Протягом зазначеного періоду до Держкомтелерадіо надійшло 777 звернень громадян, що на 141 звернення менше, ніж за 2023 рік.
З них:
- від Офісу Президента України – 2;
- від Кабінету Міністрів України – 29;
- від Міністерства культури та стратегічних комунікацій України – 7;
- від Урядового контактного центру – 677;
- від інших органів державної влади та місцевого самоврядування, установ, підприємств і організацій – 7;
- безпосередньо від громадян – 55.
Результати аналізу змісту звернень свідчать про те, що більшість із них стосуються питань діяльності медіа.
Так, з питань телебачення і радіомовлення отримано 710 звернення, що становить 91 % від загальної кількості.
Зазначені звернення розподіляються за тематикою наступним чином:
- з питань діяльності суспільного мовника – 180;
- з питань діяльності провайдерів кабельного телебачення – 78;
- з питань діяльності комерційних телерадіоорганізацій – 66;
- з питань необхідності припинення трансляції російських програм – 52;
- з питань налагодження якісної роботи цифрового телебачення – 51;
- з питань відсутності повідомлень про оголошення повітряної тривоги на телебаченні – 28;
- з питань реклами – 26;
- з питань припинення оприлюднення на телебаченні інформації про військовослужбовців та військову техніку – 25;
- з питань змістовно наповнення телемарафону «Єдині новини» - 22;
- з питань мовної політики – 19;
- з питань роботи проводового радіо – 12;
- з питань роботи супутникових телеканалів – 9;
- з інших питань, що стосуються телебачення і радіомовлення – 142;
З питань присудження стипендій і премій протягом 2024 року надійшло 17 звернень (майже 2 % від загальної кількості), з питань діяльності друкованих медіа та з питань розповсюдження на території України видавничої продукції, що походить з території держави-агресора – по 15 (по 1,9 %).
Решта звернень стосувалися питань книговидання (5), видачі довідок для перерахунку пенсії (4), роботи «гарячої лінії» Держкомтелерадіо та зав’язків з громадськістю (3), доступу до публічної інформації (3), юридичних питань (3), фінансово-економічних питань (1), питань працевлаштування (1).
Протягом 2024 року до Держкомтелерадіо надійшло 6 колективних звернень, у яких переважно йшлося про результати присудження премії Кабінету Міністрів України імені Максима Рильського за 2023 рік.
Протягом звітного періоду надійшло 53 повторних звернення (6,8 % від загальної кількості). З них від Урядового контактного центру одержано 43 звернення, від Кабінету Міністрів України – 6, від МКСК – 2, безпосередньо від громадян – 2.
У повторних зверненнях громадяни здебільшого порушували питання діяльності суспільного мовника, присудження стипендій і премій, діяльності комерційних телерадіоорганізацій.
Аналіз звернень за тематикою свідчить, що громадяни найчастіше порушували питання діяльності суспільного мовника (майже 23 % від загальної кількості звернень).
Відповідно до Закону України «Про суспільні медіа України» (далі – Закон) діяльність акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» (далі - АТ «НСТУ») провадиться на принципах всебічного, об’єктивного і збалансованого інформування про суспільно значущі події, а також участі громадськості у формуванні програмної політики.
Згідно з частиною другою статті 3 Закону забороняється втручання державних органів та органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, а також недержавних організацій у діяльність НСТУ з метою встановлення цензури, попереднього контролю та незаконного впливу на зміст інформації, що поширюється Суспільним медіа України. Тому такі звернення спрямовувалися за належністю до АТ НСТУ відповідно до ст. 7 Закону України "Про звернення громадян".
Крім того, 10 % звернень громадян стосувалися діяльності провайдерів кабельного телебачення. Оскільки вирішення проблемних питань цивільно-господарських відносин між заявником та оператором кабельного телебачення знаходиться виключно у компетенції організації, з якою у громадянина укладено договір про надання телекомунікаційних послуг, переважна більшість таких звернень спрямовувалась за належністю до відповідних підприємств чи організацій.
Усі звернення, одержані протягом 2024 року, можна розділити за видами:
- заяви (клопотання) – 769;
- скарги – 5.
- пропозиції (зауваження) – 3;
Аналіз кількісного складу звернень за регіонами свідчить, що найбільше їх надійшло з м. Києва – 127 (16,3 % від загальної кількості). Друге місце по кількості звернень, що надійшли, займає Вінницька обл. – 121 (15,6 %), третє місце займають Дніпропетровська та Львівська обл. – по 69 (по 8,9 %). Далі йдуть: Харківська обл. – 44 (5,7 %); Київська обл. – 38 (4,9 %); Черкаська обл. – 31 (4 %); Полтавська обл. – 28 (3,6 %); Одеська обл. – 26 (3,3 %); Донецька та Сумська обл. – по 25 (по 3,2 %); Кіровоградська обл. – 24 (3, 1 %); Івано-Франківська та Миколаївська обл. – по 22 (по 2,8 %); Чернівецька обл. – 13 (1,7 %); Запорізька обл. – 11 (1,4 %); Херсонська обл. – 10 (1,3 %); Волинська, Закарпатська та Чернігівська – по 8 (по 1 %); Хмельницька обл. – 7 (0,9 %); Тернопільська обл. – 6 (0,8 %); Рівненська обл. – 4 (0,5 %); Житомирська обл. – 3 (0,4 %). Крім того, отримано 27 електронних звернень (3,5 % від загальної кількості), у яких заявники не зазначили регіон, у якому проживають.
Звернення за соціальним статусом громадян можна розподілити на такі групи:
- від пенсіонерів – 438 (56 % від загальної кількості звернень);
- від безробітних – 64 (8 %);
- від робітників – 14 (1,8 %);
- від пенсіонерів з числа військовослужбовців – 7 (0,9 %);
- від журналістів та працівників бюджетної сфери – по 6 (по 0,8 %);
- від військовослужбовців – 3 (0,4 %);
- від селян, студентів (учнів), підприємців – по 2 (по 0,3 %);
Решта звернень (130 або 30 %) надійшли від громадян, які не зазначили своє соціальне становище.
Роботу зі зверненнями громадян у Держкомтелерадіо організовано відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Держкомтелерадіо, затвердженої наказом Держкомтелерадіо від 02 грудня 2021 року № 559, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 лютого 2022 р. за № 131/37467.
Усі звернення, що надійшли до Держкомтелерадіо протягом 2024 року, розглядалися керівництвом Комітету, згідно з резолюціями порушені у них питання опрацьовувалися профільними структурними підрозділами відповідно до функціональних обов’язків, вживалися необхідні заходи та надавалися відповіді.
Відповідно до листа Секретаріату Кабінету Міністрів України від 5 березня 2018 року № 8815/1/1-18 встановлено щоквартальне інформування Кабінету Міністрів України про стан роботи зі зверненнями громадян у Держкомтелерадіо.