АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення зміни до пункту 11 Правил оформлення віз
для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію»
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
На сьогодні Держкомтелерадіо України відповідно до абзацу тринадцятого підпункту 3 пункту 11 Правил оформлення віз для в'їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 567, здійснює погодження звернень іноземних засобів масової інформації для оформлення довгострокової візи працівникам відповідних засобів масової інформації.
У зв’язку з нововведеннями в іноземних журналістів виникла необхідність для оформлення довгострокової візи крім Державної міграційної служби звертатись до Держкомтелерадіо України.
З метою максимального спрощення для працівників іноземних засобів масової інформації процедури погодження звернень іноземних засобів масової інформації для оформлення довгострокової візи працівникам відповідних засобів масової інформації здійснюється листами Держкомтелерадіо України.
Зазначимо, що Держкомтелерадіо України на своєму офіційному веб-сайті оприлюднив інформацію про те, що необхідно робити для отримання необхідних документів.
Не зважаючи на це, слід визнати, що умови для діяльності іноземних журналістів в Україні суттєво ускладнились.
З огляду на наведене, виникла необхідність у підготовці проекту рішення Уряду щодо спрощення правил оформлення довгострокових віз для в’їзду в Україну іноземних журналістів.
2. Цілі державного регулювання
Основною ціллю проекту постанови Кабінету Міністрів України є створення сприятливих умов для роботи в Україні іноземних журналістів шляхом спрощення процедури оформлення довгострокової візи для перебування в Україні іноземних кореспондентів та інших представників іноземних засобів масової інформації.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час підготовки проекту постанови Кабінету Міністрів України було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначеної вище цілі.
Перша альтернатива – залишити правове регулювання у визначеній сфері без змін. Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною.
Друга альтернатива – знайшла своє відображення у положеннях проекту постанови Кабінету Міністрів України, яким пропонується викласти в новій редакції абзац тринадцятий підпункту 3 пункту 11 Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011№ 567.
Відповідно до запропонованої редакції абзацу тринадцятого підпункту 3 пункту 11 зазначених Правил скасовується необхідність погоджувати з Держкомтелерадіо України звернення керівника іноземного засобу масової інформації щодо оформлення візи іноземному кореспондентові або представникові іноземного засобу масової інформації, що в’їжджає в Україну для довгострокового перебування з метою виконання своїх службових обов’язків. Натомість, пропонується подавати відповідне звернення керівника іноземного засобу масової інформації одразу до Державної міграційної служби України.
При цьому, що Держкомтелерадіо України не є приймаючою стороною іноземних журналістів та не має повноважень щодо здійснення нагляду та контролю за їх перебуванням на території України. Крім того, у Держкомтелерадіо України відсутні повноваження щодо перевірки дійсності наданих іноземними журналістами документів. Тобто, всі журналісти, що звернулися до Держкомтелерадіо України, отримують відповідні листи.
Не зважаючи на це, слід визнати, що умови для діяльності працівників іноземних засобів масової інформації в Україні суттєво ускладнились.
У зв’язку з цим, потребує внесення змін абзац тринадцятий підпункту 3 пункту 11 Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011№ 567.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Проектом постанови Кабінету Міністрів України передбачається викласти в новій редакції абзац тринадцятий підпункту 3 пункту 11 Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію.
Відповідно до запропонованої редакції абзацу тринадцятого підпункту 3 пункту 11 зазначених Правил скасовується необхідність погоджувати з Держкомтелерадіо України звернення керівника іноземного засобу масової інформації щодо оформлення візи іноземному кореспондентові або представникові іноземного засобу масової інформації, що в’їжджає в Україну для довгострокового перебування з метою виконання своїх службових обов’язків. Натомість, пропонується подавати відповідне звернення керівника іноземного засобу масової інформації безпосередньо до Державної міграційної служби України.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Оцінка можливості впровадження регуляторного акту та виконання його вимог суб’єктами ринку висока.
Прийняття даного регуляторного акту дозволить створити сприятливі умови іноземним журналістам для отримання довгострокової візи.
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту постанови Кабінету Міністрів України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
В результаті прийняття акта будуть створені сприятливі умови для роботи в Україні іноземних журналістів.
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | підтримка позитивного іміджу держави, як країни, що створює сприятливі умови для роботи журналістів та інших представників іноземних засобів масової інформації; створення прозорого механізму надання адміністративних послуг. | Додаткові витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання | спрощення процедури отримання іноземними журналістами та іншими представниками іноземних засобів масової інформації довгострокових віз для в’їзду в Україну; створення сприятливих умов для роботи в Україні іноземних журналістів. | Додаткові витрати відсутні |
Громадяни | реалізація конституційного права на інформацію, максимальне задоволення культурно-освітніх, духовних потреб громадян; покращення інформаційного забезпечення громадян України. | Додаткові витрати відсутні |
Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати є меншими від вигод, що підтверджує необхідність прийняття даного регуляторного акту.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Постанова Кабінету Міністрів України набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
Термін дії постанови Кабінету Міністрів України є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно-правового акту або втрати ним чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Основними показниками результативності регуляторного акту є покращення інформаційного забезпечення громадян України та створення сприятливих умов для роботи іноземних журналістів на території України.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки проект постанови Кабінету Міністрів України для громадського обговорення розміщено:
у підрубриці «Проекти актів Кабінету Міністрів України» рубрики «Законопроектна діяльність» офіційного веб-сайту Держкомтелерадіо України.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Даними на основі яких відстежувалася результативність регуляторного акта є статистичні показники, а саме:
загальна кількість виданих довгострокових віз для в’їзду в Україну іноземних журналістів та інших представників іноземних засобів масової інформації;
інформація, отримана під час надання консультацій за телефоном та роз’яснень на письмові запити одержувачів адміністративної послуги.
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів із повторного відстеження.
Голова
Держкомтелерадіо України Олександр Курдінович
«___» грудня 2013 р.