Консультації з громадськістю

Громадськість має право взяти участь у консультаціях з громадськістю шляхом надання своїх пропозицій або зауважень до питання або проекту НПА, винесеного комітетом на громадське обговорення:

Дізнатись про поточні електронні консультації з громадськістю та умови участі в них можна за посиланням .

Дізнатись про поточні заходи вивчення громадської думки та умови участі в них можна у рубриці «Оголошення».

Також можна планувати свою участь у консультаціях з громадськістю шляхом ознайомлення з орієнтовним планом проведення консультацій з громадськістю комітету на поточний рік (орієнтовний план), з яким можна ознайомитись за посиланням.  Варто зазначити, що під час проведення консультацій з громадськістю стосовно проекту НПА, громадськість має право проводити громадську антидискримінаційну експертизу такого проекту. Така експертиза полягає в виявленні у проектах актів положень, які містять ознаки дискримінації, та надання пропозицій щодо їх усунення. У результатах проведення такої експертизи зазначається:

  1. Положення проекту акта, які містять ознаки дискримінації: зазначається про наявність (наводиться відповідне положення: абзац, пункт, частина, стаття) або відсутність у проекті акта положень, які містять ознаки дискримінації.
  2. Обґрунтування дискримінаційного характеру положень проекту акта: у разі наявності у проекті акта положень, які містять ознаки дискримінації, зазначається їх дискримінаційний характер, а також наслідки, до яких може призвести їх застосування.
  3. Пропозиції щодо усунення у проекті акта положень, які містять ознаки дискримінації: зазначаються пропозиції щодо усунення положень, які містять ознаки дискримінації.

Результати такої експертизи відображаються в пункті 11 «Запобігання дискримінації» пояснювальної записки до проектів Законів України, Указів Президента України, розпоряджень або постанов Кабінету Міністрів України під час внесення проекту акту на розгляд Кабінету Міністрів України., та проектів Наказів Держкомтелерадіо, що подаються на реєстрацію до Мін’юсту.

Крім того, інститути громадянського суспільства (ІГС), можуть самі ініціювати проведення консультацій з громадськістю з питань діяльності комітету, не включених до орієнтовного плану, шляхом подання комітету пропозиції про проведення консультацій з громадськістю з обраного питання. В такій пропозиції крім питання, яке ІГС хочуть винести на громадське обговорення (зазначається обов’язково), рекомендовано зазначити: форму консультацій, бажану для ІГС; очікування щодо часу проведення консультацій з громадськістю; готовність взяти участь в організації консультації з громадськістю та надати ресурси, необхідні для їх проведення; можливості щодо залучення заінтересованих сторін дот консультацій з громадськістю; іншу інформацію, яка буде сприяти проведенню таких консультацій.

Якщо пропозиція про проведення консультацій з громадськістю з одного і того самого питання надійшла від 1-єї або 2-х ІГС, комітет має право визначити на власний розсуд, чи проводити таку консультацію чи ні. Якщо ж пропозиція надійшла від 3-х та більше ІГС, комітет зобов’язаний провести таку консультацію, проте форму та час проведення (в межах поточного року) визначає на власний розсуд.

До ІГС відносять: громадські об’єднання, релігійні, благодійні організації, творчі спілки, професійні спілки та їх об’єднання, асоціації, організації роботодавців та їх об’єднання, органи самоорганізації населення, недержавні засоби масової інформації, інші непідприємницькі товариства та установи, легалізовані відповідно до законодавства.

Орієнтовний перелік питань, щодо яких можна ініціювати проведення консультації з громадськістю (перелік не є вичерпним):

1. Формування державної політики (розробка проектів нормативно-правових актів) у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері (потребує уточнення в відділі законопроектної роботи Управління розвитку інформаційної сфери за телефоном: (044) 278-82-05), наприклад:

1.1. проектів Законів України:

  • розробка Закону України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2020-2025 роки»;
  • внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення захисту професійної діяльності журналістів;
  • внесення змін до деяких законів України щодо Суспільного телебачення і радіомовлення України;
  • внесення змін до Законів України:

          «Про видавничу справу»;

          «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів»;

          «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації»;

          «Про посилення захисту майна редакцій засобів масової інформації, видавництв, книгарень, підприємств книгорозповсюдження, творчих спілок;

          «Про телекомунікації»;

          «Про обов'язковий примірник документів»;

          «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації»;

          «Про рекламу»;

          «Про інформаційні агентства»;

          «Про телебачення і радіомовлення;

          «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»;

          «Про інформацію».

1.2. проектів Указів Президента України:

  • Про призначення стипендій Президента України дітям журналістів, які загинули у зв'язку з виконанням професійних обов'язків;
  • Про присудження щорічної премії Президента України «Українська книжка року»;
  • Про призначення державних стипендій видатним діячам інформаційної сфери.

1.3. проектів актів Кабінету Міністрів України:

  • розпорядження «Про затвердження плану заходів на 2020 рік з реалізації Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки»;
  • внесення змін до постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції»;
  • внесення змін до постанови КМУ «Про затвердження Статуту публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України»;
  • постанови КМУ «Про присудження Премії Кабінету Міністрів України
  • імені Лесі Українки за літературно-мистецькі твори для дітей та юнацтва».

1.4. проектів наказів Держкомтелерадіо нормативно-правового характеру:

- внесення змін до наказів Держкомтелерадіо:

  • Про затвердження Положення про Реєстр видавничої продукції держави-агресора, дозволеної до ввезення та розповсюдження на території України;
  • Про затвердження Критеріїв оцінки видавничої продукції, що дозволена до розповсюдження на території України;
  • Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення Державним комітетом телебачення і радіомовлення України;
  • Про встановлення відомчих заохочувальних відзнак Державного комітету телебачення і радіомовлення України;
  • Про затвердження Положення про премію імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності;
  • Про затвердження Порядку накладення Державним комітетом телебачення і радіомовлення України адміністративно-господарських штрафів.

2. Реалізація державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері (потребує уточнення у профільних підрозділів), наприклад:

2.1. Управління з питань телебачення і радіомовлення, європейської та євроатлантичної інтеграції:

  • сприяння діяльності Суспільного телебачення і радіомовлення;
  • реалізація заходів щодо інформування громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України;
  • забезпечення в межах повноважень, передбачених законодавством, міжнародного співробітництва у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах.

2.2. Управління розвитку інформаційної сфери:

  • сприяння реалізації конституційного права на свободу слова;
  • сприяння доступу фізичних та юридичних осіб, об'єднань громадян без статусу юридичних осіб до публічної інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень;
  • взаємодія із структурними підрозділами обласних, Київської міської державних адміністрацій, на які покладається завдання щодо співпраці із засобами масової інформації;
  • підтримка та розвиток регіональних засобів масової інформації, підвищення їх функціональних можливостей, конкурентоспроможності та ефективності;
  • участь у захисті прав суб'єктів виборчого процесу;
  • ведення Державного реєстру України видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції.

2.3. Управління дозвільної процедури та контролю за розповсюдженням видавничої продукції

  • вжиття заходів до обмеження доступу видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України, згідно із законодавством.

2.4. Відділ видавничої справи

  • здійснення методологічного забезпечення та координації діяльності видавництв, поліграфічних підприємств і підприємств книгорозповсюдження, установ та організацій, що належать до сфери управління Держкомтелерадіо;
  • сприяння науково-технічному розвитку вітчизняної видавничо-поліграфічної галузі.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux