![endif]>![if>
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
22 липня 2015 р. м. Київ № 154
Про затвердження Порядку організації
бухгалтерського обліку
На виконання статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV, Положення про облікову політику, затвердженого наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення України від 27.04.2015 р. № 84
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію Порядок організації бухгалтерського обліку в апараті Державного комітету телебачення і радіомовлення України (далі – Порядок) що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Державного комітету телебачення і радіомовлення України забезпечити дотримання вимог Порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Держкомтелерадіо О.І.Наливайко
| Додаток до наказу Держкомтелерадіо від “22“ липня 2015 року №154 |
Порядок організації бухгалтерського обліку
I. Загальні положення
1. Порядок організації бухгалтерського обліку (далі – Порядок організації) розроблено з метою забезпечення в Державному комітеті телебачення і радіомовлення України (далі – Апарат, Держкомтелерадіо) організації ведення бухгалтерського обліку та своєчасного складання і надання внутрішнім та зовнішнім користувачам для прийняття рішення фінансової та бюджетної звітності.
2. У Держкомтелерадіо ведення бухгалтерського обліку покладається на сектор бухгалтерського обліку (далі – Сектор) та завідувача сектору бухгалтерського обліку – головного бухгалтера, який його очолює.
3. Завдання, функціональні обов’язки та повноваження завідувача сектору – головного бухгалтера та сектору визначені Положенням про сектор бухгалтерського обліку Держкомтелерадіо.
II. Форма ведення бухгалтерського обліку та облікові регістри
1. Держкомтелерадіо застосовує меморіально-ордерну форму ведення бухгалтерського обліку з використанням програмного комплексу «Парус-Бюджет».
2. Для записів інформації про господарські операції застосовуються форми меморіальних ордерів бюджетних установ, призначені для використання при автоматизованому веденні бухгалтерського обліку, визначені Інструкцією про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженою наказом Держказначейства від 27.07.2000 р. № 68.
3. Для аналітичного обліку готівкових операцій, касових, фактичних та капітальних видатків, отриманих і перерахованих асигнувань, прийнятих зобов’язань застосовуються форми карток і книг аналітичного обліку, затверджені наказом Держказначейства від 06.10.2000 р. № 100, які ведуться в розрізі кодів бюджетної класифікації та видів коштів (окремо за загальним та спеціальним фондами й видами коштів спеціального фонду).
4. Підставою для відображення на субрахунках бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факт проведення операції та мають бути складені під час її проведення або одразу після закінчення.
4.1. Під час заповнення первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку та меморіальних ордерів зазначають їх повну назву, період проведення (реєстрації) господарських операцій, посади, прізвища та підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у складанні цих документів.
4.2. Первинні документи мають містити обов’язкові реквізити, перелік яких визначено пунктом 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Міністерством фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 (далі – Положення №88).
5. Під час відображення інформації про господарські операції до облікових регістрів та меморіальних ордерів використовуються субрахунки та рахунки аналітичного обліку, відкриті відповідно до Порядку відкриття аналітичних рахунків, що є додатком 2 до Положення про облікову політику, затвердженого наказом Держкомтелерадіо від 27.04.2015 р. № 84.
6. Усі первинні документи передаються для обробки до бухгалтерської служби в терміни, визначені графіком документообігу (додаток 1 до Порядку організації), але не пізніше останнього робочого дня звітного місяця.
6.1. Періодичність подання первинних документів та відповідальні за їх складання визначаються у графіку документообігу.
6.2. Особи, які недотрималися термінів, визначених графіком документообігу, та особи, які несвоєчасно відобразили господарські операції в облікових регістрах і меморіальних ордерах, несуть дисциплінарну та матеріальну відповідальність.
7. Господарські операції відображаються в облікових регістрах та меморіальних ордерах в момент дати надходження
8. Фінансова та бюджетна звітність Держкомтелерадіо складається та подається відповідно до вимог Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 р. № 44, і подається у встановлені органами Державної казначейської служби України терміни за визначеними формами звітності.
Форми фінансової та бюджетної звітності встановлюються Міністерством фінансів України. Терміни подання її встановлюються Державною казначейською службою України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 р. №419 «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності».
8.1. Опрацювання та підготовка консолідованої фінансової звітності Держкомтелерадіо (всіх підприємств, що належать до сфери управління) здійснюється в фінансово – економічному управлінні. Візується виконавцем та керівником фінансово-економічного управління та подається на підпис завідувачу сектора бухгалтерського обліку – головному бухгалтеру та Голові Держкомтелерадіо.
Подача звітів до інших компетентних органів здійснюється у порядку, за формами та в строки, визначені чинним законодавством.
9. Контроль та відповідальність за достовірність, повноту, своєчасність відображення у бухгалтерському обліку інформації про господарські операції, за своєчасне складання та подання звітності зовнішнім і внутрішнім користувачам відповідно до Положення про бухгалтерську службу покладається на головного бухгалтера.
9.1.Відповідальність за достовірність, повноту, за своєчасне складання та подання консолідованої фінансової звітності зовнішнім і внутрішнім користувачам покладається на начальника фінансово-економічного управління.
III. Організація договірної роботи
1. Оформлення договорів на закупівлю товарів, робіт і послуг проводиться з безумовним дотриманням вимог наказу Держкомтелерадіо «Про затвердження Порядку ведення договірної та претензійно-позовної роботи» від 02.07.2013 р. № 137.
IV. Організація обліку витрат на утримання та використання автомобіля
1. Витрачання бюджетних коштів на використання автомобіля проводиться з безумовним дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення ліміту легкових автомобілів, що обслуговують органи виконавчої влади» від 26.12.2011р. № 1399.
V. Організація обліку необоротних активів, запасів та інших активів і зобов’язань
1. Ведення бухгалтерського обліку необоротних активів, запасів та інших активів і зобов’язань організовується відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у державному секторі (далі НП(с)БОДС).
2. Безоплатне передавання техніки, апаратури, приладів та інших виробів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння й підлягають списанню, а також їх реалізація проводяться за цінами не нижче вартості дорогоцінних металів (із врахуванням вартості переробки), що містяться в них (п. 7.7 Інструкції про порядок одержання, використання, обліку та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, затвердженої наказом Мінфіну від 28.11.2012 р. № 1230).
1. Облік основних засобів
1. Бухгалтерський облік основних засобів ведеться відповідно до вимог НП(с)БОДС 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 р. № 1202 (далі - НП(с)БОДС 121) та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. № 11 (далі – Методичні рекомендації до НП(с)БОДС 121).
2. До складу основних засобів відносити матеріальні активи, термін експлуатації яких перевищує один рік та первісна вартість за одиницю (комплект) складає 2500,00 грн. включно без урахування податку на додану вартість. Матеріальні активи, які були віднесені до складу основних засобів до дати набрання чинності НП(С)БО 121 «Основні засоби», обліковувати як основні засоби до їх вибуття (списання) з обліку Держкомтелерадіо.
3. Кожному основному засобу (крім білизни, постільних речей, одягу та взуття, бібліотечних фондів, малоцінних необоротних активів) при прийнятті на бухгалтерській облік надавати інвентарний номер, який має вісім знаків. Перші три знаки інвентарного номеру означають номер субрахунку, четвертий – підгрупу, всі інші знаки – порядковий номер предмета у підгрупі. Для тих груп основних засобів, для яких не виділені підгрупи, четвертий знак може бути нулем.
Іншим необоротним активам (білизна, постільні речі, одягу та взуття, бібліотечні фонди, малоцінні необоротні активи) надається один номенклатурний номер, який складається із семи знаків, з яких перші три знаки означають номер субрахунку, четвертий – підгрупу (за відсутності підгрупи ставиться нуль), всі інші знаки – порядковий номер предмета у підгрупі. Предмети одного найменування, якості матеріалу, вартості надається один номенклатурний номер.
4. Нарахування амортизації проводиться виходячи зі строків корисного використання основних засобів, визначених у додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб’єкта державного сектору, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. № 11 (далі – Методичні рекомендації № 11).
5. Строки корисного використання інших необоротних матеріальних активів встановлює комісія з прийняття – передачі матеріальних цінностей в момент їх прийняття.
6. Списання основних засобів проводиться відповідно до Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.
Якщо списанню підлягають основний засіб, який перебуває під наглядом державних інспекцій (наприклад автомобілі, нагрівальні котли), до списання залучають представника відповідної інспекції (за його згодою).
7. Відповідно до вимог пункту 5 розділу І Методичних рекомендації до НП(с)БОДС 121 для оформлення оприбуткування, руху, вибуття та аналітичного обліку основних засобів використовуються типові форми документів, затверджені в установленому законодавством порядку, а за їх відсутності форми документів, складені самостійно з дотримання вимог до оформлення первинних документів.
8. Виносити майно за межі приміщення установи, у т.ч. і те, що потребує ремонту чи належить працівникам, дозволяється лише за наявності на видатковій накладній чи акті приймання-передачі дозвільного підпису Голови Держкомтелерадіо.
9. Заносити особові речі працівників на територію установи дозволено на підставі заяви працівника з дозвільною візою Голови Держкомтелерадіо.
Заява про внесення (винесення) особистих речей, завізована Головою Держкомтелерадіо, є підставою для оформлення договору про відповідальне зберігання (користування) майна та/або акта про його прийняття-передачу, які передаються бухгалтерській службі для відображення інформації про їх рух на рахунках позабалансового обліку.
2. Облік нематеріальних активів
1. Бухгалтерський облік нематеріальних активів ведеться відповідно до вимог НП(с)БОДС 122 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 р. № 1202 (далі - НП(с)БОДС 122) та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб’єктів державного сектору, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. № 11 (далі – Методичні рекомендації до НП(с)БОДС 122).
2. Нарахування амортизації проводиться виходячи зі строків очікуваної експлуатації нематеріальних активів, визначених у додатку 2 до Методичних рекомендацій № 11.
3. Для оформлення оприбуткування, руху, вибуття та аналітичного обліку нематеріальних активів використовуються типові форми або у разі їх відсутності – інші форми, оформлені згідно з вимогами пункту 3 розділу І Методичних рекомендацій до НП(с)БОДС 122.
3.Облік запасів
1. Формування в бухгалтерському обліку інформації про запаси і розкриття відповідної інформації у фінансової звітності проводиться відповідно до вимог НП(с)БОДС 123 «Запаси», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 р. № 1202 (далі - НП(с)БОДС 123) та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11 (далі – Методичні рекомендації до НП(с)БОДС 123).
2. Для прийняття, оформлення, оприбуткування, руху та аналітичного обліку запасів застосовуються типові форми або у разі їх відсутності інші форми згідно з вимогами пункту 3 розділу І методичних рекомендацій до НП(с)БОДС 123.
3. Оцінку вибуття запасів у разі відпуску у використання проводиться за методом, визначеним підпунктом 8.2 пункту 8 Положення про облікову політику затвердженого наказом Держкомтелерадіо від 27.04.2015 р. № 84.
4. Склад комісії зі списання запасів затверджується окремим наказом.
5. У разі видачі матеріалів для ремонту з метою підтвердження їх використання оформлюється акт списання запасів.
6. Облік запасів ведеться начальником відділу матеріально – технічного забезпечення у Книзі складського обліку запасів за найменуваннями, сортами, кількістю, а у секторі бухгалтерського обліку рух запасів відображається в оборотних відомостях.
7. Аналітичний облік запасів у бухгалтерській службі та структурних підрозділах, відповідних служб Держкомтелерадіо здійснювати з використанням форм, затверджених наказом Держказначейства «Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання» від 18.12.2000 р. № 130
8. Матеріально-відповідальні особи зобов’язані щомісяця станом на перше число проводити звірку залишків запасів із бухгалтерською службою .
4. Облік коштів, розрахунків, інших активів та зобов’язань
1. Оформлення та ведення касових операцій проводиться відповідно до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637 (далі — Положення № 637). Для оформлення касових операцій застосовуються типові форми прибуткових і видаткових касових документів (№ КО-1, КО-2), відомостей на виплату грошей, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів (КО-3) й інші форми, наведені в додатках до положення №637.
2. Одержана готівка витрачається суворо за цільовим призначенням.
3. Використовувати коштів, які надходять до каси Держкомтелерадіо готівкою, дозволяється використовувати лише після її зарахування на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі України, та отримання з цих рахунків готівки у касу.
4. Облік грошових документів (коштів, що містяться в оплачених талонах на пальне, путівках у санаторії, проїзних документах, чекових книжках, поштових марках та бланках суворої звітності) здійснювати з використанням типових форм первинного обліку бланків суворої звітності, затверджених наказом Міністерства статистики України від 11.03.1996 р. № 67.
5. Грошові документи зберігати у сейфі (грошовому ящику) сектору бухгалтерського обліку.
6. Формування в бухгалтерському обліку інформації про зобов’язання та розкриття її у фінансовій звітності проводиться відповідно до вимог НП(с)БОДС 128 «Зобов’язання», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2010р. № 1629, та Порядку № 372.
7. Для нарахування виплат працівникам сектором бухгалтерського обліку до обробки приймаються накази (розпорядження) про прийняття на роботу, надання відпусток та звільнення, табелі обліку використання робочого часу та розрахунково – платіжні відомості, оформлені з використанням типових форм, затверджених наказом Держкомстату від 05.12.2008 р. № 489, з урахуванням вимог інструкції з діловодства.
5. Інвентаризація активів та зобов’язань
1. Інвентаризацію активів та зобов’язань проводиться відповідно до вимог Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 р. № 879 (далі – Положення №879).
2. Склад комісії з інвентаризації активів та зобов’язань затверджується окремим наказом.
3. Інвентаризація активів та зобов’язань проводиться у випадках та терміни, визначені пунктами 7- 9 розділу І Положення № 879.
4. Інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, звіряльні відомості, протокол інвентаризаційної комісії у разі відсутності їх типових форм розробляються з урахуванням вимог Положення 88 і Положення № 879.
до Положення про облікову політику
Графік
документообігу первинних бухгалтерських документів Держкомтелерадіо
№ з/п | Назва операції | Строк подання документації | Виконавець | Відповідальний |
1 | Подання до сектору бухгалтерського обліку договору на придбання ТМЦ та послуг | Щоденно, не пізніше ніж на другий день після дати підписання договору | Працівники адміністративно-господарського управління | Начальник адміністративно-господарського управління |
2 | Подання до сектору бухгалтерського обліку пакета документів на оплату ТМЦ та послуг | щоденно | Працівники адміністративно-господарського управління | Начальник адміністративно-господарського управління |
3 | Підготовка платіжних доручень та відповідних документів на оплату ТМЦ та послуг для підпису | щоденно | Працівник сектору бухгалтерського обліку згідно з інструкцією про посадові обов’язки | Завідувач сектору бухгалтерського обліку – головний бухгалтер |
4 | Опрацювання та відображення в обліку оплачених платіжних документів згідно з наданими виписками | щоденно | ||
5 | Видача довіреностей на отримання матеріально відповідальними особами товарно-матеріальних цінностей від постачальника | Щоденно, за умови звітування особою за отримані раніше довіреності | Працівник сектору бухгалтерського обліку згідно з інструкцією про посадові обов’язки | Завідувач сектору бухгалтерського обліку – головний бухгалтер |
6 | Надання документів з надходження ТМЦ для відображення в обліку | щоденно | Працівники адміністративного-господарського управління | Начальник адміністративного-господарського управління |
7 | Оформлення та надання до сектору бухгалтерського обліку актів вводу в експлуатацію основних засобів та актів прийняття із ремонту основних засобів | щоденно | ||
8 | Надання до сектору бухгалтерського обліку комплекту документів на списання ТМЦ та основних засобів | Щомісячно до 25-го числа поточного місяця | Працівники адміністративного-господарського управління | Начальник адміністративного-господарського управління |
9 | Надання до сектору бухгалтерського обліку авансових звітів за відрядження | протягом трьох днів після повернення з відрядження | Підзвітні особи | Керівники структурних підрозділів |
10 | Підготовка та надання на виконання наказів щодо змін в особовому складі співробітників Держкомтелерадіо | Щоденно, не пізніше ніж на другий день після дати видачі наказу | Спеціалісти відділу кадрової роботи та державної служби | Начальник відділу кадрової роботи та державної служби |
11 | Підготовка та надання на виконання наказів щодо встановлення доплат та надбавок і виплат премій співробітникам | |||
12 | Підготовка та надання на виконання наказів про відрядження співробітників | Не пізніше як за 5 днів до початку відрядження | ||
13 | Підготовка та надання на виконання наказів щодо матеріальної допомоги співробітникам | Щоденно, не пізніше ніж на другий день після дати видачі наказу | Спеціалісти фінансово – економічного управління | Керівник фінансово – економічного управління |
14 | Підготовка та надання на виконання розпоряджень та наказів на відпустку співробітників | Тиждень до початку відпустки | Спеціалісти відділу кадрової роботи та державної служби | Начальник відділу кадрової роботи та державної служби |
15 | Опрацювання та надання для розрахунку листків непрацездатності | Щомісячно до 10-го числа та до 25-го числа | Спеціалісти відділу кадрової роботи та державної служби, комісія із соціального страхування | Начальник відділу кадрової роботи та державної служби, голова комісії із соціального страхування |
16 | Оформлення та надання табелів з обліку робочого часу співробітників | Щомісячно до 10-го числа та до 25-го числа | Відповідальні особи структурних підрозділів (табельники) | Керівники структурних підрозділів |
17 | Видача за вимогою працівників розрахункових листів про нарахування зарплати | Щомісячно з 1-го до 10-го числа місяця, що настає за звітним | Працівники сектору бухгалтерського обліку згідно з інструкцією про посадові обов’язки | Завідувач сектору бухгалтерського обліку – головний бухгалтер |
18 | Видача довідки про доходи для нарахування пенсії, довідки про оформлення кредиту, візи та ін. | Через 10 днів після подання заявки. | ||
19 | Надання прогнозного плану витрат по підрозділам на наступний бюджетний рік | Щорічно відповідно до строку Міністерства фінансів України | Відповідальні особи структурних підрозділів | Керівники структурних підрозділів |