ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
телебачення і радіомовлення України
__________ № ___
Міністерстві юстиції України
Порядок здійснення
Державним комітетом телебачення і радіомовлення України
контролю за доставлянням обов’язкових безоплатних примірників видань
Цей Порядок визначає правові засади функціонування системи обов'язкового примірника видань та регулює відносини, пов'язані з поповненням національного інформаційного фонду України, а також визначає послідовність адміністративних процедур і конкретних заходів, пов'язаних із здійсненням контролю за своєчасним доставлянням обов'язкового безоплатного примірника видань.
Контроль за своєчасним доставлянням обов'язкового безоплатного примірника видань здійснює Державний комітет телебачення і радіомовлення України (далі - Держкомтелерадіо України) - спеціально уповноважений орган з питань реалізації державної політики в інформаційній та видавничій сферах.
1.Загальні положення
1.1.Терміни вживаються в цьому Порядку в такому значенні:
адміністративне стягнення - міра відповідальності, що застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення;
адміністративне правопорушення (проступок) - протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність;
видання - твір (документ), який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, виготовлений друкуванням, тисненням або іншим способом, містить інформацію, призначену для поширення, і відповідає вимогам державних стандартів, інших нормативно-правових актів щодо видавничого оформлення, поліграфічного і технічного виконання;
видавець - фізична чи юридична особа, яка здійснює підготовку і випуск видання;
виробник обов’язкового примірника видань - юридична особа незалежно від форми власності або фізична особа, яка виготовляє (в тому числі публікує) різні види тиражованих документів;
обов’язковий безоплатний примірник видань - примірник різних видів тиражованих документів, який виробник цих документів зобов’язаний передати на безоплатній основі юридичним особам;
одержувач обов'язкового безоплатного примірника видань - юридична особа України, яка одержує обов'язковий безоплатний примірник видань на безоплатній основі та забезпечує його зберігання і використання;
опублікування (випуск в світ) - повідомлення будь-яким способом невизначеному колу осіб, у тому числі виданий, публічно виконаний, публічно показаний, відображений у загальнодоступних електронних системах інформації;
1.2. Дія цього Порядку поширюється на відносини, що виникають в процесі функціонування системи обов’язкового безоплатного примірника видань (далі – обов’язковий примірник), суб’єктами якого є юридичні особи усіх форм власності і фізичні особи, які виготовляють, публікують і доставляють обов'язковий примірник, та юридичні особи, які одержують, зберігають і використовують обов'язковий примірник.
2. Форми та порядок здійснення контролю за своєчасним доставлянням обов’язкового примірника
2.1. Держкомтелерадіо України, здійснюючи контроль за своєчасним доставлянням обов'язкового примірника, взаємодіє з виробниками та одержувачами обов'язкових примірників шляхом:
подання виробниками обов'язкових примірників 1 раз на квартал до 20 числа останнього місяця звітного періоду звітів про виготовлені (опубліковані) видання за встановленою Держкомтелерадіо України формою;
надання одержувачами обов'язкових примірників інформації про недоставляння або порушення строку доставляння обов'язкового примірника (інформація про порушення порядку доставляння обов'язкового примірника).
надсилання Держкомтелерадіо України запитів одержувачам та виробникам обов’язкових примірників.
Крім цього, Держкомтелерадіо України розглядає матеріали та інформацію про порушення порядку доставляння обов'язкового примірника, отримані від:
Державної наукової установи «Книжкова палата України імені Івана Федорова»;
правоохоронних органів та інших державних органів, органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань;
фізичних і юридичних осіб (у формі звернень та заяв).
Держкомтелерадіо України, з метою забезпечення дієвого контролю за доставлянням обов’язкового примірника має право здійснювати перевірку юридичних осіб усіх форм власності і фізичних осіб, які виготовляють, публікують і доставляють обов'язковий примірник.
У випадку неможливості встановлення особи, яка звертається до Держкомтелерадіо України із зверненням чи заявою про порушення порядку доставляння обов'язкового примірника, така інформація розгляду не підлягає.
2.2. Здійснення контролю за своєчасним доставлянням обов'язкового примірника включає в себе такі адміністративні процедури:
розгляд матеріалів та інформації, отриманої в порядку, визначеному п. 2.1. цього Порядку (далі – матеріали);
порушення справи про адміністративне правопорушення (складання протоколу про адміністративне правопорушення) або відмова в порушенні справи про адміністративне правопорушення (надання висновку про відсутність порушення доставляння обов'язкового примірника);
направлення протоколу про адміністративне правопорушення до суду (у разі порушення справи про адміністративне правопорушення).
2.3. Підставою відмови в порушенні справи про адміністративне правопорушення є:
неможливість визначення особи, відповідальної за порушення порядку доставляння обов'язкового примірника;
відсутність матеріалів, які свідчать про факт адміністративного правопорушення.
3. Порушення справи про адміністративне правопорушення
3.1. У разі, якщо за результатами попереднього розгляду матеріалів вбачатиметься порушення порядку доставляння обов'язкового примірника, посадова особа Держкомтелерадіо України, уповноважена складати протоколи про адміністративні правопорушення (далі – посадова особа) складає протокол про адміністративне правопорушення в порядку, встановленому ст. ст. 254, 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс).
3.2. Посадова особа зобов’язана письмово повідомити особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, про час і місце складання протоколу про адміністративне правопорушення не пізніше, ніж за 3 дні до дати складання такого протоколу.
3.3. Підготовка і підписання протоколу про адміністративне правопорушення здійснюється за місцем знаходження посадової особи з урахуванням вимог ст. 254 - 257 Кодексу.
Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
3.4. У випадку неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, до місця складання протоколу про адміністративне правопорушення (якщо є підтвердження повідомлення її про це у встановленому порядку), матеріали, що свідчать про порушення порядку доставляння обов’язкового примірника, направляються до органів внутрішніх справ за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи – підприємця (правопорушників) для складання протоколу про адміністративне правопорушення уповноваженими особами цих органів, які згідно з п. 1 ч. 1 ст. 255 Кодексу мають право на складання протоколів про адміністративні правопорушення у цій сфері.
3.5. З моменту складання протоколу про адміністративне правопорушення справа про адміністративне правопорушення вважається порушеною.
3.6. Посадова особа протягом п’яти днів з моменту складання протоколу про адміністративне правопорушення направляє справу про адміністративне правопорушення разом із супровідним листом Держкомтелерадіо України до відповідного суду за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи – підприємця (правопорушників) .
Розгляд справ про адміністративне правопорушення здійснюють судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.
3.7. У разі, якщо із отриманих матеріалів не вбачатиметься складу адміністративного правопорушення, посадова особа протягом п’яти робочих днів з моменту отримання таких матеріалів повинна підготувати проект листа про відмову в порушенні справи про адміністративне правопорушення.
Директор департаменту
видавничої справи і преси О.А. Кононенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
телебачення і радіомовлення України
__________ № ___
Зареєстровано в
Міністерстві юстиції України
ІНСТРУКЦІЯ
оформлення матеріалів
про адміністративні правопорушення
1.1. Цю Інструкцію розроблено відповідно до статей 186-7, 221, 254-257 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Цією Інструкцією встановлено механізм складання уповноваженими посадовими особами Державного комітету телебачення і радіомовлення України та надіслання органам, уповноваженим розглядати справи про адміністративні правопорушення, протоколів та матеріалів про адміністративні правопорушення.
1.2. Протоколи про адміністративні правопорушення, складаються уповноваженими на те Держкомтелерадіо України посадовими особами (далі-уповноважені посадові особи) за порушення, передбачені статтею 186-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
1.3. Уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення за порушення законодавства щодо доставляння обов’язкового примірника видань.
1.4. Протоколи про адміністративні порушення складаються щодо керівників юридичних осіб усіх форм власності та фізичних осіб, які виготовляють, публікують і доставляють обов'язковий примірник документів, у разі вчинення такими особами адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 186-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
II. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
2.1.Протокол про адміністративне правопорушення (додаток 1) складається за порушення, передбачені статтею 186-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, уповноваженою посадовою особою за результатами здійснення контролю відповідно до Порядку здійснення Державним комітетом телебачення і радіомовлення України контролю за доставлянням обов’язкових безоплатних примірників видань.
2.2. Протокол про адміністративне правопорушення складається українською мовою. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписаний особою, щодо якої він складений.
2.3. У протоколі про адміністративне правопорушення при його складанні обов'язково вказується стаття Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність.
2.4. При викладенні обставин правопорушення у протоколі вказуються дата і місце його складання, суть правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, та які положення законодавства цим порушено.
2.5. Якщо є свідки правопорушення, до протоколу вносяться їх прізвища, імена та по батькові, а також адреси місць проживання.
2.6.Уповноважена посадова особа зобов'язана ознайомити особу, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, відповідно до статті 63 Конституції України з її правами і обов'язками, передбаченими статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що робиться відмітка у протоколі. Про обізнаність з вищезазначеним особа, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, ставить у протоколі свій підпис, а у разі відмови поставити підпис про це робиться відповідний запис у протоколі, який засвідчується підписом уповноваженої посадової соби.
2.7. Особі, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, пропонується надати письмове пояснення та зауваження за суттю вчиненого правопорушення, яке вноситься до протоколу і засвідчується підписом зазначеної особи. Пояснення та зауваження можуть додаватись до протоколу окремо, про що робиться запис у цьому протоколі.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від надання пояснень та зауважень за суттю вчиненого правопорушення уповноважена посадова особа вносить до нього відповідний запис, який засвідчується її підписом.
2.8. Протокол у двох екземплярах та підписується уповноваженою посадовою особою та особою, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, а також може підписуватись свідками, у разі їх наявності.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від підписання протоколу уповноважена посадова особа робить про це відповідний запис, який засвідчує своїм підписом та підписами свідків у випадку їх наявності.
Особа, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, має право додати до протоколу пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви відмови від його підпису.
2.9. До протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення.
Кожен документ повинен мати свої реквізити (дату, назву, підписи тощо), містити достовірну інформацію та відповідати вимогам законодавства.
2.10. Складений протокол та інші матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 186-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, протягом п’яти робочих днів формуються уповноваженою посадовою особою у справу. Наступного робочого дня справа про адміністративне правопорушення разом із супровідним листом Держкомтелерадіо України надсилається до районного, районного у місті (міського, міськрайонного) суду за місцем вчинення адміністративного правопорушення.
2.11. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 186-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, розглядаються суддями районного, районного у місті (міського, міськрайонного) суду відповідно до статті 221 цього Кодексу.
III. Порядок оформлення справи про адміністративне правопорушення
3.1.Оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення забезпечує уповноважена посадова особа, яка склала протокол.
3.2.Протокол не пізніше наступного дня після його складання реєструється уповноваженою посадовою особою у журналі реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення, сторінки якого повинні бути прошнуровані та пронумеровані, а також скріплені печаткою Держкомтелерадіо України.
Крім того, у цьому журналі проставляється відмітка про вручення другого примірника протоколу.
3.3.Облік протоколів проводиться в межах кожного календарного року окремо.
3.4.Облік видачі бланків протоколів ведеться в журналі видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення.
3.5.Бланк протоколу має серію і номер.
3.6.Журнали реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення та журнали видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення зберігаються протягом трьох років.
Директор департаменту
видавничої справи і преси О.А. Кононенко
до Інструкції
з оформлення матеріалів
про адміністративні правопорушення
серія ________ № _______
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
ПРОТОКОЛ
про адміністративне правопорушення
"___" ____________ 20__ року
_________________________________________________________________________ (місце складання протоколу)
Я,__________________________________________________________________ (посада, прізвище, ім'я, по батькові уповноваженої посадової особи) _________________________________________________________________________,
керуючись статтями 254, 255, 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення, склав(ла) цей протокол про те, що:
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________(місце, суть правопорушення, нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення)
Відомості про особу, стосовно якої складено протокол:
Прізвище, ім'я, по батькові:_____________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Дата, місце народження:_______________________________________________
_________________________________________________________________________
Місце проживання, номер телефону: _____________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Місце роботи, посада, дата призначення на посаду: ________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Документ, що посвідчує особу (вид, серія, номер, ким і коли виданий, довідка кадрової служби, витяг з особової справи)
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________(прізвище, ім'я, по батькові особи, яка притягається до адміністративної відповідальності)
роз'яснено зміст статті 63 Конституції України, а також його (її) права та обов'язки, передбачені статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення (має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі).
Підпис _____________________
Запис про відмову особи, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення, від проставлення підпису про обізнаність із зазначеними положеннями Конституції України та Кодексу України про адміністративні правопорушення
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Підпис уповноваженої особи ___________________
Пояснення і зауваження щодо змісту цього протоколу (можуть бути додані окремо) _________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Запис про відмову від подання пояснення і зауваження щодо змісту цього протоколу та мотивів відмови від його підписання
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Підпис уповноваженої особи ___________________
До протоколу додаються:______________________________________________
_________________________________________________________________________
Підпис особи, щодо якої складено протокол
про адміністративне правопорушення
та яка отримала один примірник протоколу _______________________________
Запис про відмову особи, щодо якої складений цей протокол, від його підписання
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Підпис уповноваженої особи __________________
Свідки правопорушення (якщо такі були):
1.__________________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові; місце проживання)
2. __________________________________________________________________ (прізвище, ім'я та по батькові; місце проживання) _________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Підписи свідків (якщо такі були):
1. ________ _______________________________
2. _________ ________________________________
Уповноважена посадова особа
_____________ _____________________________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Протокол подається на розгляд до ______________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Директор департаменту
видавничої справи і преси О.А. Кононенко
Додаток 2
до Інструкції
з оформлення матеріалів
про адміністративні правопорушення
ЖУРНАЛ
реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення
------------------------------------------------------------------
| N |Серія, |Дата та |Відомості про особу, |Посада, |При- |
|з/п|номер |місце |щодо якої |прізвище,|мітка|
| |та дата |вчинення |складено протокол |ініціали | |
| |складання|правопору-|-----------------------|особи, що| |
| |протоколу|шення |прізвище,|посада|місце |склала | |
| | | |ім'я, по | |роботи|протокол | |
| | | |батькові | | | | |
|---+---------+----------+---------+------+------+---------+-----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
------------------------------------------------------------------
Директор департаменту
видавничої справи і преси О.А. Кононенко
до Інструкції
з оформлення матеріалів
про адміністративні правопорушення
ЖУРНАЛ
видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення
------------------------------------------------------------------
|N з/п |Дата видачі | Серії та | Кількість | П.І.Б. та |Примітка|
| | бланків | номери | виданих | підпис | |
| | протоколів |протоколів,| бланків |отримувача | |
| | |видаються, | (словом) | | |
|------+------------+-----------+-----------+-----------+--------|
------------------------------------------------------------------
Директор департаменту
видавничої справи і преси О.А. Кононенко