АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 19 Закону України «Про Єдиний митний тариф»
Проблема – відсутність законодавчого врегулювання питання відповідності окремих кодів товарів їх текстовому опису.
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Законом України від 18.09.2008 р. № 521-VІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки книговидавничої справи в Україні» було внесено зміни до пункту «о» статті 19 Закону України від 05.02.1992 р. № 2097-ХII «Про Єдиний митний тариф», згідно з якими до 1 січня 2015 року звільняються від сплати мита товари, які не виробляються в Україні і ввозяться на митну територію України для використання у видавничій діяльності та діяльності з виготовлення книжкової продукції, яка виробляється в Україні, та мають згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД) окремі коди, зокрема 8440 10 00 00.
Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 05.04.2001 р. № 2371-III «Про Митний тариф України», і не містить коду 8440 10 00 00, визначеного пунктом «о» статті 19 Закону України «Про Єдиний митний тариф» (в редакції Закону України від 18.09.2008 р. № 521-VI).
Суть проблеми, на розв’язання якої спрямовується проект, полягає у відсутності законодавчого врегулювання питання відповідності окремих кодів товарів їх текстовому опису.
Вирішення порушеного питання вбачається можливим шляхом внесення змін до Закону України «Про Єдиний митний тариф».
2. Цілі державного регулювання
Ціллю державного регулювання є законодавче врегулювання питання щодо надання пільг по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України.
Механізмом досягнення вказаної мети є внесення зміни до статті 19 Закону України «Про Єдиний митний тариф» шляхом викладення окремих кодів товарів та їх текстового опису в новій редакції.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час підготовки законопроекту було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначених вище цілей.
Перший варіант передбачає залишення ситуації без змін.
Цей варіант є неефективним та неприйнятним, оскільки відсутність законодавчого врегулювання питання відповідності окремих кодів товарів їх текстовому опису унеможливлює отримання суб’єктами видавничої справи пільг по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України.
Викладене вище дає підставу для відмови від такого способу вирішення порушеної проблеми на користь іншого.
Другий варіант ― знайшов своє відображення у положеннях проекту.
Так, проектом пропонується внести зміни до Закону України «Про Єдиний митний тариф» в частині викладення окремих кодів товарів та їх текстового опису в новій редакції відповідно до Закону України «Про Митний тариф України» (пропонується внести змін до статті 19 Закону України).
Прийняття та реалізація Закону сприятиме отриманню суб’єктами видавничої справи пільг по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв'язання проблеми
Проектом запропоновано викласти окремі коди товарів та їх текстовий опис в новій редакції відповідно до Закону України «Про Митний тариф України» (коди товарів та їх текстовий опис «3212 90 31 00, 3212 90 38 00 – Тільки пігменти (включаючи металеві порошки та пластівці, диспергованих у неводному середовищі у вигляді рідини, пасти або густої маси, видів, які використовують для виробництва друкарських фарб (включаючи емалі), крім тих, що на основі алюмінієвого порошку; 8440 10 00 00 – Обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини; 8441 10 00 00 – Інше обладнання для виробництва товарів з паперової маси, паперу або картону, включаючи різальні машини будь-якого типу» замінено на коди товарів та їх текстовий опис «3212 90 31 00, 3212 90 38 00 – Пігменти (включаючи металеві порошки та пластівці), дисперговані у неводному середовищі у вигляді рідини, пасти або густої маси, видів, які використовують для виробництва друкарських фарб (включаючи емалі); 8440 10 – Обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини; 8441 10 – Машини різальні»).
Зазначаємо, що ці зміни є обґрунтованими та сприятимуть отриманню суб’єктами видавничої справи пільг по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України.
У зв’язку з цим, проектом пропонується внести зміни до статті 19 Закону України «Про Єдиний митний тариф» в частині викладення окремих кодів товарів та їх текстового опису в новій редакції відповідно до Закону України «Про Митний тариф України».
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
У разі прийняття Закону на законодавчому рівні буде врегульовано питання щодо надання пільг по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України.
Прийняття Закону у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | – посилення державного регулювання та контролю шляхом законодавчого врегулювання питання відповідності окремих кодів товарів їх текстовому опису; - захист інформаційного простору держави; – запобігання порушенню митного законодавства. | Додаткові витрати відсутні. |
Суб’єкти господарювання | – законодавче врегулювання питання відповідності окремих кодів товарів їх текстовому опису; - отримання пільг по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України. | Додаткові витрати відсутні. |
Громадяни | – реалізація конституційного права на інформацію, задоволення освітніх, духовних і соціальних потреб громадян; – примноження інтелектуального потенціалу нації; - доступність і якість вітчизняної книги; – наявність достатньої кількості книжкової продукції за доступними цінами. | Додаткові витрати відсутні. |
Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати відсутні, що підтверджує необхідність даного регулювання.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Термін дії Закону є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акту або втрати ним чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Дія регуляторного акта поширюється на суб’єктів видавничої справи – видавців, виготовлювачів та розповсюджувачів видавничої продукції.
Прийняття Закону дозволить законодавчо врегулювати питання щодо надання пільг суб’єктам видавничої справи по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України.
Основними показниками результативності регуляторного акта є:
1) Розмір надходжень до державного бюджету від запровадження регуляторного акта – не передбачається;
2) Кількість суб’єктів видавничої справи на яких поширюється дія акта.
Станом на 07.09.2010 р. до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції внесено 4773 суб’єкти видавничої справи (3833 – юридичні особи, 951 – фізичні особи).
1498 суб’єктів видавничої справи займаються лише видавничою діяльністю, 621 – виготовленням видавничої продукції; 290 – розповсюдженням видавничої продукції.
Решта суб’єктів видавничої справи поєднують 2-3 види діяльності у видавничій справі, а саме:
862 (755 – юридичні особи, 107 – фізичні особи) суб’єктів видавничої справи займаються видавничою діяльністю і виготовленням видавничої продукції,
644 (491 – юридичні особи, 153 – фізичні особи) – видавничою діяльністю і розповсюдженням видавничої продукції,
34 (27 – юридичні особи, 7 – фізичні особи) – виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції,
824 ( 691 – юридичні особи, 133 – фізичні особи) – видавничою діяльністю, виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції;
3) Виконанням вимог акта не передбачатиме витрачання коштів суб’єктами господарювання, оскільки законопроектом, зокрема, направлений на отримання суб’єктами видавничої справи пільг по сплаті ввізного мита і ПДВ при митному оформленні обладнання для оправлення, включаючи брошурувальні машини, що ввозяться на митну територію України.
4) Рівень поінформованості – високий, оскільки законопроект було оприлюднено на офіційному веб-сайті Державного комітету телебачення та радіомовлення України (www.comin.gov.ua) у підрубриці «Проекти регуляторних актів» рубрики «Регуляторна діяльність», а також у підрубриці «Проекти законів» рубрики «Законопроектна діяльність».
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності цим Законом.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік з дня набрання ним чинності.
Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності Закону, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового і повторного відстеження.
У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Держкомтелерадіо раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Голова Державного комітету
телебачення та радіомовлення України Юрій Плаксюк
«__» жовтня 2010 р.