ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
«27» лютого 2015 р. м. Київ № 36
Про реалізацію рішення колегії
Держкомтелерадіо
від 24 лютого 2015 року № 2/4
З метою виконання рішення колегії Держкомтелерадіо від 24 лютого 2015 року № 2/4 «Про хід створення Суспільного телебачення і радіомовлення»
НАКАЗУЮ:
1. Ввести в дію рішення колегії Держкомтелерадіо від 24 лютого 2015 року № 2/4 «Про хід створення Суспільного телебачення і радіомовлення (додається).
2. Директорові департаменту телебачення і радіомовлення Абрамову С.О., директорові департаменту інформаційної політики Радзієвському І.А., начальнику управління внутрішнього аудиту Степановій Н.В., заступнику начальника юридичного відділу Мировець Т.І., генеральним директорам державних телерадіоорганізацій забезпечити виконання завдань, визначених рішенням колегії.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держкомтелерадіо Кравченка Д.В.
Голова Держкомтелерадіо О.І. Наливайко
Р І Ш Е Н Н Я К О Л Е Г І Ї
24 лютого 2015 р. м. Київ № 2/4
Про хід створення Суспільного
телебачення і радіомовлення
Заслухавши інформацію доповідача, колегія зазначає, що Держкомтелерадіо, Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України, разом з представниками обласних (регіональних) державних телерадіокомпаній та громадянського суспільства продовжено законопроектну та організаційну роботу щодо створення Національної суспільної телерадіокомпанії України (далі – НСТУ).
11 лютого 2015 року в Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики (далі – Комітет) розглянуто законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» (далі – Законопроект), який має усунути проблемні питання, що виникають у зв’язку з прийняттям Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення». Законопроектом передбачається врахувати слушні зауваження і пропозиції народних депутатів України, міжнародних та українських експертів, громадськості, місцевих, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Так, враховано принципові пропозиції, згідно з якими НСТУ здійснює мовлення не менш ніж на двох загальнонаціональних каналах мовлення багатоканальної ефірної телемережі: суспільно-політичному та культурно-освітньому та не менш ніж на трьох загальнонаціональних радіоканалах: суспільно-політичному, культурно-освітньому, молодіжному. Зберігається також регіональне мовлення згідно з ліцензіями, виданими обласним (регіональним) державним телерадіокомпаніям.
Конкретизовано положення щодо Статуту НСТУ, а саме: визначення повноважень акціонера, органів управління НСТУ та їх компетенцію, з урахуванням особливостей, визначених цим Законопроектом. Статут НСТУ має містити:
1) гарантії незалежності суспільного мовника;
2) заборону на втручання з боку акціонера, інших суб’єктів владних повноважень в його редакційну політику;
3) положення щодо повноважень Наглядової ради НСТУ;
4) положення щодо повноважень членів Правління НСТУ;
5) структуру НСТУ, у т.ч. положення щодо структурних підрозділів НСТУ, відповідальних за телевізійне та радіомовлення, регіональне телерадіомовлення;
6) положення щодо заборони відчуження, передачі, приватизації нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва, земельних ділянок, на яких вони розташовані, а також акцій, що належать державі у статутному капіталі НСТУ.
Законопроектом також визначено джерела фінансування НСТУ, а саме, за рахунок:
1) продажу власної теле- і радіопродукції, плати за користування авторськими та суміжними правами;
2) державного і місцевих бюджетів;
3) абонентської плати, що сплачується за послуги НСТУ в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
4) інших надходжень, не заборонених законодавством.
Враховано інші поправки, які сприятимуть фінансовій незалежності та творчій свободі НСТУ.
Продовжено роботу Робочої групи з розробки стратегії створення НСТУ, на яких розглядалися звіти тематичних робочих підгруп щодо актуальних питань спільної діяльності суб’єктів, які мають увійти в НСТУ, а саме:
оперативне управління майном з метою прийняття оптимальних управлінських рішень;
організаційна структура НСТУ;
проект угоди про співпрацю між Національною телекомпанією України (далі – НТКУ) та обласними (регіональними) державними телерадіокомпаніями (далі – ОДТРК);
створення проектів спільного виробництва НТКУ та ОДТРК;
проекти технічних рішень щодо реалізації єдиної системи News Room, обміну матеріалами, спільного архіву програм, ліній зв’язку тощо;
стан із забезпеченням другого культурно-освітнього телевізійного каналу необхідним радіочастотним ресурсом в одному із цифрових мультиплексів стандарту DVB-T2.
Враховуючи викладене, колегія
УХВАЛИЛА:
1. Інформацію доповідача взяти до відома.
2. Департаменту телебачення і радіомовлення (Абрамов С.О.), департаменту інформаційної політики (Радзієвський І.А.), управлінню внутрішнього аудиту (Степанова Н.В.), юридичному відділу (Мировець Т.І.), НТКУ (Аласанія З.Г.), НРКУ (Табаченко А.Д.), генеральним директорам ОДТРК в межах своєї компетенції продовжити роботу щодо практичної реалізації створення НСТУ.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Голови Держкомтелерадіо Кравченка Д.В.
Голова колегії О.І. Наливайко