Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Державного комітету телебачення і радіомовлення України "Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 16.04.2009 № 156"
опубліковано 23 липня 2012 року о 11:05

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Державного комітету телебачення і радіомовлення України

«Про визнання таким, що втратив чинність,

наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України

від 16.04.2009 № 156»

 

Проблема – приведення наказу Держкомтелерадіо України від 16.04.2009 № 156 «Про затвердження Положення про проведення експертиз та рейтингових оцінок національних електронних інформаційних ресурсів», зареєстрованого в Мін’юсті України 15.07.2009 за № 638/16654, у відповідність принципам державної регуляторної політики.

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

З метою виконання пункту 5 доручення Президента України від 08.04.2011 № 1-1/636 та у зв’язку із листом першого заступника Керівника Секретаріату Кабінету Міністрів України Аністратенка Ю.С. від 27.02.2012 № 18434/360/1-11 відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Державним комітетом телебачення і радіомовлення України проведено роботу з відстеження результативності та перегляду регуляторних актів у сфері телебачення і радіомовлення, в інформаційній та видавничій сферах.

За результатами перегляду наказу Держкомтелерадіо України від 16.04.2009 № 156 «Про затвердження Положення про проведення експертиз та рейтингових оцінок національних електронних інформаційних ресурсів», зареєстрованого в Мін’юсті України 15.07.2009 за № 638/16654, зроблено висновок про доцільність визнати цей регуляторний акт таким, що втратив чинність, оскільки він не відповідає принципам державної регуляторної політики.

Це пояснюється тим, що пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2004 № 326 «Про затвердження Положення про Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів» Держінформнауки України було передбачено створити Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів.

Оскільки на сьогодні Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів не створено, відсутній об’єкт експертизи, що унеможливлює реалізацію положень зазначеного наказу Держкомтелерадіо України на практиці.

У зв’язку з цим, підготовлено проект наказу Держкомтелерадіо України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 16.04.2009 № 156».

 

2. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на визнання таким, що втратив чинність, наказу Держкомтелерадіо України від 16.04.2009 № 156 «Про затвердження Положення про проведення експертиз та рейтингових оцінок національних електронних інформаційних ресурсів», зареєстрованого в Мін’юсті України 15.07.2009 за № 638/16654.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Перша альтернатива – залишити правове регулювання у визначеній сфері без змін.

Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною, оскільки без визнання наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 16.04.2009 № 156 таким, що втратив чинність, не буде дотримано вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Другою альтернативою до запропонованого регулювання є прийняття наказу Держкомтелерадіо України, що дозволить здійснити заходи, спрямовані на приведення регуляторним органом прийнятого ним регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики.

 

4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

Для досягнення вище вказаних цілей проектом регуляторного акта передбачається, визнати таким, що втратив чинність, наказу Держкомтелерадіо України від 16.04.2009 № 156 «Про затвердження Положення про проведення експертиз та рейтингових оцінок національних електронних інформаційних ресурсів», зареєстрованого в Мін’юсті України 15.07.2009 за № 638/16654.

Для розв’язання проблеми необхідним є погодження даного проекту наказу заінтересованими органами, а саме: Міністерством економічного розвитку і торгівлі України як спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань державної регуляторної політики, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України та здійснення його державної реєстрації Міністерством юстиції України.

 

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

У разі прийняття даного регуляторного акту, для досягнення цілей негативних зовнішніх факторів не може бути.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акту та виконання його вимог субєктами ринку висока.

Впровадження вимог такого регуляторного акта державними органами не потребує додаткових витрат з бюджету.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.

 

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

Результатом прийняття регуляторного акта буде визнання таким, що втратив чинність, наказу Держкомтелерадіо України від 16.04.2009 № 156 «Про затвердження Положення про проведення експертиз та рейтингових оцінок національних електронних інформаційних ресурсів», зареєстрованого в Мін’юсті України 15.07.2009 за № 638/16654, що не відповідає вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Суб’єкти

 

Вигоди

Витрати

Держава

– Упорядкування рішень центральних органів виконавчої влади;

Витрати відсутні

 

 

Суб’єкти господарювання

 

 

- сприяння спрощенню діяльності суб’єктів господарювання;

- здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі

Витрати відсутні

Громадяни

– забезпечення доступу населення до електронних інформаційних ресурсів

Витрати відсутні

 

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта необмежений.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

Основними показниками результативності регуляторного акту є:

- електронні інформаційні ресурси до яких забезпечено вільний доступ в мережі Інтернет;

- субєкти господарювання зможуть здійснювати свою діяльність у прозорому правовому полі;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки наказ було оприлюднено на офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо України (www.comin.gov.ua) у розділі «Регуляторна діяльність», підрозділі «Проекти регуляторних актів».

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів із повторного відстеження.

Відстеження буде здійснюватись Держкомтелерадіо України шляхом аналізу статистичних показників.

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux