| Колегія Держкомтелерадіо України на своєму засіданні 27 листопада підбила підсумки інформаційного забезпечення державними телерадіоорганізаціями передвиборчої кампанії 2012 року. Як зазначили члени колегії, державні ТРК забезпечили рівний доступ учасників виборчого процесу до теле- і радіоефіру. Близько 2 тисяч годин на телебаченні, понад 1100 годин на радіо були присвячені висвітленню передвиборчих програм та політичній рекламі в ефірах державних мовників. |
Всього були оприлюднені передвиборчі програми 21-ї політичної партії та 2092-х кандидатів у народні депутати від мажоритарних округів.
Загальна сума отриманих коштів за угодами з ЦВК та за угодами з суб’єктами виборчого процесу складає 92,6 млн. грн. Усі вони, за рекомендацією колегії, будуть використані на реалізацію заходів з підвищення якості роботи ДТРО: технічне переоснащення, впровадження високоефективних енергозберігаючих технологій тощо.
Разом з тим вибори-2012 виявили прогалини, які має чинний виборчий закон. Це, зокрема, відсутність чіткого єдиного підходу до визначення вартості ефіру державних компаній при висвітленні політичної агітації. З одного боку законом визначена певна формула, з іншого ЦВК виходить з фактично виділених бюджетних коштів на ці цілі. Також у деяких областях неможливо було виконати норму про так звані «20 хвилин тиші» між виступами кандидатів між 19.00 та 22.00 через надто велику кількість зареєстрованих кандидатів.
Колегія доручила відповідним структурним підрозділам Комітету підготувати свої пропозиції змін до чинного законодавства стосовно порядку використання ЗМІ для проведення передвиборчої агітації.
Колегія Держкомтелерадіо схвалила системну роботу, яку провів Комітет під час передвиборчої кампанії щодо сприяння рівного доступу кандидатів у депутати до ЗМІ, та відзначила ефективну діяльність створеного в Держкомтелерадіо організаційно-моніторингового центру «ЗМІ у виборах 2012».
Зокрема, центр забезпечив регулярне інформування громадськості про дотримання норм чинного законодавства щодо доступу до медіа. Впродовж усієї передвиборчої кампанії здійснювався щотижневий моніторинг ефіру восьми провідних телевізійних каналів, а також моніторинг Інтернет-ресурсів щодо порушень порядку проведення агітації. Окрім того, щоденно проводився аналіз судових справ у рамках виборчого процесу, однією із сторін яких виступали ЗМІ. Усі бажаючі могли повідомити про виявлені ними факти порушення передвиборчої агітації, звернувшись на «гарячу» телефонну лінію Держкомтелерадіо.
Фактів порушень виборчого законодавства з боку державних телерадіоорганізацій не було. Цей висновок підтвердив і моніторинг Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
За даними Державної судової адміністрації, з 156 адміністративних справ, що були порушені місцевими судами за позовами до ЗМІ, державні телерадіоорганізації фігурували в якості відповідачів лише в шести справах. Усі судові рішення прийнято на користь ДТРО.