У парламенті відбувся «круглий стіл» із керівниками загальнонаціональних телеканалів, представниками профільного парламентського Комітету, Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення, представниками громадських інститутів, що опікуються проблемами ЗМІ. Тема обговорення - формування позитивного інформаційного контенту у телепросторі України. Головував на зібранні заступник Голови Верховної Ради Миколи Томенко.
Як повідомляє прес-служба секретаріату Верховної Ради, учасники «круглого столу» звернули увагу на суттєве переважання негативного змісту в інформаційних програмах та пошук механізмів збалансування позитивної та негативної інформації при обов’язковому дотриманні принципів свободи слова та незалежності засобів масової інформації.
Микола Томенко, аналізуючи змістовне наповнення телевізійних новин, навів для прикладу дані випусків новин за 29 вересня у програмі ТСН на каналі «1+1» та у програмі «Подробности» на «Інтері». У першому випадку із 12 інформацій 6 мали виключно негативне забарвлення (смерть, вбивства, пограбування тощо), 3 містили нейтральну інформацію та 3 сюжети були позитивного спрямування з доволі критичними акцентами. В той же день у новинах програми «Подробности» на каналі «Інтер» із 13 новинних сюжетів 11 містили негативну інформацію, 2 нейтральну і жоден сюжет не ніс позитиву.
Микола Томенко зауважив, що чинні норми Законів України «Про інформацію», «Про телебачення і радіомовлення», «Про захист суспільної моралі» зобов’язують державу усіма можливими законними засобами не допускати в інформаційних та інших телерадіопрограмах систематичного безпідставного загострення уваги на війні, насильстві та жорстокості, трансляції програм або відео сюжетів, які можуть завдати шкоди психічному, фізичному чи моральному розвитку дітей та підлітків.
«В погоні за грошима телевізійні канали забули про закон і суспільство. Наше завдання нагадати їм про це», - зауважив віце-спікер.
На його думку, є кілька шляхів для подолання негативної тенденції. Перший варіант – жорстка і однозначна реакція всіх органів державної влади, що зобов’язані забезпечити виконання законодавства у цій сфері та подальше правове врегулювання з впровадженням більш серйозної відповідальності за порушення законодавства включно з обмеженням реклами на телебаченні.
Другим шляхом вирішення цієї проблеми Микола Томенко вважає суспільне та фахове переконання, неформальне «примушування» власників та менеджерів телеканалів до поваги до суспільства.
«Якщо обидва ці варіанти не принесуть результату, то можна припустити, що в певний момент суспільство саме почне ігнорувати такі інформаційні програми. Таким чином, борючись за рейтинги, канали досягнуть протилежного ефекту: суспільство відмовиться дивитися на життя через чорні окуляри, які пропонує сьогодні телебачення, - вважає Микола Томенко.