З метою забезпечення реалізації державної ґендерної політики та інтегрування гендерної складової у діяльність Держкомтелерадіо відповідно до законів України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», Указу Президента України «Про вдосконалення роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Комплексну програму впровадження ґендерних підходів у діяльність Держкомтелерадіо на 2019-2020 роки (далі – Комплексна програма), що додається.
2. Управлінню з питань телебачення і радіомовлення, європейської та євроатлантичної інтеграції (Ободович О.О.) спільно з фінансово-економічним управлінням (Бартош Н.В.), управлінням розвитку інформаційної сфери (Недяк Ю.О.), юридичним відділом (Поливач К.П.), відділом роботи з персоналом (Груша С.М.) забезпечувати розроблення та подання щороку до 25 грудня на затвердження Голові Держкомтелерадіо плану заходів з виконання Комплексної програми.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держкомтелерадіо Білоуса М.А.
Голова Держкомтелерадіо О.І. Наливайко
Додаток
до наказу Держкомтелерадіо
від 26.11.2018 № 751
Комплексна програма впровадження ґендерних підходів у діяльність Держкомтелерадіо на 2019-2020 роки
1. Загальна частина (актуальність, постановка питання)
Зважаючи на проголошення Україною курсу на європейську та євроатлантичну інтеграцію, ґендерне питання, яке є важливою складовою державної політики, набуло особливого значення в суспільно-політичних процесах держави. Стаючи на демократичний шлях розвитку та інтегруючись у європейську спільноту, Україна виконує міжнародні зобов’язання щодо запобігання дискримінації та дотримання прав людини і втілює цінності ґендерної рівності як у суспільстві загалом, так і у різних його інституціях.
Мета та завдання Програми враховують:
- зобов’язання України у дотримані ґендерної рівності відповідно до Загальної декларації прав людини (1948р.); Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок (1979 р.); Пекінської платформи дій (1995 р.); Резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки. Мир. Безпека» (2000 р.); Резолюції ООН «Перетворення нашого світу: Порядок денний в області сталого розвитку на період до 2030 року» (2015 р), а також регіональні зобов'язання, які містяться, зокрема, в новій Стратегії ґендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки;
- виконання національного законодавства з ґендерної рівності та протидії дискримінації, а саме Закону України «Про забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків», Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони; Указу Президента «Про вдосконалення роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», Указу Президента «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020»;
- забезпечення виконання державних програм та планів дій, включаючи Державну соціальну програму «Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року», Річну національну програму під егідою Комісії Україна-НАТО; Національний план дій з виконання Резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2020 року; Національний план дій з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок до восьмої періодичної доповіді України про виконання Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок на період до 2021 року.
Програма базується на таких принципах:
- дотримання демократичних цінностей, а саме: справедливості, рівності прав та можливостей, толерантності та недискримінації;
- системності та комплексності, що передбачає розробку та впровадження перспективних завдань, міжінституційну співпрацю та практичну реалізацію;
- відкритості, прозорості та публічності, що зумовлює залучення громадськості, організацій громадянського суспільства та експертів до її розробки та виконання.
2. Основні завдання Програми
Програма розроблена з метою інтегрування ґендерних підходів у діяльність Держкомтелерадіо.
Основними завданнями програми є:
- зробити ґендерний підхід наскрізним, інтегрувавши ґендерні аспекти на всіх етапах розробки та реалізації пріоритетних завдань Держкомтелерадіо, моніторингу та оцінки його діяльності, врахувавши існуючу міжнародну практику та національні напрацювання;
- враховувати ґендерні потреби при формуванні цілей, стратегій, планів дій, програм Держкомтелерадіо;
- підвищити рівень знань працівників/ць Держкомтелерадіо з ґендерної рівності для удосконалення своєї роботи.
3. Основні напрями виконання Програми
- реалізація завдань національних програм та планів дій у сфері ґендерної політики, до виконання яких залучений Держкомтелерадіо;
- інституційне забезпечення ґендерної політики;
- приведення правових актів Держкомтелерадіо у відповідність до вимог чинного законодавства у сфері державної ґендерної політики;
- сприяння впровадженню ґендерної політики на рівні національних та регіональних засобів масової інформації,
4. Очікувані результати виконання Програми
- працівники/ці Держкомтелерадіо, журналісти/ки, представники/ці національних та регіональних засобів масової інформації отримали знання та сформували навички щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок та висвітлення зазначеної теми у ЗМІ;
- здійснено аналіз проектів нормативно-правових актів, програм, планів дій Держкомтелерадіо щодо включення до них ґендерного компоненту;
- визначено ґендерні індикатори для впровадження їх в програми, плани, пріоритетні завдання Держкомтелерадіо;
- підвищено компетентність працівників/ць Держкомтелерадіо щодо формулювання, впровадження, та оцінки планів, стратегій, бюджетних програм з врахуванням ґендерної складової;
- розміщено інформаційні матеріали з питань ґендерної політики на веб-ресурсах Держкомтелерадіо та підвідомчих організацій;
- ґендерний підхід враховується в діяльності ЗМІ;
- збільшено кількість і якість інформаційного продукту з питань ґендерної рівності.
5. Фінансове забезпечення виконання Програми
Джерелами фінансування реалізації Програми є кошти державного бюджету, та інші джерела, не заборонені законодавством.