Інформаційна довідка про роботу із зверненнями громадян за 2008 рік

Протягом 2008 року до Комітету надійшло 922 звернення громадян, що на 238 (34,8%) більше, ніж у 2007 році. З них:

  • від Секретаріату Президента України – 232 (на 64,5% більше, ніж у минулому році);
  • від Верховної Ради України – 47 (на 74,1% більше, ніж у 2007 р.);
  • від Кабінету Міністрів України – 180 (на 39,5% більше, ніж у минулому році);
  • від інших органів державної влади та місцевого самоврядування, установ, підприємств і організацій – 97 (що майже в 3 рази більше, ніж у 2007 р.);
  • безпосередньо від громадян – 366 (що на 4,9% більше, ніж у минулому році).

Колективних звернень надійшло 114 (12,4% від загальної кількості звернень громадян), що на 55 звернень більше, ніж у 2007 році.

Кількість громадян, які звернулися до Комітету з урахуванням колективних звернень становить 33863, що більше, ніж у 70 разів у порівнянні з минулим роком.

Найбільше колективних звернень за даний період надійшло від працівників Хмельницького ВАТ «Видавництво «Поділля», ВАТ «Харківська книжкова фабрика ім. М.В.Фрунзе», ВАТ «Чернівецька обласна друкарня», ВАТ «Видавництво «Зоря», Державного спеціалізованого видавництва «Вища школа», Державного спеціалізованого підприємства «Укртелефільм» щодо вирішення майнових та кадрових питань; від працівників Дніпропетровської ОДТРК та артистів Заслуженого академічного симфонічного оркестру та академічного хору ім. П.Майбороди Національної радіокомпанії України – з питань оплати праці.

Повторних звернень надійшло 99 (10,7% від загальної кількості), що на 45 звернень більше, ніж у 2007 році. З них:

  • від Кабінету Міністрів України – 22 (у минулому році – 10);
  • від інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій – 42 (що в 3 рази більше порівняно з 2007 роком);
  • безпосередньо від громадян – 35 (у минулому році – 29).

У повторних зверненнях переважно порушувалися питання щодо включення видань до Національної програми «Українська книга» на 2008 рік та наступні роки, заборони реклами алкогольних напоїв, відновлення трансляції передач на ультракоротких хвилях радіоканалів «Промінь» і «Культура», підвищення тарифів за послуги проводового радіо.

Результати аналізу звернень за змістом свідчать про те, що найбільше звернень надходить з питань телебачення і радіомовлення – 466 (50,5% від загальної кількості звернень), у минулому році надійшло 322 звернення.

Зазначені звернення розподіляються за тематикою порушуваних питань щодо:

  • захисту суспільної моралі – 16 (у минулому році таких звернень було 21);
  • реклами – 54 (у 2007 р. – 28);
  • мовної політики – 29 (у 2007 р. – 18);
  • технічної якості трансляції телепередач – 18 (у 2007 р. – 10);
  • діяльності телерадіоорганізацій недержавної форми власності – 80 (у попередньому році в 2 рази менше);
  • висвітлення заходів – 23 (у 2007 р. – 11);
  • з інших питань, що стосуються телебачення і радіомовлення – 246 (у 2007 р. – 194), у яких громадяни висловлювали незадоволення культурою мовлення дикторів телебачення і радіомовлення, щодо передач релігійної тематики, зокрема, поширення недостовірної, на думку авторів звернень, інформації про релігійну громаду саєнтологів в телепередачі «За вікнами» на каналі СТБ, щодо документального фільму «Секти» на каналі “Інтер», відключення російських телеканалів тощо.

Характерною особливістю звернень громадян, що надійшли до Комітету у поточному році, є листи з проханням припинити дублювання російських фільмів українською мовою, збереження Концертно-студійного комплексу Національної радіокомпанії України.

Тривалий час залишається актуальним питання захисту суспільної моралі на телебаченні. Автори численних листів стурбовані пропагуванням насильства, жорстокості та нездорового способу життя. Як правило, подібні нарікання громадяни висловлюють телеорганізаціям недержавної форми власності.

З питань друкованих засобів масової інформації Комітетом отримано 55 звернень (6,0% від загальної кількості), що на 26 звернень більше, ніж у минулому році. З них:

  • з питань опублікування матеріалів у друкованих ЗМІ – 18 (у 2007 р. – теж 18);
  • з питань захисту суспільної моралі – 6;
  • з мовної політики – 5;
  • інших – 26 (у 2007 р. – 11), які, в основному, стосуються питань надання роз’яснень щодо оплати праці журналістів державних та комунальних засобів масової інформації, стажу роботи на державній службі, фінансової підтримки друкованих ЗМІ (журнали «Регіон бандерівський», «Юний натураліст» та ін.), розміщення редакцій газет «Київська правда», «Свобода» тощо.

З питань книговидання отримано 152 звернення (16,5% від загальної кількості), що на 34 звернення більше, ніж у 2007 році. Із них 134 листи-клопотання щодо випуску за Національною програмою «Українська книга». У минулому році таких листів надійшло 109.

Решта звернень містили прохання про безкоштовне виділення книжок, випущених за програмою «Українська книга», надання фінансової підтримки у розповсюдженні видань тощо.

Значну частину становлять звернення, які неможливо чітко розподілити за тематикою. Їх віднесено до розділу «Інші». Таких звернень отримано 249 (27,0% від загальної кількості), за минулий рік подібних звернень надійшло 215. У багатьох з них порушувалися питання стосовно соціального захисту журналістів, про надання інформації щодо міжнародних та вітчизняних книжкових виставок-ярмарків у 2008 році, поповнення друкованими виданнями бібліотек, забезпечення законності, прав і свобод громадян на інформацію тощо.

Деякі звернення, одержані Комітетом, не стосуються питань, віднесених до компетенції Держкомтелерадіо. Такі листи пересилалися за належністю до відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування з проханням сприяти у вирішенні порушених у них питань.

Щодо структури звернень, отриманих Комітетом, то їх можна розподілити за видами:

  • заяви (клопотання) – 805 (у 2007 р. – 661);
  • скарги – 99 (у 2007 р. – 19);
  • пропозиції – 18 (у 2007 р. – 4).

Аналіз кількісного складу звернень за регіонами свідчить, що найбільше їх надійшло з м. Києва – 229 (24,8% від загальної кількості), у 2007 році м. Київ по кількості респондентів займав також перше місце – 198 звернень. На другому місці Одеська область – 83 (9,0%), у 2007 р. – 35 звернень. На третьому – Харківська – 77 (8,3%), у 2007 р. – 46 звернень. На четвертому – Дніпропетровська – 72 (7,8%), у 2007 р. – 49 звернень. Далі йдуть: Львівська область – 50 (5,4%), у 2007 р. – 24 звернення; Донецька – 42 (4,6%), у 2007 році Донецька область по кількості респондентів була на четвертому місці (48 звернень); Запорізька – 36 (3,9%), у 2007 р. – 22 звернення.

З Автономної Республіки Крим надійшло 32 звернення (3,5%), у минулому році АР Крим займала друге місце (50 звернень); із Київської та Херсонської областей – по 28 (3,0%), у 2007 р. – відповідно 24 і 18; з Полтавської – 27 (2,9%), у 2007 р. – 17 звернень.

Із Вінницької та Луганської областей отримано по 20 звернень (2,2%), у минулому році – відповідно 11 і 17; із Чернівецької – 19 (2,1%), у 2007 р. – 7 звернень; з Волинської та Миколаївської областей – по 18 звернень (2,0%), у 2007 р. – відповідно 4 та 6; з Івано-Франківської області – 16 (1,7%), у 2007 р. – 9 звернень; із Кіровоградської – 15 (1,6%), у 2007 р. – 11; із Тернопільської – 14 (1,5%), у 2007 р. – 6 звернень; із Хмельницької – 12 (1,3%), у 2007 р. – 11 звернень; із Чернігівської області – 10 (1,1%), у минулому році надійшло 15 звернень; із Сумської та Черкаської областей отримано по 9 звернень (1,0%), у 2007 р. – відповідно 10 та 14; із Закарпатської – 8 (0,9%), у 2007 р. – 22 звернення; із Житомирської та Рівненської – по 7 звернень (0,8%), у 2007 р. – відповідно 11 та 1.

З країн близького зарубіжжя (Росія, Білорусь, Молдова) отримано 7 звернень (0,8%), стільки ж звернень було отримано і в минулому році.

З країн дальнього зарубіжжя (Бразилія, Німеччина) надійшло 2 звернення (0,2%), у 2007 році – 3 звернення.

Звернення за соціальним статусом громадян можна розподілити на такі групи:

  • від ветеранів праці та пенсіонерів – 189 (20,5% від загальної кількості звернень);
  • від інвалідів та ветеранів війни – 37 (4,0%);
  • від учасників війни, бойових дій та прирівняних до них – 18 (2,0%).

Решта звернень надійшли від громадян, соціальне становище яких не зазначене – 678 (73,5%).

У зверненнях від інвалідів, ветеранів війни та праці, в основному, висловлюється незадоволення та обурення засиллям реклами на телебаченні під час трансляції художніх фільмів, розважальних програм, інших телепередач, культурою мовлення деяких дикторів телебачення і радіомовлення, інформаційним наповненням теле- та радіопередач, пропагуванням насильства, жорстокості, аморальності.

Деякі листи від пенсіонерів містили прохання відновити мережу проводового радіомовлення у населених пунктах Західної України, які постраждали від повені.

Протягом 2008 року щотижня на оперативних нарадах з поточних питань інформаційної галузі, які проводяться керівництвом Комітету, розглядалося питання про роботу із зверненнями громадян.

Крім цього, у березні, червні, вересні та грудні 2008 року на колегії Держкомтелерадіо розглядалося питання щодо стану виконавської дисципліни в Комітеті, одним з розділів якого є робота із зверненнями громадян.

Питання з виконавської дисципліни та роботи із зверненнями громадян є складовою матеріалів колегії Комітету за підсумками роботи у 2008 році, запланованому на 29 січня 2009 року.

З метою забезпечення належної інформованості населення про стан роботи зі зверненнями громадян, проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом Комітетом надіслано відповідні листи Національній телекомпанії України, Національній радіокомпанії України, ДТРК «Всесвітня служба «Українське телебачення і радіомовлення», ДТРК «Культура», обласним державним телерадіокомпаніям.

Згідно з дорученнями Кабінету Міністрів України Держкомтелерадіо постійно забезпечує висвітлення участі членів Уряду у роботі прямих телефонних ліній Кабінету Міністрів згідно з Графіками, які надаються Кабміном.

Усі звернення громадян, що надійшли до Держкомтелерадіо протягом 2008 року, розглядалися керівництвом Комітету, згідно з дорученнями порушені у них питання опрацьовувалися профільними структурними підрозділами відповідно до функціональних обов’язків, вживалися необхідні заходи та у встановлені діючим законодавством терміни дописувачам надавалися відповіді.

На виконання постанови Кабінету Міністрів від 29 вересня 2008 року № 858 та з метою підвищення ефективності роботи у Комітеті із зверненнями громадян з 1 січня 2009 року забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян та встановлено щоквартальне інформування Кабінету Міністрів щодо стану роботи за цим напрямом.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux