• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Новий законопроект захистить телеглядача від недобросовісної реклами
опубліковано 11 березня 2009 року о 17:48

Комітет ВР з питань свободи слова та інформації рекомендує парламенту направити на доопрацювання законопроект про внесення змін до Закону «Про телебачення і радіомовлення».

 

На засіданні Комітету було розглянуто законопроект про внесення змін до закону «Про телебачення і радіомовлення» (щодо надання телеканалами ідентифікуючої інформації під час реклами). Ініціатори законопроекту - народні депутати України О.Зарубінський, О.Шепелев, М.Рудченко.

У засіданні Комітету взяв участь заступник Голови Держкомтелерадіо В.Горобцов.

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про телебачення і радіомовлення”, зокрема це стосується визначення термінів «ефірний час» і «логотип».

Як зазначили учасники обговорення, законопроект набуває актуальності в сучасних умовах, адже недосконалість визначень окремих понять дає можливість не виконувати встановлені вимоги під час реклами. Справа в тому, що реклама не є власним продуктом телеканалу, а тому начебто не належить до визначень понять «програма» чи «передача».

В результаті такого підходу ускладнюється процес оскарження реклами, оскільки навіть запис на відповідні пристрої не дає можливості прив’язати ту чи іншу рекламу до конкретного каналу, а відповідно – і притягнути його до відповідальності. Причому, така практика досить розповсюджена, насамперед, серед загальнодержавних телеканалів.

На сьогоднішній день законодавством передбачено низку вимог щодо рекламного продукту. Вони мають на меті захистити телеглядача від несвідомого вибору, унеможливити поширення цінностей, які суперечать етиці та моралі суспільства, та убезпечити від проявів дискримінації як по відношенню до людей, так і до товаровиробників. Однак, не зважаючи на постійне вдосконалення законодавства, в ньому ще присутні окремі прогалини, які дозволяють обходити встановленні вимоги. І, насамперед, - це відсутність можливості чітко встановити, яким телеканалом поширювалась та чи інша реклама,

«Новий законопроект дозволяє удосконалити систему законодавства в сфері реклами на телебаченні та посилити, насамперед, громадський контроль за цінностями, які пропагує той чи інший телевізійний канал, а також формувати досконалішу політику самими каналами щодо аудіовізуальної продукції, яку вони демонструють», - вважає Володимир Горобцов.

Під час обговорення законопроекту члени Комітету висловили окремі зауваження до нього. Зокрема, зазначалося, що пункт другий законопроекту у визначенні терміну «логотип», слова ефірний час необхідно замінити словами «аудіовізуальна інформація».

Крім того, на думку народних депутатів, у проекті необхідно передбачити, що «використання логотипів каналів мовлення або інших вихідних даних здійснюватиметься телерадіоорганізаціями впродовж усього ефірного часу».

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux