Протягом зазначеного періоду до Держкомтелерадіо надійшло 2166 звернень громадян, що на 220 звернень більше, ніж за аналогічний період 2017 року.
З них:
Колективних звернень надійшло 16 (близько 0,7 % від загальної кількості звернень громадян). З них 5 стосувалися питання відновлення роботи телепрограми «Фольк-music» на телеканалі UA: ПЕРШИЙ.
Кількість громадян, які звернулися до Держкомтелерадіо у 2018 році з урахуванням колективних звернень, становить 2353 особи.
Протягом звітного періоду надійшло 225 повторних звернень (майже 10,4 % від загальної кількості). З них від Урядового контактного центру одержано 203 звернення, від органів влади – 3, безпосередньо від громадян – 9.
У повторних зверненнях громадяни здебільшого порушували питання якості та змісту програм Українського радіо (52), налагодження якісної роботи цифрового телебачення (35), відновлення аналогового телебачення (22), незадовільної роботи провайдерів кабельного телебачення (20), якості роботи телеканалу UA: ПЕРШИЙ (17), забезпечення громадян безкоштовними телетюнерами (14), зменшення кількості реклами на радіо та телебаченні (9).
Результати аналізу змісту звернень свідчать про те, що більшість із них стосуються питань телебачення і радіомовлення.
Так, з питань телебачення і радіомовлення отримано 1848 звернення, що становить близько 85 % від загальної кількості.
Зазначені звернення розподіляються за тематикою наступним чином:
З питань книговидання у 2018 році отримано 25 звернень (1,2 %).
З питань діяльності друкованих засобів масової інформації Держкомтелерадіо отримано 88 звернень (близько 4 % від загальної кількості).
Крім того, отримано 134 звернення (приблизно 6 %) з питань доступу до публічної інформації (запити, скарги, прохання надати роз’яснення з питань застосування законодавства щодо доступу до публічної інформації) та 31 звернення (приблизно 1, 4 %) з питань розповсюдження на території України видавничої продукції, що походить з території держави-агресора.
Решта звернень стосувалися юридичних питань (15), фінансово-економічних питань (7), майнових питань (5), кадрових питань (4), питань видачі архівних довідок (3) та довідок про заробітну плату (2), питань аудиту (1). Крім того, 3 звернення стосувалися запису на особистий прийом до Голови Держкомтелерадіо.
Усі звернення, одержані протягом 2018 року, можна розділити за видами:
Аналіз кількісного складу звернень за регіонами свідчить, що найбільше їх надійшло з м. Києва – 449 (20,1 % від загальної кількості). Друге місце по кількості звернень, що надійшли, займає Дніпропетровська обл. – 257 (11,9 %), третє місце займає Львівська обл. – 130 (6 %). Далі йдуть: Київська обл. – 113 (5,2 %); Харківська обл. – 101 (4,7 %); Івано-Франківська обл. – 71 (3,3 %); Запорізька обл. – 69 (3,2 %); Херсонська обл. – 67 (3,1); Вінницька та Кіровоградська обл. – по 65 (по 3 %); Одеська обл. – 64 (2,9 %); Миколаївська та Полтавська обл. – по 61 (по 2,8 %); Донецька обл. – 55 (2,5 %); Волинська обл. – 54 (2,5 %); Житомирська обл. – 44 (2 %); Хмельницька обл. – 42 (1,9 %); Черкаська обл. – 41 (1,8 %); Рівненська обл. – 38 (1,8 %); Закарпатська обл. – 37 (1,7 %); Чернівецька обл. – 31 (1,4 %); Сумська обл. – 30 (1,4 %); Чернігівська обл. – 24 (1,1 %); Луганська обл. – 19 (0,9 %), Тернопільська обл. – 14 (0,6 %); АР Крим – 1 (0,05 %). Крім того, отримано 163 електронних звернення (7,5 % від загальної кількості), у яких заявники не зазначили регіон, у якому проживають.
Звернення за соціальним статусом громадян можна розподілити на такі групи:
Решта звернень (671 або 31 %) надійшли від громадян, соціальне становище яких ними не було зазначено.
Слід зазначити, що робота з розгляду звернень, отриманих від Урядового контактного центру, здійснюється згідно з Порядком взаємодії органів виконавчої влади, Секретаріату Кабінету Міністрів України та державної установи «Урядовий контактний центр» із забезпечення оперативного реагування на звернення, які надходять на урядову «гарячу лінію», Єдиний веб-портал органів виконавчої влади та Урядову телефонну довідку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 та відповідним наказом Держкомтелерадіо. На такі звернення відповіді надаються переважно у 15-денний термін та про результати їх розгляду вноситься інформація до бази даних Урядового контактного центру.
Протягом 2018 року стан роботи із зверненнями громадян розглядався на щотижневих апаратних нарадах, які проводяться керівництвом Держкомтелерадіо.
Усі звернення, що надійшли до Держкомтелерадіо протягом 2018 року, розглядалися керівництвом Комітету, згідно з резолюціями порушені у них питання опрацьовувалися профільними структурними підрозділами відповідно до функціональних обов’язків, вживалося необхідних заходів та надавалися відповіді.
Роботу із зверненнями громадян у Держкомтелерадіо організовано відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Держкомтелерадіо, затвердженої наказом Держкомтелерадіо від 17 травня 2013 року № 92.
З метою забезпечення виконання Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», наказом Держкомтелерадіо від 7 грудня 2015 року № 375
затверджено Форму для подання електронних звернень громадян до Держкомтелерадіо.
Крім того, що з метою виконання заходів з реалізації експертних пропозицій ГО «Українська демократія» за результатами проведення громадської експертизи діяльності Держкомтелерадіо, у період з 26 листопада по 04 грудня 2018 року було проведено перевірку та оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у Держкомтелерадіо. З метою виконання рекомендацій, які містилися у звіті за результатами перевірки, було видано наказ керівника апарату Держкомтелерадіо від 14 січня 2019 року № 2-а «Про заходи щодо поліпшення організації роботи із зверненнями громадян».
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2012 року № 39541/0/1-12 встановлено щоквартальне інформування Кабінету Міністрів України про стан роботи із зверненнями громадян у Держкомтелерадіо.