У Держкомтелерадіо представники міністерств та громадськість обговорили шляхи регулювання реклами алкогольних і тютюнових виробів
опубліковано 17 квітня 2013 року о 11:00

 

16 квітня на виконання урядового рішення у Держкомтелерадіо України відбулась розширена нарада щодо заборони реклами алкоголю і тютюну, створення фільмів, соціальної реклами, які пропагують здоровий спосіб життя, забезпечення їх трансляції по телебаченню.

Участь у заході взяли представники Міністерства освіти і науки, Міністерства охорони здоров’я, Мінекономрозвитку,

Мінсоцполітики, а також Нацради з питань телебачення і радіомовлення, громадської ради при Держкомтелерадіо, фахівці у сфері медіа. Вів засідання заступник Голови Держкомтелерадіо Дмитро Кравченко

Більшість учасників наради висловились за необхідність удосконалення законодавчого регулювання зазначених питань. На думку генерального директора Федерації роботодавців медійної галузі України Андрія Асіна, пряма заборона реклами алкогольної продукції не вирішить проблему розвитку залежності у підлітків та дорослих. Набагато ефективніше діятиме роз’яснювальна робота, про що свідчить досвід Німеччини, організація дозвілля молоді тощо.

Виконавчий директор Асоціації «Індустріальний Телевізійний Комітет» Катерина Котенко повідомила, що ІТК звернувся безпосередньо до рекламодавців алкогольної продукції з пропозицією здійснювати самообмеження показу відповідної реклами. За її словами, телерадіокомпанії отримують з цього виду реклами 10-12% прибутку від усієї трансляції реклами, і її обмеження призведе до втрати частини коштів, необхідних для діяльності та розвитку ТРК. Тому потрібно досягти компромісного варіанту, за якого реклама не приносила б шкоди суспільству, а медіа мали можливість розвиватися далі.

Представники МОЗ, Мінсоцполітики, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та громадської ради при ній наголосили на потребі внесення відповідних змін до Закону України «Про рекламу», які б ефективніше регулювали дане питання та надавали преференції соціальній рекламі. Учасники засідання також відзначили, що Комітет Верховної Ради з питань свободи слова та інформації наразі ініціює підготовку нової редакції цього закону. Таким чином, доцільно було б напрацювати спільні пропозиції щодо цього питання.

Експерти зазначили, що для пропаганди здорового способу життя у медіа необхідно всіляко стимулювати вироблення якісного вітчизняного контенту та надати пропозиції Уряду щодо створення відповідних проектів.

Генеральний директор Української Асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорелов висловився за створення відповідної державної програми, метою якої стало би виховання відповідального ставлення суспільства до свого фізичного здоров’я, пропаганда спорту, творчого розвитку тощо.

Представники громадських організацій в сфері телеіндустрії також закликали органи державної влади створювати більше позитивних інформаційних приводів, спрямованих на популяризацію досягнень в сфері медицини, освіти, спорту, культури, що пропагуватиме серед населення, а в першу чергу – молоді, інші цінності, не пов’язані із шкідливими звичками. На думку медіафахівців, такі новини впливатимуть не гірше, ніж соціальні ролики.

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux