Проблема – неузгодженість положень наказу Держкомтелерадіо від 07.10.2009 р. № 338 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг» з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2010 р. № 915 «Деякі питання надання адміністративних послуг».
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Відповідно до статті 12 Закону України «Про видавничу справу» та постанови Кабінету Міністрів України від 28.04.1998 р. № 1540 «Про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції» з метою ведення обліку суб’єктів видавничої справи Держкомтелерадіо ведеться Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2010 р. № 737 «Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг» Держкомтелерадіо затверджено наказ від 07.10.2009 р. № 338 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг».
Пунктом 7 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2010 р. № 915 «Деякі питання надання адміністративних послуг» міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади надано доручення привести власні акти у відповідність із цією постановою.
У зв’язку з цим, Комітетом підготовлено проект наказу Держкомтелерадіо «Про затвердження нової редакції стандарту надання адміністративної послуги».
Відповідно до Указу Президента України від 03.10.1993 р. № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади» та Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 р. № 731, вказаний стандарт підлягає державній реєстрації у встановленому законодавством порядку.
Суть проблеми, на розв’язання якої спрямовується проект, полягає у приведенні наказу Держкомтелерадіо від 07.10.2009 р. № 338 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг» у відповідність із постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2010 р. № 915 «Деякі питання надання адміністративних послуг».
Вирішення порушеного питання вбачається можливим шляхом затвердження наказом Держкомтелерадіо нової редакції стандарту надання адміністративної послуги, подання його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції та скасування наказу Держкомтелерадіо від 07.10.2009 р. № 338 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг».
2. Цілі державного регулювання
Ціллю державного регулювання є вдосконалення законодавчого врегулювання питання надання адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
Механізмом досягнення вказаної мети є затвердження нової редакції стандарту надання адміністративної послуги, подання його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції та скасування наказу Держкомтелерадіо від 07.10.2009 р. № 338 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг».
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час підготовки проекту наказу Держкомтелерадіо було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення зазначених вище цілей.
Перший варіант передбачає залишення ситуації без змін.
Дана альтернатива є неефективною та неприйнятною, оскільки неузгодженість положень наказу Держкомтелерадіо від 07.10.2009 р. № 338 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг» з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2010 р. № 915 «Деякі питання надання адміністративних послуг» унеможливлює належне внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
Другий варіант знайшов своє відображення у положеннях проекту.
Прийняття наказу Держкомтелерадіо «Про затвердження нової редакції стандарту надання адміністративної послуги» сприятиме удосконаленню порядку внесення суб’єктів видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції, ведення їх обліку, належній реалізації державної політики у видавничій сфері, запровадженню основних організаційних та правових засад реалізації Закону України «Про видавничу справу».
4. Механізм та заходи, які пропонуються для розв'язання проблем
Проектом запропоновано затвердити нову редакцію стандарту надання адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції, подання його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції та скасування наказу Держкомтелерадіо від 07.10.2009 р. № 338 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг».
Зазначаємо, що ці зміни є обґрунтованими та сприятимуть вдосконаленню законодавчого врегулювання питання надання адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.
У зв’язку з цим, проектом пропонується затвердити нову редакцію стандарту надання адміністративної послуги.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
У разі затвердження наказу Держкомтелерадіо, його положення узгоджуватимуться з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2010 р. № 915 «Деякі питання надання адміністративних послуг», що сприятиме удосконаленню основних організаційних, правових та економічних засад реалізації Закону України «Про видавничу справу», створення позитивного міжнародного іміджу держави.
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України. Для виконання вимог запропонованого проекту наказу Держкомтелерадіо достатньо наявної матеріально-технічної бази та людських ресурсів.
Прийняття наказу Держкомтелерадіо у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | – посилення державного регулювання та контролю шляхом законодавчого врегулювання питання надання адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції; - удосконалення основних організаційних, правових та економічних засад реалізації Закону України «Про видавничу справу», - захист інформаційного простору держави; - створення позитивного міжнародного іміджу держави. | Додаткові витрати відсутні. |
Суб’єкти господарювання | – удосконалення законодавчого врегулювання питання надання адміністративної послуги; - здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі; - легітимність ведення суб’єктами господарювання діяльності з підготовки виготовлення та розповсюдження видавничої продукції. | Додаткові витрати відсутні. |
Громадяни | – реалізація конституційного права на інформацію, задоволення освітніх, духовних і соціальних потреб громадян; – примноження інтелектуального потенціалу нації; - доступність і якість вітчизняної книги. | Додаткові витрати відсутні. |
Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати відсутні, що підтверджує необхідність даного регулювання.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акту
Термін дії наказу Держкомтелерадіо є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акту або втрати ним чинності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Основними показниками результативності регуляторного акту є:
1) Розмір надходжень до державного бюджету від запровадження регуляторного акта – не передбачається;
2) Витрачання часу і коштів суб’єктами видавничої справи при виконанні вимог акта – в межах вимог, встановлених чинним законодавством.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про видавничу справу» за внесення до Державного реєстру суб’єкта видавничої справи встановлюється реєстраційний збір у розмірі, рівному покриттю витрат, понесених у зв’язку з внесенням до Державного реєстру. Розмір і порядок сплати реєстраційного збору встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з абзацом першим пункту 2 Положення про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.09.1998 р. №1540, реєстраційний збір за внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції становить 25 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З метою визначення собівартості платної адміністративної послуги (внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції) відповідно до Методики визначення собівартості платних адміністративних послуг, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2010 р. № 66, та Тимчасового порядку надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 р. № 737, Комітетом проведені розрахунки, що додаються;
3) Якість та доступність послуг для суб’єктів видавничої справи;
4) Кількість суб’єктів видавничої справи на яких поширюється дія акта.
Станом на 01.01.2011 р. до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції внесено 4820 суб’єктів видавничої справи.
1516 суб’єктів видавничої справи займаються лише видавничою діяльністю, 621 – виготовленням видавничої продукції; 293 – розповсюдженням видавничої продукції.
Решта суб’єктів видавничої справи поєднують 2-3 види діяльності у видавничій справі, а саме:
868 суб’єктів видавничої справи займаються видавничою діяльністю і виготовленням видавничої продукції,
653 – видавничою діяльністю і розповсюдженням видавничої продукції,
34 – виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції,
835 – видавничою діяльністю, виготовленням і розповсюдженням видавничої продукції.
Більшість внесених до Державного реєстру суб’єктів видавничої справи знаходяться у м. Києві (1772), Київській (235),Харківській (597), Донецькій (303), Дніпропетровській (287), Львівській (229), Одеській (162) областях та Автономній Республіці Крим (123).
Більшість внесених до Державного реєстру суб’єктів видавничої справи знаходяться у м. Києві (1751), Київській (234),Харківській (585), Донецькій (303), Дніпропетровській (283), Львівській (225), Одеській (160) областях та Автономній Республіці Крим (123).
За час ведення Державного реєстру анульовано 438 свідоцтв (427 – у зв’язку із внесенням змін до Державного реєстру; 11 – у зв’язку із виключенням суб’єктів видавничої справи з Державного реєстру).
5) Рівень поінформованості – високий, оскільки проект наказу було оприлюднено на офіційному веб-сайті Державного комітету телебачення і радіомовлення України (www.comin.gov.ua) у підрубриці «Проекти регуляторних актів» рубрики «Регуляторна діяльність».
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Аналіз результативності запровадження регуляторного акта буде проводитись шляхом моніторингу рівня дотримання вимог вищезазначеного наказу Держкомтелерадіо.
Базове відстеження здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься соціологічним методом шляхом опитування через рік після набрання чинності наказу Держкомтелерадіо, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового і повторного відстеження.
У разі надходження пропозицій і зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення неврегульованих і проблемних питань шляхом якісних і кількісних показників дії цього акта, ці питання будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення вищезазначеного регуляторного акта.
Голова Державного комітету
телебачення і радіомовлення Юрій Плаксюк
«___» січня 2011 р.
Додаток
Визначення собівартості адміністративної послуги
Собівартість адміністративної послуги розраховується на підставі норми часу на надання такої послуги та вартості розрахункової калькуляційної одиниці часу – однієї людино-години (людино-дня) за формою:
Сап = Нч х Воч,
де Сад – собівартість адміністративної послуги, грн.;
Нч - норма часу на надання адміністративної послуги, людино-години;
Воч – вартість розрахункової калькуляційної одиниці часу, грн.
Вартість розрахункової калькуляційної одиниці часу визначається у гривнях за формулою:
Воч = Впм + Воп + Він + Вн,
де Воч – вартість розрахункової калькуляційної одиниці часу – 39,50;
Впм – прямі матеріальні витрати ( папір, ручки, папки, файли, бланки, картриджі, ін.) – 1,63 = (6520,00 : 251 : 8 : 2)
6520,00 – річна сума витрат,
251 – кількість робочих днів у році,
8 – кількість годин,
2 – чисельність зайнятих працівників.
Воп – прямі витрати на оплату праці та відрахування на соціальні заходи ( розрахункова заробітна плата з нарахуванням на заробітну плату 36,3% ) – 31,01 = (124533,28 : 251 : 8 : 2) ;
Він – інші прямі витрати (послуги зв’язку, вартість використання комп’ютерів) – 4,04 = (16224,92 : 251 : 8 : 2);
Вн – непрямі витрати (експлуатаційні та комунальні витрати) - 2,82 = (11303,18 : 251 : 8 : 2).
Воч = Впм + Воп + Він + Вн = 1,63+31,01+4,04+2,82 = 39,50 грн.
Норма часу на надання адміністративної послуги двох працівників:
Нч = 5,27 + 5,5 =10,77
Собівартість адміністративної послуги Сап = Нч х Воч = 10,77 х 39,50 = 425,42