| Через мережу Інтернет деякі громадські організації висловили сумніви щодо доцільності урядового законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо доступу до інформації з обмеженим доступом» (реєстр. № 9153 від 15.09.11), який, на їх думку, обмежить доступ громадян до інформації. Проте, урядовий законопроект, навпаки, спрямований на запобігання безпідставному обмеженню доступу до публічної інформації. |
Раніше (до 9 травня 2011 року) Закон України «Про інформацію» містив поняття «конфіденційна інформація, що є власністю держави». За цим Законом порядок обліку, зберігання і використання документів та інших носіїв інформації, що містили таку інформацію, визначався Кабінетом Міністрів України. Забезпечення охорони такої інформації відповідно до статті 24 Закону України «Про Службу безпеки України» здійснювалося Службою безпеки України.
9 травня 2011 року набрали чинності нова редакція Закону України «Про інформацію» та Закон України «Про доступ до публічної інформації», які не містять такого поняття, як «конфіденційна інформація, що є власністю держави». Вказані Закони України визначають види інформації з обмеженим доступом, серед яких є «службова інформація», порядок доступу до інформації, а також відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Водночас, цими Законами України не визначено порядку обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, які містять службову інформацію.
Оскільки статтею 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено відповідальність за необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, на законодавчому рівні має бути визначений орган, наділений законом повноваженнями щодо встановлення фактів вчинення таких правопорушень.
З метою вирішення порушених питань урядовим законопроектом передбачається внести зміни до статей 15 та 212-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення, статті 330 Кримінального кодексу України, пункту 7 частини першої статті 24 Закону України «Про Службу безпеки України» та статті 21 Закону України «Про інформацію» в частині визначення повноважень Кабінету Міністрів України щодо затвердження порядку обліку, зберігання і використання документів та інших носіїв інформації, які містять службову інформацію, а також Служби безпеки України за дотриманням його вимог.
Прийняття Закону України сприятиме вдосконаленню правового регулювання доступу до інформації з обмеженим доступом, дозволить встановити відповідальність за протиправне поширення службової інформації, а також запобіганню вчинення правопорушень розпорядниками інформації.
Начальник відділу законопроектної роботи
Держкомтелерадіо України Ганна Красноступ