висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення.
Прийняття Закону у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | – посилення державного регулювання у сфері телебачення і радіомовлення; - реалізація Порядку використання бюджетних коштів за програмою «Розробка висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення, необхідних для створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж»; – захист інформаційного простору держави; – запобігання порушенню законодавства у сфері телебачення і радіомовлення. | Додаткові витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання | – законодавче врегулювання питання трактування назв висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення. | Додаткові витрати відсутні |
Громадяни | – реалізація конституційного права на інформацію, задоволення освітніх, духовних і соціальних потреб громадян; – примноження інтелектуального потенціалу нації. | Додаткові витрати відсутні |
Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, втрати є меншими від вигод, що підтверджує необхідність даного регулювання.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Термін дії Закону є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акту або втрати ним чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Дія регуляторного акта поширюється на юридичних осіб (суб’єктів господарювання), які мають на меті отримати (продовжити) ліцензію на мовлення.
Прийняття та реалізація Закону України сприятиме удосконаленню законодавчого регулювання питання трактування назв висновків, які є підставою для оголошення Національною радою конкурсів на отримання телерадіоорганізаціями ліцензій на мовлення, а також належній реалізації Порядку використання бюджетних коштів за програмою «Розробка висновків щодо електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів мовлення, необхідних для створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж».
Основними показниками результативності регуляторного акта є:
1) Розмір надходжень до державного бюджету від запровадження регуляторного акта – надходження від сплати ліцензійного збору;
2) Кількість суб’єктів господарювання на яких поширюється дія акта.
3) Розмір коштів, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.
4) Час, що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.
Станом на 1 липня 2010 року до Державного реєстру телерадіоорганізацій України включено 1612 телерадіоорганізацій, а саме:
Автономна Республіка Крим – 82
Вінницька область - 58
Волинська область - 20
Дніпропетровська область - 101
Донецька область - 161
Житомирська область - 44
Закарпатська область – 71
Запорізька область - 52
Івано-Франківська область – 42
Київська область – 72
Кіровоградська область –40
Луганська область – 69
Львівська область - 78
Миколаївська область -28
Одеська область - 108
Полтавська область - 62
Рівненська область - 32
Сумська область- 45
Тернопільська область - 29
Харківська область - 70
Херсонська область - 35
Хмельницька область - 41
Черкаська область - 45
Чернівецька область – 25
Чернігівська область - 40
м. Київ -50
м. Севастополь -12
Кількість фізичних осіб є необмеженою.
5) Рівень поінформованості – високий, оскільки проект було оприлюднено на офіційному веб-сайті Державного комітету телебачення та радіомовлення України (www.comin.gov.ua) у підрубриці «Проекти регуляторних актів» рубрики «Регуляторна діяльність», а також у підрубриці «Проекти законів» рубрики «Законопроектна діяльність».
Час та кошти, що витрачатимуться суб’єктами господарювання не змінюватимуться.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності цим Законом.
Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності Законом, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового і повторного відстеження.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься соціологічним методом шляхом опитування.
У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Держкомтелерадіо раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Голова Державного комітету телебачення
та радіомовлення України Юрій Плаксюк
«__» листопада 2010 р.