Соціологічні дослідження допоможуть ефективно провести інформаційні кампанії з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, - Олег Наливайко
опубліковано 12 вересня 2018 року о 16:56

12 вересня в Національному інформаційному агентстві Укрінформ за участі Віце-прем’єр міністра України з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванни Климпуш-Цинцадзе та Голови Держкомтелерадіо Олега Наливайка відбулась презентація результатів соціологічних досліджень щодо поінформованості українців про державну політику у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України.

 

Соціологічні дослідження у липні-серпні 2018 року провела ГО «Центр «Соціальні індикатори» на замовлення Держкомтелерадіо. Їхньою метою було визначити рівень обізнаності населення щодо процесів євроатлантичної та європейської інтеграції та пов’язаних з ними сподівань та пересторог. Дослідження охопило п’ять регіонів України: Центральний, Північний, Південний, Західний та Східний. Окремо було проведено вивчення громадської думки в Донецькій і Луганській областях. Фокус групи були проведені у Львові, Ужгороді, Києві, Вінниці, Сумах, Харкові, Сєвєродонецьку, Маріуполі, Одесі. До цільових груп входили військовослужбовці, журналісти, представники освіти та культури, а також представники національних меншин.

«Ми отримали ґрунтовні дослідження, які допоможуть нам підготувати й ефективно провести інформаційні кампанії з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, - зазначив Голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко. - Кампанії заплановано на жовтень-грудень в рамках виконання Планів заходів по ЄС та НАТО на 2018 рік. Наразі ми оголосили тендер на закупівлю послуг з їхньої організації і проведення. Ми дуже хочемо, щоб до участі у тендері долучилося якомога більше компаній і організацій».

Як свідчать результати соціологічного дослідження, абсолютна більшість його учасників підтримують вступ до НАТО, а також євроінтеграційний курс України. В НАТО учасники дослідження вбачають реальну підтримку і допомогу в поверненні Україні Донбасу і Криму. «Тільки НАТО може зупинити Росію,» - такий головний аргумент прибічників євроатлантичного курсу України. Також респонденти відзначають, що вступ до НАТО та до Європейського Союзу позитивно вплине на життя пересічних громадян України. Країна почне розвиватися, покращиться її соціально-економічний стан.

За висновками аналітиків ГО «Центр «Соціальні індикатори» Анастасії Бастракової та Антона Грушецького, рівень поінформованості населення про НАТО та ЄС в різних цільових аудиторіях різний. Тому, на думку соціологів, слід диференціювати не тільки канали інформації, але й форми подачі, тривалість, глибину інформації, акценти. Зокрема, експерти радять взяти курс на «олюднення» образу НАТО в інформаційному просторі України, що поступово істотно і позитивно вплине на нелояльну аудиторію.

Інформацію щодо зацікавлених тем українці бажають отримувати з різних джерел. Молодь, люди середнього віку, а також інтелігенція - з інтернету, соціальних мереж, радіо. Старше покоління надає перевагу традиційним засобам масової комунікації – друкованим періодичним виданням, радіо, телебаченню. Цікаво, що більшість респондентів висловилася проти викладу інформації на біг-бордах, вбачаючи в цьому марне витрачання грошей. Щоб інформація про євроінтеграцію та НАТО не сприймалася як пропаганда та не була нав’язливою учасники соціологічного досліджування пропонують розповідати про серйозні речі також за допомогою розважальних передач, а в публікаціях у друкованих ЗМІ використовувати інфографіку.

Нагадаємо, що курс України на членство в НАТО визначено на законодавчому рівні.  В Законі України «Про основи національної безпеки України» пріоритетами національних інтересів України визначено інтеграцію України в європейський політичний, економічний, правовий простір з метою набуття членства в ЄС, а також в євроатлантичний безпековий простір з метою набуття членства в Організації Північноатлантичного договору.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux