Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Державного комітету телебачення і радіомовлення України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 23.03.2011 № 64»
Проблема – приведення наказу Держкомтелерадіо України від 23.03.2011 № 64 «Про затвердження Стандарту надання адміністративної послуги», зареєстрованого в Мін’юсті України 20.04.2011 за № 492/19230, у відповідність принципам державної регуляторної політики.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
06.09.2012 прийнято Закон України «Про адміністративні послуги», дія якого поширюється на всі суспільні відносини, пов’язані з наданням адміністративних послуг.
Згідно зі статтею 3 вказаного Закону законодавство у сфері надання адміністративних послуг складається з Конституції України, цього та інших законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері надання адміністративних послуг.
Надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених законами, які регулюють суспільні відносини у відповідних сферах.
Вимоги цього Закону поширюються на надання суб’єктом надання адміністративних послуг витягів та виписок з реєстрів, свідоцтв, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб’єкту звернення, а також об’єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.
Згідно з частиною першою статті 5 зазначеного Закону виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються: підстави для одержання адміністративної послуги; суб'єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги; перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги; платність або безоплатність надання адміністративної послуги; граничний строк надання адміністративної послуги; перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги.
Доопрацьованим до другого читання проектом Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про видавничу справу» (реєстр. № 0896 від 12.12.2012) порядок видачі Свідоцтва про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції приведено у відповідність до Закону України «Про адміністративні послуги».
Разом з цим, листом Держпідприємництва України від 30.05.2013 № 4653/0/20-13 до Держкомтелерадіо України надіслано рішення Держпідприємництва України від 30.05.2013 № 15 «Про необхідність усунення Державним комітетом телебачення і радіомовлення України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики».
У зв’язку з цим, підготовлено проект наказу Держкомтелерадіо України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 23.03.2011 № 64».
2. Цілі державного регулювання
Проект регуляторного акта спрямований на визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 23.03.2011 № 64 «Про затвердження Стандарту надання адміністративної послуги», зареєстрованого в Мін’юсті України 20.04.2011 за № 492/19230.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Перша альтернатива – залишити правове регулювання у визначеній сфері без змін.
Дана альтернатива є неефективною і неприйнятною, оскільки без визнання наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 23.03.2011 № 64, не буде дотримано вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Другою альтернативою до запропонованого регулювання є прийняття проекту наказу Держкомтелерадіо України, що дозволить здійснити заходи, спрямовані на приведення регуляторним органом прийнятого ним регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Для досягнення вище вказаних цілей проектом регуляторного акта передбачається, визнати таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України від 23.03.2011 № 64 «Про затвердження Стандарту надання адміністративної послуги», зареєстрованого в Мін’юсті України 20.04.2011 за № 492/19230.
Для розв’язання проблеми необхідним є погодження даного проекту наказу заінтересованими органами, а саме: Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва як спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань державної регуляторної політики, та здійснення його державної реєстрації Міністерством юстиції України.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
У разі прийняття даного регуляторного акту, для досягнення цілей негативних зовнішніх факторів не може бути.
Оцінка можливості впровадження регуляторного акту та виконання його вимог суб’єктами ринку висока.
Впровадження вимог такого регуляторного акта державними органами не потребує додаткових витрат з бюджету.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
Результатом прийняття регуляторного акта буде визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету телебачення та радіомовлення України 23.03.2011 № 64 «Про затвердження Стандарту надання адміністративної послуги», зареєстрованого в Мін’юсті України 20.04.2011 за № 492/19230, що не відповідає вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | – Упорядкування рішень центральних органів виконавчої влади; | Витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання | - сприяння спрощенню діяльності суб’єктів господарювання; - здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі; | Витрати відсутні |
Громадяни | - надання адміністративної послуги з видачі Свідоцтва про внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції | Витрати відсутні |
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта
Термін дії регуляторного акта необмежений.
8. Показники результативності регуляторного акта
Основними показниками результативності регуляторного акту є:
- створення сприятливих умов для провадження діяльності вітчизняними видавцями та розповсюджувачами видавничої продукції;
- загальна кількість суб’єктів видавничої справи, які звернулись до Держкомтелерадіо України;
- суб’єкти господарювання зможуть здійснювати свою діяльність у прозорому правовому полі.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього, оскільки наказ було оприлюднено на офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо України (www.comin.gov.ua) у розділі «Регуляторна діяльність», підрозділі «Проекти регуляторних актів».
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів із повторного відстеження.
Відстеження буде здійснюватись Держкомтелерадіо України шляхом аналізу статистичних показників.
В.о. Голови
Держкомтелерадіо України А.Л. Мураховський |