Пояснювальна записка до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про видавничу справу" щодо запровадження заявницького (реєстраційного) принципу ведення господарської діяльності суб'єктами видавничої справи
опубліковано 29 січня 2015 року о 11:47

Пояснювальна записка

до проекту Закону України

«Про внесення змін до Закону України

«Про видавничу справу» щодо запровадження

заявницького (реєстраційного) принципу ведення

господарської діяльності суб’єктами видавничої справи

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

02.11.2014 набрав чинності Закон України від 01.07.2014 № 1554-VII «Про внесення змін до Закону України «Про видавничу справу».

Зазначеним Законом України викладено у новій редакції статті 11 – 14 Закону України «Про видавничу справу», відповідно до яких суб’єкти господарювання матимуть право проваджувати діяльність у видавничій справі лише після внесення їх до Державного реєстру на підставі свідоцтва про внесення суб’єкта господарювання до Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції (далі – Свідоцтво), а також встановлено порядок отримання свідоцтва.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» документ дозвільного характеру – дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

У зв’язку з цим, та з огляду на те, що свідоцтво має ознаки документа дозвільного характеру, Держкомтелерадіо розроблено та листом від 06.10.2014 № 4299/23/11 направлено на розгляд та погодження до заінтересованих органів проект Закону України «Про внесення зміни до Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».

Мінекономрозвитку України не погодило законопроект, посилаючись на те, що передбачена Законом процедура видачі Свідоцтва має виключно документальний характер, коли органом влади здійснюється перевірка поданих суб'єктом господарювання заяви та документів, що додаються до неї.

Разом з тим, факт внесення до реєстру не може бути пов'язаний з наданням прав суб’єктам господарювання, а має на меті облік суб'єктів господарювання, які набули прав на провадження діяльності у сфері видавничої справи.

За своїми ознаками діяльність у видавничій сфері не створює ризиків загрози життю і здоров'ю населення та навколишньому природному середовищу.

Практика регулювання такого виду діяльності, як видавнича справа, європейським законодавством здебільшого не передбачає дозвільних процедур, обмежуючись реєстрацією даного виду діяльності.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» одним з основних принципів державної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності є зменшення рівня державного регулювання господарської діяльності.

У зв’язку з цим, Мінекономрозвитку України запропонувало замінити запровадження дозвільної процедури з видачі Свідоцтва на заявницький (реєстраційний) принцип, що забезпечить дотримання вимог вищезазначених законів, а також цілей і завдань Уряду в частині розширення свободи підприємницької діяльності та скорочення функцій адміністративного регулювання економіки.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту Закону України є зменшення рівня державного регулювання господарської діяльності у видавничій сфері шляхом запровадження декларативного принципу обліку суб’єктів видавничої справи.

З цією метою законопроектом пропонується внести зміни до статей 5, 12, 14, 15, 16 і 21 Закону України «Про видавничу справу», а також доповнити вказаний Закон новими статтями.

 

3. Правові аспекти

Правовою підставою розроблення проекту Закону України є пункт 1 § 32 глави 2 розділу 4 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950.

У даній сфері суспільних відносин діють Конституція України, закон України «Про видавничу справу», постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 341 «Про затвердження Положення про Державний комітет телебачення і радіомовлення України», від 28.09.1998 № 1540 «Про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції»та інші нормативно-правові акти.

Реалізація проекту Закону України передбачає внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.1998 № 1540 «Про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції», а також визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 № 711 «Про платну адміністративну послугу, що надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення».

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття та реалізація Закону України не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

 

5. Позиція заінтересованих органів

Позиція заінтересованих органів буде відома після погодження ними проекту Закону України.

 

6. Регіональний аспект

Проект Закону України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

6-1. Запобігання дискримінації

У проекті Закону України відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

7. Запобігання корупції

У проекті Закону України відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

Проект Закону України для громадського обговорення оприлюднено:

з 29.01.2015 у підрубриці «Проекти Законів України» рубрики «Законопроектна діяльність» та у підрубриці «Проекти регуляторних актів» рубрики «Регуляторна політика» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо;

з 29.01.2015 у підрубриці «Проекти на обговорення» рубрики «Громадянське суспільство і влада» Урядового порталу в мережі Інтернет.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону України не стосується соціально-трудової сфери.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону України є регуляторним актом та відповідає принципам державної регуляторної політики.

 

10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація Закону України не впливає на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

Прийняття Закону України дозволить запровадити заявницький (реєстраційний) принцип ведення господарської діяльності суб’єктами видавничої справи, що в свою чергу забезпечить дотримання вимог законодавчих актів, а також цілей і завдань Уряду в частині розширення свободи підприємницької діяльності та скорочення функцій адміністративного регулювання економіки

 

 

Голова Держкомтелерадіо. Олег Наливайко

 

«__» січня 2015 р

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux