25 грудня було оприлюднено прізвища переможців та лауреатів Третього всеукраїнського конкурсу радіоп’єс, який проводився з ініціативи Національної радіокомпанії України та під девізом «Відродимо забутий жанр».
Радіоп’єса – своєрідний і незаслужено забутий в Україні жанр. Актори говорять про його складність, а член журі Третього всеукраїнського конкурсу радіоп’єс народна артистка України, лауреат Національної премії ім.Т.Шевченка Лариса Кадрова взагалі вважає, що радіоп’єса – це вищий пілотаж, вершина акторського вміння за допомогою самого лише голосу передати образи, ситуації, настрої, думки.
На цьогорічний всеукраїнський конкурс радіоп’єс від учасників з усієї України надійшло близько 400 робіт. До фіналу експерти відібрали 30 радіоп’єс. Після довгих обговорень члени журі, до складу якого увійшли відомі письменники, актори, радіодраматурги та редактори оцінили певною кількістю балів кожен твір. При цьому експертна оцінка була анонімною, тобто твори подавалися на конкурс під псевдонімами, а справжні імена авторів стали відомими тільки після підрахунку балів та оголошення результатів.
Отже, першу премію конкурсу здобув письменник з Рівненщини Іван Кидрук – за радіоп’єсу «Політик і психіатр», другу – письменниця з Умані Марина Павленко – за п’єсу «Стіл». Третю премію розділено між двома творами одного автора – радіоп’єсами «Тополинка» та «Самотня жінка бажає познайомитися, або ігри для риб» письменниці з Луцька Надії Гуменюк.
За правилами конкурсу переможці отримають грошові премії – п’ять, три та дві тисячі відповідно, крім того їхні п’єси будуть поставлені, й українські слухачі зможуть почути їх по Першій та Третій (радіоканал «Культура») програмах Українського радіо. До постановки візьмуть також п’єси дев’яти лауреатів.
Коментуючи особливості Третього всеукраїнського конкурсу радіоп’єс, заступник голови журі, лауреат Національної премії ім.Т.Шевченка Михайло Слабошпицький зазначив, що цьогоріч до фіналу вперше вийшли три твори для дітей і два радіосеріали. Тому оргкомітет запропонував запровадити наступного року дві номінації: «твори для дітей та юнацтва» і «літературно-драматичний серіал». Основними критеріями, за якими журі оцінює радіоп’єси, Михайло Слабошпицький назвав жанрову відповідність, літературну довершеність та оригінальність творів. Він також зазначив, що колись втрачена популярність такого цікавого жанру як радіоп’єса нині повертається завдяки Українському радіо.