АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України
щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації державної інформаційної політики»
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
10.04.2014 Верховною Радою України прийнято Закон України № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель».
Після набрання чинності вказаним Законом потребують внесення змін закони України «Про видавничу справу», «Про державну підтримку книговидавничої справи в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації».
Пунктом 1 доручення Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від 30.04.2014 № 15116/1/1-14 Мінекономрозвитку України було передбачено забезпечити відповідно до регламентних вимог подання в установлений строк проектів нормативно-правових актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 10.04.2014 № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель».
З огляду на наведене, Держкомтелерадіо України листом від 15.05.2014 № 1963/23/11 надав Мінекономрозвитку України пропозиції щодо проектів нормативно-правових актів, необхідних для забезпечення реалізації цього Закону.
Мінекономрозвитку України листом від 10.06.2014 № 3301-06/19192-03 поінформувало Держкомтелерадіо України, що у разі надходження до проектів нормативно-правових актів з порушеного питання, візьме участь в їх погодженні відповідно до регламентних вимог.
У зв’язку з цим, виникла необхідність у підготовці законопроекту щодо внесення змін до деяких законів України щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації державної інформаційної політики.
2. Цілі державного регулювання
Основною ціллю проекту Закону України є приведення законів України «Про видавничу справу», «Про державну підтримку книговидавничої справи в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» у відповідність до Закону України «Про здійснення державних закупівель».
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час підготовки проекту Закону України було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначеної вище цілі.
Перша альтернатива – залишити правове регулювання у визначеній сфері без змін. Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною.
Друга альтернатива – знайшла своє відображення у положеннях проекту Закону України, яким запропоновано узгодити окремі положення законів України «Про видавничу справу», «Про державну підтримку книговидавничої справи в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» із Законом України «Про здійснення державних закупівель».
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Законопроектом пропонується:
внести зміни до статті 5 Закону України «Про видавничу справу», а також виключити статтю 26-1 цього Закону;
внести зміни до статей 1, 5, 9, 13 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», а також виключити статті 13, 19, 19-1 вказаного Закону;
внести зміни до статті 5 Закону України «Про державну підтримку книговидавничої справи в Україні»;
внести зміни до статей 13, 19, 49 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Оцінка можливості впровадження регуляторного акту та виконання його вимог суб’єктами ринку висока.
Прийняття даного регуляторного акту забезпечить приведення законів України «Про видавничу справу», «Про державну підтримку книговидавничої справи в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» у відповідність до Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту Закону України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
В результаті прийняття акта законодавство про інформацію буде приведено у відповідність до Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | Законодавче визначення порядку закупівлі за державні кошти інформаційної товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації державної інформаційної політики | Додаткові витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання | Встановлення чітких механізмів процедури закупівлі за державні кошти інформаційної товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації державної інформаційної політики | Додаткові витрати відсутні |
Громадяни | Забезпечення конституційного права кожного на інформацію | Додаткові витрати відсутні |
Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати є меншими від вигод, що підтверджує необхідність прийняття даного регуляторного акту.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Закон України набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Термін дії Закону України є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно-правового акту або втрати ним чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Основними показниками результативності регуляторного акту є покращення інформаційного забезпечення громадян Україні.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки проект Закону України для громадського обговорення розміщено у підрозділі «Проекти законів» розділу «Законопроектна діяльність» та у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Регуляторна політика» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо України.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності акта буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних показників, а саме: кількості проведених Держкомтелерадіо України процедур закупівель, а також сума коштів, що надійшла до Державного бюджету України.
Базове відстеження здійснюватиметься після набрання чинності цим актом шляхом аналізу статистичних даних.
Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності Закону України, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження.
У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення вищезазначеного регуляторного акта.
Голова
Держкомтелерадіо України
«__» серпня 2014 р. Олег Наливайко