АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм"
опубліковано 16 березня 2012 року о 17:27

 

Проблема – вироблення механізму, який забезпечує цілісність, комплексність і контроль за витрачанням бюджетних коштів, передбачених на виготовлення і розповсюдження теле- та радіопередач для державних потреб.

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

7 травня 2011 року Президентом України підписано Указ Президента України № 559 «Про Положення про Державний комітет телебачення і радіомовлення України», яким Державний комітет телебачення і радіомовлення України визначено головним у системі центральних органів виконавчої влади з формування та реалізації державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, в інформаційній та видавничій сферах.
До сфери управління Держкомтелерадіо України належить 29 державних телерадіоорганізацій та 1 радіокомпанія -Національна радіокомпанія України. 
Одним із ефективних засобів державного регулювання у сфері телебачення і радіомовлення є формування на контрактній (договірній) основі показників та обсягів виробництва і трансляції теле- та радіопрограм, а також розміщення державних контрактів на виробництво і трансляцію зазначених програм. 
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб» особливості відносин, що виникають у зв'язку з формуванням і розміщенням державного замовлення на висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування засобами масової інформації, випуском видавничої продукції на умовах державного замовлення, поставками (закупівлею) для пріоритетних державних потреб сільськогосподарської продукції, продовольства, озброєння та військової техніки, а також інших спеціально визначених (специфічних) товарів, регулюються окремими актами законодавства України.
На сьогодні порядок формування, розміщення і виконання державного замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм і взаємодії державних замовників та виконавців державного замовлення визначено Положенням про державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 р. № 918. 

За результатами перевірок Державною фінансовою інспекцією України стану формування та виконання державного замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм було висловлено низку пропозицій та рекомендацій в частині удосконалення існуючого на сьогодні механізму формування державного замовлення у цій сфері.

У зв’язку з цим, Держкомтелерадіо України підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм».

2. Цілі державного регулювання

Ціллю державного регулювання є удосконалення механізму, який забезпечує цілісність, комплексність і контроль за витрачанням бюджетних коштів, передбачених на виготовлення і розповсюдження теле- та радіопередач для державних потреб.

Механізмом досягнення вказаної мети є затвердження Положення про державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм, а також визнати такими, що втратили чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 р. № 918 «Про затвердження Положення про державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм», пункт 13 Переліку постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 р. № 676 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», пункт 2 Переліку постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р. № 1039 «Про передачу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку».

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Під час підготовки проекту постанови Кабінету Міністрів України було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення вищезазначених цілей.

Перший варіант передбачає залишити ситуацію без змін.

Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною, оскільки без прийняття постанови Кабінету Міністрів України не буде встановлено порядку формування, розміщення і виконання державного замовлення на виробництво і трансляцію теле- та радіопрограм і взаємодії державних замовників і виконавців державних замовлень.

Разом з цим, не забезпечиться виконання заходів, передбачених бюджетною програмою 1701080 «Виробництво та трансляція телерадіопрограм для державних потреб, збирання обробка та розповсюдження офіційної інформаційної продукції, створення та функціонування україномовної версії міжнародного каналу «EuroNews». А отже, не буде виконано Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік».

Другий варіант — знайшов своє відображення у положеннях проекту.

Так, проектом пропонується затвердити Положення про державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм.

Прийняття даного регуляторного акту сприятиме удосконаленню механізму формування, розміщення і виконання державного замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм, ефективному провадженню державної інформаційної політики, що дозволить забезпечити виконання робіт, пов’язаних із збиранням, обробленням і розповсюдженням суспільно необхідної інформації.

Проектом передбачається визначити:

державних замовників виробництва і трансляції теле- та радіопрограм, а саме:

Держкомтелерадіо – генеральний державний замовник виробництва і трансляції теле- та радіопрограм (далі – генеральний замовник), який через державне замовлення забезпечує реалізацію державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, визначаючи актуальні напрями мовлення для формування державного замовлення на відповідний рік, а також координує діяльність державних замовників у сфері виробництва і трансляції теле- та радіопрограм;

Державні телерадіоорганізації, які належать до сфери управління Держкомтелерадіо, Національна телекомпанія України, державна телерадіокомпанія «Крим» (далі – державні телерадіоорганізації) – державні замовники трансляції теле- та радіопрограм;

виконавців державного замовлення:

Державні телерадіоорганізації – виконавці державного замовлення на виробництво теле- та радіопрограм;

оператори телекомунікацій, провайдери програмної послуги та Інтернет-провайдери – виконавці державного замовлення на трансляцію теле- та радіопрограм;

жанри програм, показники державного замовлення, вартість виробництва та трансляції теле- та радіопрограм, типову форму державних контрактів, тематичні плани змісту, хронометражу, періодичності та обсягу теле- та радіопрограм тощо.

Отже, шляхом прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України буде досягнуто визначених цілей.

4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв'язання проблеми

Відповідно до пункту 1 § 32 глави 2 розділу 4 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950, Бюджетного кодексу України, законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про телебачення і радіомовлення», «Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб», Указу Президента України від 07.05.2011 № 559 «Про Положення про Державний комітет телебачення і радіомовлення України», постанови Кабінету Міністрів України від 29 лютого 1996 р. № 266 «Про порядок формування та розміщення державних замовлень на поставку продукції для державних потреб і контролю за їх виконанням», для вироблення механізму, який забезпечує цілісність, комплексність і контроль за витрачанням бюджетних коштів, передбачених на виготовлення і розповсюдження теле- та радіопередач для державних потреб, Держкомтелерадіо України розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про державне замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм».

Після розгляду та погодження проекту постанови Кабінету Міністрів України заінтересованими органами, проходження правової експертизи у Міністерстві юстиції України, його буде подано на розгляд Уряду в установленому порядку.

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оскільки державне замовлення на виробництво і трансляцію теле- та радіопрограм є засобом державного регулювання у сфері телевізійного і радіомовлення, прийняття постанови Кабінету Міністрів України сприятиме:

формуванню на контрактній (договірній) основі показників та обсягів виробництва і трансляції теле- та радіопрограм;

розміщенню державних контрактів на виробництво і трансляцію зазначених програм;

виробництву і трансляції теле- та радіопрограм за жанрами (інформаційно-аналітичні і публіцистичні програми; культурно-мистецькі програми; науково-просвітницькі програми; музичні програми; дитячі програми; інші програми);

оформленню договорами-дорученнями делегування повноважень, в яких чітко визначається компетенція, зобов'язання та відповідальність сторін;

виробництву не менше 5 відсотків від загального обсягу інформаційно-аналітичних і публіцистичних, культурно-мистецьких, науково-просвітницьких, музичних, дитячих телепрограм з перекладом на жестову мову та (або) субтитруванням.

розвитку мережі національного телерадіомовлення та максимальному охопленню населення програмами державного телерадіомовлення як на території України, так і за її межами, забезпечить конституційні права і свободи громадян України в отриманні соціально значущої інформації.

Реалізація постанови Кабінету Міністрів України забезпечуватиметься за рахунок асигнувань, передбачених Держкомтелерадіо України Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», за бюджетною програмою 1701080 «Виробництво та трансляція телерадіопрограм для державних потреб, збирання обробка та розповсюдження офіційної інформаційної продукції, створення та функціонування україномовної версії міжнародного каналу «EuroNews».

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

 

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

– розповсюдження офіційної інформаційної продукції;

– виконання державного замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм;

– посилення державного регулювання та контролю за виконанням державного замовлення;

– розвиток мережі національного телерадіомовлення.

 

Додаткові витрати відсутні.

 

Суб’єкти господарювання

– фінансування державного замовлення здійснюється через генерального замовника за рахунок коштів державного бюджету;

– чіткий механізм укладання з виконавцями державного замовлення на трансляцію теле- та радіопрограм державних контрактів;

– делегування державним телерадіоорганізаціям повноваження щодо розміщення державного замовлення на трансляцію теле- та радіопрограм та укладання відповідного державного контракту.

Витрати за рахунок асигнувань, передбачених Держкомтелерадіо України Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» за бюджетною програмою 1701080.
 

Громадяни

– реалізація конституційного права на інформацію некомерційного характеру, а саме про діяльність органів державної влади;
– трансляція теле- та рідіопрограм за різними жанрами;
– визначення актуальних напрямів мовлення;
– розповсюдження на території України україномовної версії міжнародного каналу «EuroNews».
 

Додаткові витрати відсутні.

Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати є меншими від вигод, що підтверджує необхідність даного регулювання.

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Термін дії постанови Кабінету Міністрів України є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно-правового акту або втрати ним чинності.

8. Показники результативності регуляторного акта

Основними показниками результативності мають стати:

збільшення кількості теле та радіопрограм, вироблених для державних потреб;

максимальне охоплення населення програмами державного телерадіомовлення як на території України, так і за її межами;
надання інформаційних послуг;

Крім того, проект постанови Кабінету Міністрів України було оприлюднено на офіційному веб-сайті Державного комітету телебачення і радіомовлення України (www.comin.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Регуляторна діяльність», а також у підрозділі «Проекти актів Кабінету Міністрів України » розділу «Законопроектна діяльність».

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цією постановою Кабінету Міністрів України, оскільки для визначення показників результативності необхідно використовувати статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік з дня набрання ним чинності.

Разом з цим, державні телерадіоорганізації забезпечуватимуть звітування про виконання державного замовлення перед генеральним замовником (Держкомтелерадіо України) із представленням інформації про виконання заходів та досягнуті результати.

На підставі зазначених даних Держкомтелерадіо України зможе здійснювати повторне та періодичне відстеження результативності цього регуляторного акта.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Держкомтелерадіо України раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Голова

Держкомтелерадіо України О.В. Курдінович

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux