Український телевізійний канал територіальних громад - складова суспільного телебачення
На сьогоднішній день громадяни України, завдяки досить розгалуженій мережі телекомпаній різних форм власності, достатньо поінформовані про різноманітні події, як, скажімо, у нашій столиці, так і у найвіддаленіших куточках світу. А от про те, що робиться в сусідній області дізнаються хіба що з коротких інформаційних повідомлень. Тож назріла гостра необхідність відтворення Українського державного телеканалу, яким свого часу був УТ-2.
На виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України “Назустріч людям” Державний комітет телебачення і радіомовлення України пропонує і вже готовий до створення Українського телевізійного каналу територіальних громад, який і має виконувати комунікативну функцію між регіонами.
Кому вигідна сьогодні поява такого потужного телеканалу? Безперечно державі. Адже взаємини між регіонами стануть більш активними і продуктивними, руйнуватиметься саме поняття відокремленості територій, а натомість посилюватиметься відчуття єдиної країни, єдиного народу.
Гіпотетично УТ-2 продовжує жити, обласні державні телерадіокомпанії, які свого часу орендували ефір на цьому каналі, працюють, незважаючи на складні умови, і у більшості є власне мережеве мовлення. Тому додаткових коштів на цей проект витрачати практично не потрібно, а що й буде залучене, то окупиться дуже швидко. Потрібно лише об”єднати зусилля і провести деякі організаційні й структурні корекції. А саме:
- центральною ефірною апаратною визначити апаратну Київської ДРТРК. З неї вестиметься мовлення і до неї надходитиме сигнал від всіх телекомпаній;
- для виходу в ефір у регіонах використовуватимуться власні мережі ОДТРК, а де їх немає, вони будуть створюватися;
- на основі єдиної програмної сітки встановлюється час, обсяг і характер програм, які обласні телекомпанії надаватимуть для ефіру, а також загальний обсяг мовлення. “Новини з України” мають стати основною програмою даного проекту.
Крім цього передбачається три джерела надходження реклами:
- рекламний підрозділ ОДТРК;
- комерційна рекламна агенція в межах кожної області;
- центральний базовий рекламний підрозділ в Києві.
Таким чином, український телеглядач матиме змогу вибирати, що дивитися – латиноамериканський “мильний” серіал, чи якісний вітчизняний ефірний продукт. Обласні державні телерадіокомпанії отримають більшу територію поширення своїх програм, а здорова творча конкуренція вплине на їх якість. Це, в свою чергу, має привернути увагу рекламодавців, які охочіше працюватимуть з ними.
Мобільний підрозділ, який вестиме всю роботу по функціонуванню каналу, створюється в структурі Держкомтелерадіо України.
Орієнтовний термін введення в дію і організація роботи – жовтень 2005 року.
Даний проект ухвалений рішенням Колегії Державного комітету телебачення і радіомовлення України 31 серпня 2005 року.
Прес-служба Держкомтелерадіо.