ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
«30» квітня 2015 р. м. Київ № 87
Про затвердження Порядку проведення
Держкомтелерадіо моніторингу
інформаційного наповнення офіційних
веб-сайтів органів виконавчої влади
У зв’язку зі змінами в нормативно-правових актах, які регламентують оприлюднення інформації на офіційних веб-сайтах органів виконавчої влади, а також враховуючи результати попередніх моніторингів інформаційного наповнення офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення Держкомтелерадіо моніторингу інформаційного наповнення офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади (далі – Порядок), що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Держкомтелерадіо від 12.10.2012 № 273 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу інформаційного наповнення веб-сайтів органів виконавчої влади».
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Держкомтелерадіо Червака Б.О.
Голова Держкомтелерадіо О.І. Наливайко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
телебачення і радіомовлення України
30 квітня 2015 р № 87
ПОРЯДОК
проведення Держкомтелерадіо моніторингу
інформаційного наповнення офіційних
веб-сайтів органів виконавчої влади
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає основні засади та встановлює методологію проведення Держкомтелерадіо моніторингу інформаційного наповнення офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади (далі – веб-сайти).
Метою цього Порядку є розробка за результатами моніторингу рекомендацій щодо вдосконалення інформаційної структури веб-сайтів та забезпечення змістовного, актуального та доступного представлення інформації на веб-сайтах.
1.2. Моніторинг інформаційного наповнення веб-сайтів – це комплекс операцій з пошуку та аналізу інформації на веб-сайтах з метою оцінки рівня їх інформаційного наповнення відповідно до вимог нормативно-правових актів, які регламентують розміщення певних видів інформації на веб-сайтах.
1.3. Об'єктами моніторингу є веб-сайти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
1.4. Суб’єктом моніторингу є відділ з питань свободи слова та доступу до публічної інформації управління розвитку інформаційної сфери та європейської інтеграції Держкомтелерадіо.
1.5. Моніторинг проводиться двічі на рік: протягом квітня – червня та жовтня – грудня.
1.6. Про результати моніторингу Держкомтелерадіо інформує Кабінет Міністрів України щороку до 30 червня та 31 грудня.
2. Методологія проведення моніторингу
2.1. Розміщення органами виконавчої влади інформації на веб-сайтах визначається такими нормативно-правовими актами:
Законом України «Про інформацію» від 13.01.2011 № 2938-VI;
Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI;
Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII;
Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII;
Законом України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 № 5203-VI;
постановою Кабінету Міністрів України від 04.01.2002 № 3 «Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади»;
постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 № 1302 «Про заходи щодо подальшого забезпечення відкритості у діяльності органів виконавчої влади»;
постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2013 № 730 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 січня 2002 р. № 3 і від 29 серпня 2002 р. № 1302»;
постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 208 «Про заходи щодо створення електронної інформаційної системи «Електронний Уряд»;
постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики»;
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 № 1087 «Деякі питання організації електронного документообігу та звітності»;
спільним наказом Державного комітету інформаційної політики, телебачення та радіо України та Державного комітету зв'язку та інформатизації України від 25.11.2002 № 327/225 «Про затвердження Порядку інформаційного наповнення та технічного забезпечення Єдиного веб-порталу органів виконавчої влади та Порядку функціонування веб-сайтів органів виконавчої влади»;
наказом Державного комітету зв'язку та інформатизації України від 15.08.2003 № 149 «Про затвердження Порядку надання інформаційних та інших послуг з використанням електронної інформаційної системи «Електронний Уряд».
2.2. Пошук, класифікація та аналіз інформації на веб-сайтах здійснюється відповідно до переліку параметрів, кожний з яких відображає окремий вид інформації, обов'язковість розміщення якої на веб-сайтах установлюється нормативно-правовими актами.
2.3. Для міністерств та інших центральних органів виконавчої влади перелік параметрів представлено у таблиці моніторингу інформаційного наповнення веб-сайту (додаток 1).
Для Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій структуру таблиці моніторингу інформаційного наповнення веб-сайту наведено у додатку 2.
2.4. За результатами моніторингу для кожного параметра у графі «Зауваження» розміщуються виявлені недоліки, які суттєво впливають на значення коефіцієнтів.
2.5. Для визначення рівня відповідності інформаційного наповнення веб-сайтів вимогам нормативно-правових актів для кожного параметра вводяться такі коефіцієнти:
1) коефіцієнт розміщення (Кр) – визначає обов’язковість розміщення інформації на веб-сайті та може приймати такі значення:
0 – орган виконавчої влади в межах своєї компетенції не повинен розміщувати даний вид інформації на веб-сайті;
1 – орган виконавчої влади обов'язково повинен розміщувати даний вид інформації на веб-сайті.
2) коефіцієнт наявності (Кн) – визначає наявність інформації на веб-сайті та може приймати такі значення:
0 – інформація відсутня;
1 – інформація наявна.
2.6. Для визначення якості інформаційного наповнення веб-сайтів, зокрема, забезпечення повноти та актуальності інформації, а також зручності доступу до розміщеної інформації, для кожного параметра вводяться такі коефіцієнти:
1) Коефіцієнт повноти (Кп) – характеризує рівень висвітлення органами виконавчої влади своєї діяльності. Коефіцієнт установлює, чи є інформація на веб-сайті вичерпною та достатньою для розуміння, та може приймати такі значення:
1 – наведено весь перелік даних та інформація представлена в повному обсязі;
0,7 – інформація представлена не в повному обсязі;
0,3 – наявна часткова, уривчаста інформація.
Для параметрів щодо яких відсутня можливість об’єктивно оцінити або перевірити обсяг інформації, яка має бути розміщена, значення коефіцієнта повноти встановлюється «1».
2) Коефіцієнт актуальності (Ка) – визначає рівень відповідності інформації дійсності та може приймати такі значення:
1 – високий рівень актуальності (інформація про діяльність суб'єктів владних повноважень оновлюється невідкладно, але не пізніше 5 робочих днів з дня затвердження документа, анонси зустрічей і візитів розміщуються не пізніше ніж за 2 дні до їх проведення; дані про показники діяльності, плани робіт, програми, звіти про виконання планів робіт та програм, дані про бюджет, державні закупівлі оприлюднені за звітний період, нормативно-правові акти наведено з урахуванням останніх змін, розроблені проекти нормативно-правових актів оприлюднюються не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття);
0,7 – середній рівень актуальності (офіційна хроніка та новини оновлюються нерегулярно; анонси зустрічей і візитів оприлюднені в день їх проведення; дані про показники діяльності, плани робіт, програми, звіти про виконання планів робіт та програм, дані про бюджет, державні закупівлі оприлюднені за попередній від звітного періоду);
0,3 – низький рівень актуальності (інформація про діяльність суб'єктів владних повноважень оновлюється пізніше 5 робочих днів з дня затвердження документа; анонси зустрічей і візитів оприлюднені пізніше дня їх проведення; дані про показники діяльності, плани робіт, програми, звіти про виконання планів робіт та програм, дані про бюджет, державні закупівлі оприлюднені пізніше попереднього від звітного періоду, нормативно-правові акти наведено без урахування останніх змін, розроблені проекти нормативно-правових актів оприлюднюються менше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, відсутня дата розміщення інформації на веб-сайті).
3) Коефіцієнт навігаційної доступності (Кд) – визначає рівень простоти та зручності пошуку інформації на веб-сайті. Він залежить від прозорості інформаційної структури веб-сайту та може приймати такі значення:
1 – високий рівень навігаційної доступності, при якому інформація розміщена в логічному розділі веб-сайту та її можна легко знайти. Для пошуку інформації потрібно не більше 3-х «кліків»;
0,7 – середній рівень навігаційної доступності, при якому інформація не структурована, розподілена по всьому веб-сайту, а не об'єднана в одному розділі. Для пошуку інформації потрібно від 4 до 6 «кліків»;
0,3 – низький рівень навігаційної доступності, при якому пошук інформації значно ускладнений, інформація розміщена не в логічному розділі веб-сайту. Для пошуку інформації потрібно більше 6 «кліків», або ж її можна отримати як частину іншого документа, чи тільки з використанням функції пошуку або мапи веб-сайту.
4) Коефіцієнт якості (Кя) – визначає рівень якості розміщеної інформації та розраховується за формулою:
Кя = (Кп + Ка + Кд) / 3
2.7. Рівень доступності інформації на веб-сайті визначається також наявністю на веб-сайті функції пошуку. У зв’язку з цим вводиться коефіцієнт пошукової системи (Кпс), який може приймати значення:
1,0 – на веб-сайті наявна пошукова система;
0,9 – на веб-сайті відсутня пошукова система або функція пошуку не працює належним чином.
2.8. Для здійснення оцінки рівня забезпечення доступності для сприйняття особами з вадами зору та слуху розміщеної на веб-сайтах інформації встановлюється коефіцієнт технічної доступності (Ктд), який може приймати такі значення:
1,0 – інформація на веб-сайті є доступною для користувачів з вадами зору та слуху;
0,75 – веб-сайт частково адаптований до потреб користувачів з вадами зору та слуху;
0,5 – доступ до інформації на веб-сайті для користувачів з вадами зору та слуху значно ускладнений.
2.9. Після встановлення згідно з пунктами 2.5 – 2.8 Порядку значень усіх коефіцієнтів для кожного веб-сайту визначаються:
1) показник наявності інформації на веб-сайті (Пн), який характеризує рівень наявності на веб-сайті інформації відповідно до вимог нормативно-правових актів та розраховується за формулою:
Пн = (∑ Кн / ∑ Кр) * 100%;
2) показник якості інформаційного наповнення веб-сайту (Пя), який характеризує повноту, актуальність та доступність розміщеної інформації та розраховується за формулою:
Пя = (∑ Кя / ∑ Кн) * Кпс * Ктд * 100%;
3) показник інформаційної прозорості (Пі), який установлює рівень інформаційної прозорості та відкритості суб’єкта владних повноважень та розраховується за формулою:
Пі = (Пн + Пя)/2;
4) показник динаміки інформаційної прозорості (Пд), який визначається як різниця між значеннями показників інформаційної прозорості звітного та попереднього моніторингів.
3. Аналіз результатів моніторингу
3.1. За результатами моніторингу формуються рейтинги інформаційної прозорості офіційних веб-сайтів (додатки 3 і 4) та узагальнюються дані щодо рівня представлення видів інформації (додатки 5 і 6).
Рейтинг інформаційної прозорості встановлюється шляхом сортування переліку веб-сайтів за зменшенням значень показників інформаційної прозорості.
3.2. Готується аналітична довідка, яка містить:
– дані щодо відповідності інформаційного наповнення веб-сайтів вимогам нормативно-правових актів;
– аналіз стосовно забезпечення повноти, актуальності та доступності інформації на веб-сайтах;
– рекомендації щодо вдосконалення інформаційної структури веб-сайтів.
3.3. Аналітична довідка надається на розгляд Кабінету Міністрів України та розміщуються на офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо (http://comin.kmu.gov.ua/) у розділі «Моніторинг веб-сайтів ОВВ».