АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту наказу Державного комітету телебачення і радіомовлення України «Про внесення змін до наказу Держкомтелерадіо від 28.11.2012 № 313»
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення України від 28 листопада 2012 року № 313, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2012 року за № 2087/22399, затверджено Порядок реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга» (надалі – Порядок).
04.06.2015 відбулось засідання громадської ради при Держкомтелерадіо, на якому обговорювались питання щодо необхідності вдосконалення механізму реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга». Члени громадської ради висловили низку зауважень та пропозицій до діючого Порядку.
У зв’язку з цим та за результатами засідання зазначеної громадської ради виникла необхідність у підготовці проекту наказу Держкомтелерадіо «Про внесення змін до наказу Держкомтелерадіо від 28.11.2012 № 313».
2. Цілі державного регулювання
Метою проекту наказу є вдосконалення механізму реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга».
До основних цілей, які покладені в основу проекту наказу Держкомтелерадіо слід віднести:
- формування та постійне оновлення асортименту вітчизняної книжкової продукції для забезпечення потреб усіх соціальних груп українського суспільства виданнями з різних галузей знань державною мовою та мовами національних меншин;
- сприяння розвитку вітчизняного книговидання для підвищення його рівня за кількісними та якісними показниками до рівня передових країн світу;
- запровадження державного протекціонізму у національній видавничій справі з метою захисту вітчизняного ринку з дотриманням положень міжнародного права;
- забезпечення доступу до надбань світової культури шляхом перекладу та видання державною мовою творів видатних зарубіжних авторів;
- сприяння у виданні творів українських класиків та сучасних авторів мовами народів світу з метою популяризації української літератури на міжнародному рівні;
- сприяння максимальному задоволенню культурно-освітніх потреб населення усіх регіонів України та українців за кордоном у вітчизняній книжковій продукції;
- поповнення бібліотечних фондів України книжковою продукцією, випущеною за програмою;
- вплив на формування читацьких інтересів, виховання культури читання та любові до друкованого слова на кращих зразках творів, випущених за програмою.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час підготовки проекту наказу Держкомтелерадіо було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначеної вище цілі.
Перша альтернатива – залишити правове регулювання у визначеній сфері без змін. Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною.
Друга альтернатива – знайшла своє відображення у положеннях проекту наказу Держкомтелерадіо шляхом внесення змін до наказу Держкомтелерадіо України від 28 листопада 2012 року № 313 «Про затвердження Порядку реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2012 року за № 2087/22399. Відповідні зміни спрямовані на вирішення питання щодо забезпечення національної безпеки в інформаційній сфері, запровадження основних засад реалізації програми, забезпечення прозорого механізму формування якісного та змістовного наповнення асортименту вітчизняної книжкової продукції для досягнення відповідного інформаційного, освітнього, культурного рівня українського суспільства, створення позитивного міжнародного іміджу держави.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
З метою вдосконалення механізму реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга» проектом наказу Держкомтелерадіо запропоновано внести зміни до наказу Держкомтелерадіо України від 28 листопада 2012 року № 313 «Про затвердження Порядку реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2012 року за № 2087/22399.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Оцінка можливості впровадження регуляторного акту та виконання його вимог суб’єктами ринку висока.
Прийняття даного регуляторного акту дозволить вдосконалити механізм реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга».
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту наказу Держкомтелерадіо забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
Реалізація наказу Держкомтелерадіо сприятиме вдосконаленню механізму реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга».
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | реалізація ефективної державної політики у видавничій сфері; - формування та постійне оновлення асортименту вітчизняної книжкової продукції для забезпечення потреб усіх соціальних груп українського суспільства виданнями з різних галузей знань державною мовою та мовами національних меншин; - запровадження державного протекціонізму у національній видавничій справі з метою захисту вітчизняного ринку з дотриманням положень міжнародного права; - сприяння максимальному задоволенню культурно-освітніх потреб населення усіх регіонів України та українців за кордоном у вітчизняній книжковій продукції. | Додаткові витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання | суб’єкти видавничої справи отримають прозорий порядок реалізації бюджетної програми «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга»; сприяння розвитку вітчизняного книговидання. | Додаткові витрати відсутні |
Громадяни | - максимальне задоволення культурно-освітніх потреб населення усіх регіонів України та українців за кордоном у вітчизняній книжковій продукції; - формування читацьких інтересів, виховання культури читання та любові до друкованого слова на кращих зразках творів, випущених за програмою. | Додаткові витрати відсутні |
Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати є меншими від вигод, що підтверджує необхідність прийняття даного регуляторного акту.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Наказ Держкомтелерадіо набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Термін дії наказу Держкомтелерадіо є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно-правового акту або втрати ним чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Основними показниками результативності регуляторного акту є:
- обсяги поповнення бібліотечних фондів України книжковою продукцією, випущеною за програмою;
- кількість суб’єктів господарювання буде визначена після введення в дію регуляторного акта;
- витрачання коштів і часу суб’єктами господарювання при виконанні вимог акта – в межах встановлених чинним законодавством.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки проект наказу Держкомтелерадіо для громадського обговорення розміщено у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Регуляторна політика» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Аналіз результативності запровадження регуляторного акта буде проводитись шляхом моніторингу рівня дотримання вимог наказу Держкомтелерадіо.
Базове відстеження здійснюватиметься після набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.
Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності наказу Держкомтелерадіо, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового і повторного відстеження.
У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення вищезазначеного регуляторного акта.
В.о. Голови Держкомтелерадіо Б.О. Червак
«___» жовтня 2015 р.