• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Наказ Держкомтелерадіо
від 29 травня 2017 р.
Київ
Наказ Держкомтелерадіо від 26.05. 2017 № 89 "Про підсумки фінансового аудиту та аудиту відповідності фінансово-господарської діяльності, проведеного на державному підприємстві "Державне спеціалізоване видавництво "Україна"

http://195.78.68.20/teleradio/img/publishing/?id=120951

 

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ

ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ

 

Н А К А З

 

 

26 травня 2017 р. м. Київ №89

 

 

Про підсумки фінансового аудиту

та аудиту відповідності фінансово-господарської діяльності,

проведеного на державному підприємстві

«Державне спеціалізоване видавництво «Україна»

 

 

За результатами фінансового аудиту та аудиту відповідності, проведеного на державному підприємстві «Державне спеціалізоване видавництво «Україна» (далі – Підприємство, Видавництво) за період 2015-2016 років, встановлено, що Видавництво свою діяльність здійснює на підставі Статуту, затвердженого наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення України від 20.10.2014 № 142.

Аналіз показників фінансово-господарської діяльності Підприємства засвідчив, що в структурі активів Підприємства переважають оборотні активи (понад 97 %), а саме – запаси та грошові кошти. Питома вага власного капіталу Видавництва має значення у межах 54 % - 72 %, що свідчить про різний ступінь його залежності від зовнішніх джерел. Водночас, збільшення значення питомої ваги поточних зобов’язань за товари, роботи та послуги вказує на виникнення труднощів у Підприємства з проведенням вчасних розрахунків за своїми зобов’язаннями.

Аналіз основних показників фінансово-господарської діяльності Підприємства відповідно до Звітів про виконання фінансових планів засвідчив недостатньо високий рівень планування Підприємством власної фінансово-господарської діяльності та суттєве недотримання за деякими статтями запланованих показників за досліджуваний період.

Видавництво на балансі власного приміщення не має. Для здійснення своєї діяльності Видавництво впродовж 2015 року орендувало у РВФДМУ нежитлове приміщення площею 44,0 кв. м за адресою: м. Київ, вул. Обсерваторна, 25, на 2-му поверсі шестиповерхової будівлі, що перебуває на балансі державного підприємства «Державне спеціалізоване видавництво «Техніка». Станом на 01.01.2017 в бухгалтерському обліку Видавництва рахувалась заборгованість по оренді приміщення перед видавництвом «Техніка» на загальну суму 25,7 тис. грн., що становить заборгованість за 12 місяців 2015 року. Несвоєчасна сплата орендної плати Видавництвом за тривалий період призводе до ризиків збільшення витрат Видавництва на сплату пені та штрафу.

З 2016 року Видавництво знаходиться в приміщенні державного підприємства «Державне спеціалізоване видавництво художньої літератури «Дніпро», оренда документально не оформлена.

Впродовж 2015-2016 років Видавництво виготовило 13 видань загальною вартістю 1552,05 тис. грн., з них за державною програмою «Українська книга» - 9 видань (69 %) загальною вартістю 1454,05 тис. грн., або 94 %; випуск видань на замовлення становив 4 видання (31 %) загальною вартістю 98,0 тис. грн., або 6 %. Основним джерелом обігових коштів Видавництва є замовлення за бюджетною програмою «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга», які готуються переважно сторонніми фізичними особами, зокрема, наймаються послуги на верстку, літературне редагування та коректуру видань.

Аудиторським дослідженням використання коштів на умовах державного замовлення за бюджетною програмою «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга» встановлено перевитрати державних коштів за 2016 рік на суму 25,3 тис. грн. внаслідок включення до кошторису загальновидавничих витрат зайвих статей витрат, не пов’язаних з випуском книжкової продукції (доставка книг на склад, оренда складського приміщення, юридичні і банківськи послуги, витрати на відрядження), та невідповідності кошториса загальновидавничих витрат фактичним даним.

На Підприємстві мають місце порушення трудового законодавства та розрахунків з оплати праці на загальну суму 35,7 тис. грн., зокрема безпідставне нараховування премії директору Видавництва без погодження органу управління та за відсутності розпорядчого документа, та невідповідність нарахованої заробітної плати встановленій, згідно штатного розпису заробітної плати, що призвело до недоотримання коштів.

В недотримання вимог ч. 1, 2 ст. 115 КЗпП України, заробітна плата працівникам Видавництва не рідше двох разів на місяць, через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата, виплачувалась не регулярно, що призвело до накопичення заборгованості по заробітній платі впродовж 8 місяців 2015 року на загальну суму 77,2 тис. грн. В порушення ч. 3 ст. 15 Закону України «Про оплату праці» при заборгованості із виплати заробітної плати Видавництвом здійснювались інші платежі. На сьогодні заборгованість по заробітній платі відсутня.

В порушення Закону України «Про компенсацію громадянам втрати долі доходів в зв’язку з порушенням строків їх виплати» від 19.10.2000 № 2050-ІІІ виплати компенсації працівникам Видавництва втрат частини заробітної плати у зв’язку з порушенням строків її виплати за період з 01.01.2015 по 01.09.2015 не проводилось, що призвело до недоотримання фінансових ресурсів фізичними особами.

В порушення ст. 116 КЗпП України остаточний розрахунок при звільненні працівників Видавництва на день звільнення не проводився та в порушення вимог ч. 3 ст. 115 КЗпП України, заробітна плата за час відпустки не пізніше, ніж за 3 дні до відпустки, не виплачувалася.

Аудиторським дослідженням сплачених платежів при проведенні банківських операцій впродовж досліджуваного періоду встановлено безпідставне витрачання коштів Видавництва на загальну суму 17,1 тис. грн. внаслідок проведення оплати послуг ТОВ «Видавничий дім «Історія в книзі» по відновленню бухгалтерських документів, у видах діяльності якої не передбачено надання аудиторських та бухгалтерських послуг, та оплата Видавництвом витрат за видачу Свідоцтва про реєстрацію авторського права на твори авторів. Також, має місце неефективне витрачання коштів Видавництва на ремонт та обслуговування комп’ютерної техніки впродовж досліджуваного періоду на загальну суму 48,0 тис. гривень.

На деяких рахунках, по яких здійснюються оплати, відсутні дозвільні резолюції директора Видавництва на сплату відповідних витрат, що вказує на відсутність контролю з боку керівника Підприємства за платіжною дисципліною.

Ведення касових операцій на Видавництві за досліджуваний період здійснювалося з недотриманням вимог Положення про ведення касових операцій, зокрема встановлено не покладання наказом Видавництва виконання обов’язків касира на директора Видавництва; відсутність розпорядчого документу на проведення інвентаризації каси та затвердження складу комісії при звільненні з роботи матеріально – відповідальної особи; відсутність підписів бухгалтера та касира на сторінці касової книги та в прибутковому і видаткових касових ордерах.

Всупереч Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та Податкового кодексу України благодійна допомога у сумі 26,4 тис. грн. не визнана доходом Видавництва у 2015 році, що свідчить про заниження доходів та завищення кредиторської заборгованості у сумі 26,4 тис. гривень.

Також, в недотримання п. 2 Порядку погодження залучення державними підприємствами, у тому числі господарськими товариствами крім банків, у статутному капіталі яких 50 та більше відсотків акцій (часток, паїв) належать державі, кредитів (позик), надання гарантій або поруки за такими зобов'язаннями, під час залучення кредиту (позики) на суму 23,1 тис. грн. Видавництвом не отримано відповідного погодження органу управління. Облік фінансової та благодійної допомоги вівся на не відповідному рахунку Видавництва.

Дослідженням порядку ведення бухгалтерського обліку за 2015-2016 роки встановлено, що бухгалтерський облік у Видавництві ведеться з недотриманням вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Зокрема, встановлено факти невідповідності відображеної у фінансовій звітності ф. 1 «Баланс» даним бухгалтерського обліку суми основних засобів та амортизації основних засобів; суми кредиторської та дебіторської заборгованостей; викривлення облікових регістрів по субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», та безпідставне відображення дебіторської заборгованості на субрахунках 641/5 «ПДВ», 644/2 «Неодержані податкові накладні» станом на 01.01.2015 на суму 20761,67 грн., станом на 01.01.2016 на суму 36046,34 грн., станом на 31.12.2016 на суму 38874,24 грн.; невідповідність даних фінансової звітності ф .1 «Баланс» на кінець 31.12.2015 та на початок 31.12.2016. Встановлені у веденні бухгалтерського обліку порушення спричинили викривлення фінансової звітності та відповідно ставлять під сумнів достовірність даних фінансової звітності Видавництва.

В порушення п. 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань та п. 1 ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» Видавництвом впродовж 2015-2016 років інвентаризації розрахунків по більшості контрагентів перед складанням річної звітності не проводилось (відсутнє документальне підтвердження).

На Підприємстві мають місце порушення щодо наявності регламентуючих діяльність Підприємства документів правового характеру, зокрема у більшості наказів, виданих Видавництвом, наявні недоліки, а саме, відсутні посилання на норми законодавства. При укладанні договорів на Видавництві не дотримуються правила оформлення договорів, що створює суттєві перешкоди та позбавляє можливості захисту порушених прав у разі невиконання контрагентами договірних зобов’язань. У Видавництві відсутній журнал обліку позовів та претензій. Відповідальну особу за ведення претензійно-позовної роботи на Видавництві не визначено.

Враховуючи викладене, з метою приведення роботи Видавництва у відповідність з вимогами чинного законодавства, підвищення ефективності використання державного майна, посилення трудової дисципліни та відповідальності керівника за ведення господарської діяльності

НАКАЗУЮ:

1.           Відділу роботи з персоналом (Любарська В.В.) вжити заходів щодо притягнення директора державного підприємства «Державне спеціалізоване видавництво «Україна» Куксова В.І. до дисциплінарної відповідальності за серйозні порушення і недоліки, які мали місце в фінансово-господарській діяльності Видавництва.

2. Директору Видавництва Куксову В. І. привести роботу Підприємства у відповідність до вимог чинного законодавства та вжити заходів щодо:

- відшкодування в установленому порядку перевитрат коштів в сумі 25,3 тис. грн., отриманих Видавництвом на умовах державного замовлення за бюджетною програмою «Випуск книжкової продукції за програмою «Українська книга»; під час підготовки видань за програмою «Українська книга» забезпечити склад загальновидавничих витрат відповідно до фактичних витрат Видавництва згідно з вимогами П(с)БО 16 «Витрати»;

- здійснення відшкодування в установленому порядку необґрунтовано нарахованої заробітної плати; забезпечення нарахування заробітної плати директору Підприємства у відповідності до Контракту з керівником підприємства, що є у державній власності від 28.10.2015 № 220 та працівникам Підприємства - у відповідності до Порядку обчислення заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100; дотримання вимог ст. 115 та ст. 116 КЗпП під час розрахунків по заробітній платі;

- забезпечення дотримання Порядку погодження залучення державними підприємствами, у тому числі господарськими товариствами крім банків, у статутному капіталі яких 50 та більше відсотків акцій (часток, паїв) належать державі, кредитів (позик), надання гарантій або поруки за такими зобов'язаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2011 № 809 при отриманні позик;

- забезпечення ефективного витрачання державних коштів з дотриманням вимог діючого законодавства при проведенні розрахунків Видавництва;

- організації ведення касових операцій на Видавництві у відповідності до вимог Положення про касові операції в Україні;

- організації приведення бухгалтерського обліку Видавництва у відповідність до вимог законодавства, зокрема: забезпечення відповідності даних фінансової звітності щодо суми основних засобів та амортизації основних засобів; суми дебіторської та кредиторської заборгованості даним бухгалтерського обліку; забезпечення достовірності даних облікових регістрів по субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», 641/5 «ПДВ» та 644/2 «Неодержані податкові накладні»; обліку благодійної допомоги; забезпечення достовірності фінансової звітності Видавництва;

- проведення інвентаризації розрахунків з контрагентами суцільним порядком відповідно до п. 3 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань та п. 1 ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»;

- формування фінансових планів Видавництва у відповідності до вимог Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів державних підприємств;

- оформлення наказів Видавництва та господарських договорів відповідно до вимог чинного законодавства; заведення журналу обліку договорів, претензій та позовів відповідно до вимог його оформлення.

3. Про вжиті заходи з усунення порушень і недоліків поінформувати Держкомтелерадіо до 15 червня 2017 року та забезпечити щоквартальне інформування органу управління до повного усунення порушень.

4. Відділу внутрішнього аудиту (Степанова Н. В.), управлінню видавничої справи і преси (Кононенко О. А.), фінансово-економічному управлінню (Бартош Н. В.), начальнику юридичного відділу (Мировець Т. І.) забезпечити контроль за повнотою усунення виявлених порушень і недоліків.

5. Контроль за виконанням цього наказу покладаю на першого заступника Голови Держкомтелерадіо Червака Б. О.

 

Голова Держкомтелерадіо О.І. Наливайко

 

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux